• Mika86

BF Augusti 2016

Myran76 skrev 2016-01-28 23:32:51 följande:

Jag är i 14:e veckan (tror det är 13+4 eller 5 idag). Så det borde släppa snart! Mest blir jag nog trött när jag har hand om vår 2-åring. Han är ganska intensiv så det kan göra en trött även när man inte är gravid :) Men imorn ska jag på spa och massage och bara slappa!

Åh vad underbart. Lyx på hög nivå . Hade mer än gärna bytt då vi ha tre barn med influensa.

Önskar alla en jätte trevlig helg
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-01-31 04:05:33 följande:

Oj, det var verkligen ingen höjdare! Men det är klart... alla på en gång blir det ju ofta. Tänkte under första graviditeten att jag var impad av de som pallade med det och även hade andra barn. Nu vet jag att det går. Men det inte lätt att försöka vara roliga lektanten med full energi när man bara vill krypa ihop i soffan framför en film :)

Äldsta pojken låg förra helgen o halva denna veckan, första skoldagen han gick så va de tre minsta sjuka så avlöser varandra bra har, jag ha tur o bli sjuk nu samtidigt som de så gå ju lite lättare iaf. Hoppas gubben o sista pojken klara sig
  • Mika86

Skulle varit på kub idag men fick omboka pga influensan, så om en vecka är det dax, kommer va i v 13+5 då o enligt henne va13+6 sista dagen man kunde göra det

• Mika86
    hallonpajj skrev 2016-02-03 19:22:44 följande:

Jag blev så nojig att vi valde att göra kub trots att jag "bara" är 26. Jag är glad att vi gjorde det, för jag kände att jag kunde slappna av mer efter det, fast stor del i det var nog för att vi fick se att bebisen finns och att den lever. :)

Min trötthet har lättat lite, går inte längre och lägger mig vid 7/8 på kvällen. Problemet nu är att jag vaknar varje natt och kan inte somna om på flera timmar. (är i vecka 14)

Samma sak har, jag är iofs 29 , mycket är nog för att få se den lille, har haft ett MF så väntat till efter kub med att berätta för folk med de två minsta barnen just bara för man vill va säker innan.
  • Mika86

Är med lite piggare, sen vet jag inte om det beror på att medicinen (levaxin) ha haft effekt eller inte, förra graviditeten va jag lika trött i v 5 o v 35.

Tror jag kände Plutten röra sig igårkväll, blev väl arg av all hosta

Nån mer än jag som fått nån magkänsla om könet än?

• Mika86
    HJohannesson skrev 2016-02-04 16:21:32 följande:

Jag tror jag får en tjej. Jag ser ut som ett vrak så jag går på det :) vad tror du om din?

Min magkänsla har sagt pojke hela tiden men tänkte kolla på rul sen
    hallonpajj skrev 2016-02-04 16:27:40 följande:

Åh vad mysigt :) , längtar tills jag kan känna bebisen röra på sig.

Verkligen en underbar känsla, dock väldigt tidigt jag kände det nu, varit i v 16-17 annars förutom med andra barnet.

Vilken vecka är du i?
  • Mika86
    hallonpajj skrev 2016-02-05 08:30:09 följande:

Ja det låter tidigt, men du har ju redan erfarenhet av hur det ska kännas. :)

Är i vecka 14, imorgon vecka 15 så får hoppas det blir snart!

Jo man har det fast ändå känns det så konstigt o man fundera på om man kände rätt.

Jag är i v 14 idag

Man gå ju verkligen o väntar o väntar på första rörelserna
  • Mika86
    Anonym (Malin) skrev 2016-02-06 19:02:14 följande:

Hoppar med här jag med, är i v 13 och väntar mitt andra barn, har en son på 8 år sen tidigare, är själv 28.. Tillskillnad från många andra mår jag toppen, nästan lite för bra, hade varit skönt med lite illamående så man faktiskt vet att det är nån där inne ;) Börjar dock inbilla mig att jag känner att det fladdrar till ibland, så man får hoppas allt är i sin ordning :)

Välkommen o Grattis

Gud vad skönt att må så bra, men visst förstår dig med, man vill ju typ ha lite bevis ändå.

Här gå illamåendet blivit värre så nu ha jag haft problem vid varje måltid

Är ju mycket möjligt att det är rörelser, jag känner de för fullt o är i v 14, massa fladder precis under naveln så h*n ligger högt upp
  • Mika86
    JenNor83 skrev 2016-02-08 19:25:22 följande:

Hej igen!

Här har jag kommit fram till att dagisbacillerna som barnen drar hem kan ta död på vem som helst, min lunginflammation kom tillbaka igen när de kom hem med en ny förkylning :( funderar starkt på att hålla dem hemma tills i maj eller nåt :/ har missat skolan i 4 veckor nu och nu kan jag inte missa mer :( nästa vecka är obligatorisk hela veckan och dessutom en tenta, jag har liksom inte tid att vara sjuk längre...

Ursäkta gnällandet (skyller på att jag bor i gnällbältet)????

Fy fan din stackare, tycker vi haft det jobbigt som haft 3 veckors rullande sjuka odå bara influensan.

Förstår precis hur du känner, man vill bara stänga in sig nu när det är sjuktider.

Hoppas du lyckas ta dig igenom nästa vecka utan jätte bekymmer.

Krya på dig
  • Mika86
    Zarizen skrev 2016-02-09 10:08:18 följande:

Ett par frågor..

Har ni börjat berätta för folk än?

Har sagt till familj/några vänner/några på jobbet här men känns som man vill berätta snart.. Inte för att det syns riktigt än men folk börjar ju undra varför man mår så dåligt?!

Sen fråga om vitaminer/folsyra. Har ni slutat med dem nu efter vecka 12 eller vad tar ni för nått?

Vi berättade för typ en månad sen för att jag inte kunde dölja det längre.

Jag försöker ta de, innan tog jag två varje dag men gått gå ner till en nu pga att man inte ska kombinera levaxin o järn. Ha problem vid middagarna vissa dagar med illamåendet så de dagar tar jag de inte
Svar på tråden BF Augusti 2016