• Mika86

BF Augusti 2016

Läst en del här men inte haft tid att svara.

Grattis o välkomna ni nya.

Skattenmust fy vad jobbigt, låter ju som ett blodtrycksfall "bara" men är ju tillräckligt.

Hoppas allt är bra med den lilla o att du känt henne nu.

Få be din BM om att lyssna på hjärtat om du ska dit snart eller åka till gyn o få ul.

Jag är lite erfaren av ul så jag såg könet innan BM t.om

O nu ha barnen röstat fram ett namn, av de 16 de hade som förslag, så det blir en Robin <3

• Mika86

Åh fan vad skönt skattenmust, blev ju orolig där en stund, så pass att jag gjorde allt för att känna rörelser själv, har moderkakan i framvägg så känner bara små lätta sparkar.

Japp amma har jag tänkt göra iaf, t.o.m köpt amningsbh så hoppas det funkar, ammat de fyra äldsta till de va 10 månader men tösen gav jag upp efter 5 då det inte funkade alls, men va nog för att hon inte orkade duga igång maten från början o vi gick koppmata efter varje mål i typ 1-1,5 månad för att sen börja med flaska istället 

Haft två riktigt jävliga nätter nu, drömt konstigt o skit jobbiga drömmar o mardrömmar, önskar att man kunde hålla dig vaken o skita i sömnen, påverka ju hela dagen sen o man må bara skit

• Mika86
    Nmg skrev 2016-04-04 06:43:03 följande:

Jag vill inte amma pga olika anledningar, däremot kan jag tänka mig att prova pumpa ur, kan man göra det redan på bb?

Ja det går utmärkt, det finns plumpar på neo iaf
    Jag har pumpat på barn/ungdomsavdelningen så BB bör ju ha pumpar de med
  • Mika86

Skönt att du lyckades sova bra iaf.

Jag har varit vaken sen tre i natt o är trött men vägra somna för fy fan vilka äckligt otäcka o jobbiga drömmar, orka psykiskt inte med en sån natt till.

Nmg jo jag fick låna pump där när det behövdes typ, fast hade knappt nån mat heller så pumpade så mycket det gick vårt tredje timme medans sköterskan sondmatade henne fast efter nångång så sondmatade jag o då fick jag in mat o pump samtidigt.
    Känner igen det, hade likadant med andra barnet. Gud så ont det gör men smningnapp va räddningen o med trean började jag innan det gjorde för ont, höll på med den i några dagar innan de fick rätt grepp.
    Jo känner inte några hårda sparkar men småfladder typ, kände honom i v 13-14 första gången men väldigt lite o man måste verkligen känna efter o koncentrera sig även nu

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-04-04 14:21:22 följande:
    Och jag är jäkligt peppad på en förlossning, vill typ bräcka förra förlossningen (som gick tokbra), så nog är vi alla olika :)
    Haha då är vi två, riktigt längtar till förlossningen dels för att få träffa bebisen men även för att det faktiskt är så häftig upplevelse.
    Hade varit kul med en hemmaförlossning men rädd att nåt gå fel.

Hur känner ni andra inför förlossningen? Eller kanske inte ens börjat tänka på det än
  • Mika86

Nmg. Usch vad jobbigt att va nervös för sånt.
    Va förra förlossningen problematisk?
    Tycker du bör prata med din BM om det, kanske kan få ett tul

Hjohannesson jo det bruka lösa sig på nåt vis, är min erfarenhet

• Mika86

Skattenmust haha senildosa, skulle jag med behöva känna det som, bruka komma ihåg medicinen men nångång fundera man på om man tog den, o ändå ha jag bara medicin mot sköldkörteln.
    Oj jisses, andrers måste känt lite panik för ju, förlösa nån annan än sin tjej lixom.
    Här blev gubben kallad BM

Muöan91,andra förlossningen bruka ju gå bättre o fortare än första.
    Jag upplevde inte smärtan alla så jobbig, typ en halvering i skala o sen tiden va under halva tiden (5 vs 1,5)
    Hoppas den bli bättre än du förväntar dig

• Mika86

Skattenmust med så "allvarliga" tabletter så är det ju inte konstigt att du börjar över antalet.
    Ja fy fan, jobbigt o pinsamt för båda två i ett sånt läge men vad gör man lixom, jag hade ju hellre haft min egen gubbe att förlösa mig igen istället.

Mulan91 det är fullt normalt, tror alla bli arga nångång lixom, tror inte det finns nån som jag känner som aldrig blivit arga på sina barn.
    Här ha vi en extrem 5-åring som ha lika mycket energi som de andra fyra tillsammans så han kan verkligen ha en på nerverna särskilt när han ska va kaxig o uppkäftig rent ut sagt.
    Gäller väl att man kan bli vänner igen o prata om varför det blev som det blev

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-04-04 21:30:17 följande:
    Eftersom dottern föddes med planerat snitt pga sätesbjudning så ser jag verkligen fram emot denna med skräckblandad förtjusning ha ha ha....
    Vill inte gå miste om upplevelsen samtidigt som jag är lite nervös för vad som komma skall. Vet ju inte hur jag kommer att känna med smärta osv. Men det ska nog gå bra till slut :)
    Åh extra spännande o bli ju helt nytt då
    Förstår att det bli lite skräckblandat iom att det bli så nytt.
    Ut kommer bebisen iaf :)
Svar på tråden BF Augusti 2016