• Mika86

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-03-31 13:50:58 följande:

Va bra att allt såg bra ut! Då har vi samma bf dag har oxå 25/8

Åh vad kul att vi ha samma datum.

Fick du före eller efter bf förra gången?

Jag få nog 2-3 veckor innan
  • Mika86
    Nmg skrev 2016-03-31 16:44:38 följande:

Jag fick exakt på bf dagen förra gången

Hahadet va ju riktigt lyckat, närmast bf jag kommit än en dag innan vid fem på morgonen.

Nu hinner barnen avsluta sommarlovet med lillebror nån vecka innan skolan börjar för tre av de (förskoleklass, 2an o 4an)
  • Mika86

Snuttispluttis ja mycket ska man höra, pga fel kön ha man ju hört många gånger men aldrig pga tvillingar.

Skulle nog aldrig kunna göra en abort om det va ett friskt foster.

Skattenmust åh gud vad skönt att det ser så ljust ut för dig nu.

Helt klart att det ska mycket till om nåt gå fel nu, visst det kan ju göra det men är ju inte så vanligt tack o lov.

Jag har haft en jobbig känslosam vecka så är väl därför men igår kände jag vara deprimerande, ska detta va min sista graviditet verkligen ska vi "bara" få en flicka o fem pojkar, ska jag bara föda ett barn till, allt kändes så ledsamt att det skulle va slut nu, kände mig elak mot dottern som inte ger henne en syster o bröderna med då de önskade sig en syster till.

Är säkert bara gravidhormonsskit men alltså är det normslt att känna då undrar man

• Mika86
    Curlingmorsan skrev 2016-03-31 20:58:21 följande:

Känner precis samma! Jag har ju två barn sedan innan, en kille och en tjej, och sambon har två killar. Min sambo ville gärna ha en dotter och min dotter en lillasyster, men i magen bor en lillebror. Självklart är vi glada och lyckliga för det, utom möjligtvis min dotter, men just det där känslan att det var sista chansen. Jag blir ju 38 i år så här blir absolut inga fler barn. Men om du är 86:a som ditt nick antyder så har ju du många år på dig ännu. :)

Skönt att man faktiskt inte va ensam om dessa känslor, känns tabu att känna så för män ska ju tydligen känna sig "gravidklar"

Tråkigt att du kännerså nu när du ändå har åldern emot dig, eller hur man säger utan att det låter illa.

Jodå är född 86 så fyller 3 strax innan sonen föds, men folk tycker att vi skulle varit "gravid klara" för typ 3 barn sen

Att ha 6 barn är kanske lite fel o ha såna här känslor då
  • Mika86

Skattenmust

Jo det känns skit hemskt att känna så o ändå ha jag innan känt att det räcker med barn nu haha vilka ilandsproblem vi har egentligen.

Nämnde för gubben igår om dessa känslor o han sa, "ja men varför ska detta va sista då" kändes ju bra men ändå tänker man på folks reaktioner om vi fortsätter föröka oss sen så han "det blir bra vilket kön det än blir" hade han sagt nåt annat hade jag blivit galen

• Mika86
    Serah skrev 2016-04-01 10:43:56 följande:

Jag måste tyvärr meddela att jag lämnar er nu.

Är på väg hem från akuten nu. Två läkare har bekräftat att barnet är dött.

Jag bara gråter och gråter.hur ska jag förklara det här för barnen?!

Får vänta ända till tisdag för att ta tablett. På torsdag ska jag tillbaka till skukhuset

Jag kommer självklart följa er. Vill veta hur det går för er. Men det dröjer nog. Måste bearbeta lite först

Många kramar till er!!! Ta hand om er och lycka till med allt <3

Nä fy fan, bli så ledsen för er skull, vilken mardröm.

Beklagar verkligen, fy vad orättvist.

Skickar massa tankar o styrkekramar till er <3
  • Mika86

Mulan91 denna gången stämde det inte, fick exakt likadant med dottern o få stämde det, så 50% chans att det stämmer

Skattenmust. Tack, jo det är ju sant egentligen det är vi som ska va glada, nöjda o leva i det o inte omgivningen.

Gått med i augusti gruppen på fb o där funnit de som är "värre" än oss så fått lite pepp för med

Malin haha jag håller med, pojknamn är inte lätt,inte längre iaf när man ska komma på till femte prinsen

• Mika86

Serah så ska du inte känna o du ska absolut inte be om ursäkt, du ska så klart få skriva av dig o ventilera här med, du ha ju varit en del av gruppen som oss andra.

Hoppas att både du o mannen hittar nån form av stryka att ta er igenom dessa dagar som kommer.

Ta hand om er o barnen nu o tillåt er att sörja o bara va nu

• Mika86

Här är inte heller barn välkomna med in på ul men, partner eller annan vuxen står det t.o.m på kallelsen vi få hem, vet dock inte hur de räkna vuxen om det är 18 som gäller eller ja bara äldre barn typ tonåring kanske

• Mika86

Blir inte störd på natten så men är ändå rätt trött på dagen.

Somnar osover som en stock, gubben kan väcka mig o undra vad det är (vet inte ens om det när jag vaknar,) han säger att jag verka ha jätte ont, vrider mig o gnäller tydligen extremt mycket

Svar på tråden BF Augusti 2016