• Mika86

BF Augusti 2016

Mulan91 skrev 2016-03-16 16:24:05 följande:

Jag tror jag packar en av varje haha! Egentligen blir dom ju ganska varma i filt+kläder men man vet ju aldrig hur vädret är... Haha.

Shit packar du väskan Mika? Jag börjar känna att jag måste börja förbereda nu xD har typ bara en overall klar.. Sparade inget från förra barnen eftersom vi inte förväntade oss fler barn.. Eller har en spjälsäng.. Men vill ha en ny haha att man aldrig blir nöjd :(

Nej man vet ju inte hur vädret heller är, tänkte nån fil t kan va bra att hänga över babyskyddet som solskydd på vägen hem med.

Haha nä inte än, skriver bara listan nu när jag gå tråkigt o är kräkvakt.

Packa väskan i v 30 sen

Bli nog lätt så, skönt att sälja av om man nu inte kommer ha användning av det längre.

Vi ha ju sparat allt så lättare, bara packa rätt saker
  • Mika86

Mycket sng kläderna beror ju på vädret med, kan ju va en skitsommsr med bara regn o rusk eller en kanonsommar så man typ bor vid sjön o poolen.

Ang sex, ja är väl mindre än vanligt, dels pga sjukdomarna som varit o sen att jag först nu börjat känna mig gravid ibland, innan ha jag bara känt mig som en äcklig flodhäst typ,gör fortfarande men bättre, väldigt svårt med humörsvängningar med o sen långt tillbaka urkasst självförtroende

• Mika86

Skattenmust tack det vände jo otymplig är man ju, eller i vissa läge, typ laga mat så gå magen i hällskyddet, sex ja där kan den verkligen va i vägen

Hjohannesson haha tack o lov att det finns andra som känner likadant, då kanske man inte är nåt crazy freak iaf, för jag känner/tänker/tror precis likanat o gjort med alla barnen, sen kommer gubben o säger "ja du är ju bra löjlig dom tro det" haha

Till nåt mysigare än ltymlig flodhäst, ikväll ha pluttas vänt på dig så nu ha jag känt riktiga o rejäla buffar vid naveln så mysigt att få gensvar när man petar

• Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-16 21:23:42 följande:

Kan tänka mig det! Ska hålla dottern hemma till typ två års ålder tänker jag, men sen blir det nog dagis några timmar per dag iaf. Ska flytta tillbaka till Sverige så det blir svenskt alltihop :)

Åh, det där med pengarna i Sverige vet jag om via vänner. Så jäkla synd (för mig) att det inte är lika bra i Norge :/

Får se hur det blir med sjukskrivningen. Möjligt att vi flyttar till Sverige i sommar och då blir det ju lite annan situation.

Haha, och hade varit nice med 20 minuter långa arbetsdagar :P

Låter ju jätte bra för både henne o dig att börja då lugnt.

Jo väldigt synd,väldigt olika trots att det är grannländer.

Hoppas flytten går bra när ni flyttar o inte stämmer till det med mvc o fl o framförallt FK, de är inte alltid så duktiga
  • Mika86
    Snuttispluttis skrev 2016-03-17 13:07:00 följande:

Ja, kommer ju ha en liten igen så blir nog skönt för både mig och dottern att ha henne på dagis lite :)

Ja, och så drygt att pappersarbete och sånt ska vara så krångligt mellan länderna. Hallå, ni pratar typ samma språk liksom.. :/

Tack! Är inte så imponerad av hur de hanterar allt i Norge så Sverige ska nog inte kunna vara sååå mycket sämre (hoppas jag) ;)

Skönt för henne att leka lite med.

Vi skulle skolat in 3 åringen till höstterminen men få vänta till vårterminen istället, känns dumt att skola in i samma veva som bf.

Haha ja man kan tycka det, är ju ändå grannländer o inte andra sidan jorden.

Haha så de är likadana överallt då. Hade en kompis som fick vs utan fp i typ 3 månader pga att de inte ville godkänna hennes SGI sen barnet innan o ändå va det mindre än 2,5 år mellan
  • Mika86

Mycket sexsnack o orkar inte citera alla inlägg

Jag är nog sån som kan typ stänga av graviditeten i såna läge, har i alla graviditeterna haft hög sexlust sista halvan o verka bli likadant nu.

Gubben har nog typ gillat läget bara o inte tänkt på att jag är gravid så, men verka utstråla nåt särskilt som gravid då han med kan bli galen ibland, inte ens när jag "bott" med magsjuka barn hindrar honom om man kommer ner för lättklätt

Ang rörelser så känns det mest när jag ligger ner, är nog för att det alltid är liv o rörelse har hemma o när det bli lugnt så lägger man sig på soffan.

Är inte så hårda sparkar än så är nog att man inte känner de så tydligt när man är igång så mycket hela tiden.

Nästa vecka hämtar vi hem en "ny" (bättre begagnad) syskonvagn , sen ska jag sälja den vihar nu

• Mika86
    Sannak1234 skrev 2016-03-18 14:16:14 följande:

Hej! Måste bara fråga lite då jag känner mig så orolig. Var på RUL igår och då var jag enligt mina beräkningar i v.18+6, men barnmorskan sa då att jag inte var längre gången än 15+3 och att det inte gick att mäta så vi ska få göra ett nytt ultraljud i April.

Ska alltså vänta ytterligare tre veckor för att veta att allt är bra. Oroar mig så mycket då jag tänker att något måste vara fel. Har inte kunnat läsa någonstans att man kan bli flyttad så långt..

Kan ju blivit gravid lite senare än ni trött.

Kan berätta om mina rul, jag har haft koll på äl med vissa av barnen men ändå blivit flyttad 10-14 dagar, ifrågasatte en gång hur det kan stämma att jag skulle fått + samma dag som senaste mensen, de hade inget svar men det va deras uträkning som gällde, hon föddes fem veckor för tidigt o alla på fl, BB o neo va jätte chockade o höll med mig om att min uträkning stämde bättre
  • Mika86

Haha jag få börja va här inne oftare, gått en dag ungefär o över 50 nya inlägg :-O men riktigt kul att denna träd är så aktiv.

Lider med er stackare som ha migrän, hade det som ung, riktig pain in the ass, haft det ett par gånger senaste 10 åren bara tack o lov, föder hellre massa barn än migrän.

Ang allt som ska köpas ja vilken djungel det är, iaf bilstolar o vagn, dyrt att pröva sig fram med, sen ja vad behöver man, ingentligen inte mycket men man marker hur vettigt en del saker är, som skötbord, vagn, babyskydd med bas, bärsele, strumpbyxor haha ja man lär sig upptäcka vettiga saker

Kul med att så många vill veta könet, känns annars rätt tabu med det

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-21 20:20:53 följande:

Så var raseri utbrottet fakta ...IGEN, nu e jag fullkomligt rasande, och jupp jag får sd av det!!!!

Oj det låter inte bra, vad händer?

Vet hur jävliga o hur mycket betydelse sd kan ha i slutet iaf
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-21 21:37:18 följande:

Mina sd släppte ganska så snabbt å var inte kraftiga och gjorde inte ont, men tur att jag fick en tid till bm igår iallafall, Jo saken är denna att mina 2 tidigare barn har jag med min x kille , min dotter träffar honom aldrig men min lille bor halva tiden var hos oss, VARJE vecka och då menar jag varje vecka när han kommer hem till oss så har han, LÖSS. jag får gå direkt från dagis där jag hämtar till apoteket och direkt hem , in i badrummet och behandla, samt slänga alla kläder, ytterkläder i tvättmaskin. NU ikväll så var måttet rågat då han kommer hem för 9 de gången med löss , jag rakade av honom håret. Så nu får det bli ett slut på det.  Jag fattar inte detta, hur i hela helvete kan detta vara möjligt??? Det är inte en behandling som ska vara fler gånger och inget dom små svinen blir immuna ifrån, utan han får det på nytt varje vecka hos sin far. Vansinne!! Sedan tyckte jag att det var konstigt, att han mailade mig och bad mig ta vår son en dag tidigare än vanligt idag, ja men det e klart jag får stå för kostnaden varje gång samt detta jävla tvättandet. Blev så jävla arg så jag bara skrek här hemma och min stacars man fick en skrapa han med när han försökte att lugna ner mig, fick lite sd men inga som gjorde ont eller höll i sig, måste lära mig att behärska humöret nu.

Usch fy vad besvärligt o ja irriterande med för den delen, man bör inte reta upp en gravid kvinna

Svårt att behärska sig ibland men försök att tänka positivt så du slipper massa sd
Svar på tråden BF Augusti 2016