• Mika86

BF Augusti 2016

Skattenmust skönt att du inte känner av trycket, änska man väl säga kanske.

Hoppas verkligen det är nåt tillfälligt men få fortsätta att sätta stopp o lugna dig om det börja kännas igen.

Ang humöret så är jag nog mer lättnedstämd än lättirriterad just nu iaf, så ha nog alla graviditeter varit, kan gråta för typ ingenting, när jag väntade äldsta så skrevs det mycket om tille (ebpojken om ni minns) o då grät jag grymt mycket.

Just nu längtar man enormt till rul o få veta könet på bebisen, barnen sätt o gjorde garnbollar igår o ville göra till vagn o babyskydd men ville göra i rätt färg

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-13 10:06:11 följande:

Tack ska du ha Mika :) ja jag hoppas att trycket håller sig borta nu..

ja aså här pendlar det väldigt, från att ha smällt en tallrik till att titta på en video ex där någon räddar en hund å jag storgråter, hahahahahah

Epojken??

Jag längtar också till rul fast jag vet kön och har gjort flera ul redan, väntar på besked nu bara om jag ska få komma till special mvc, 2 olika läkare, eller kanske tom 3 har skrivit remiss dit nu.

Ja jag tycker det är lättar att knyta an till bebis som person när man vet kön, inte bara bebis, man kan ge henne, han namn, köpa färger som du säjer, börja bona för just den bebis :)

Haha det kan man kalla humörsväningar.

Va 2006 o en pojke vid namn tille föddes med sjukdomen en, dog samma år. Skrevs mycket i media o jag läste även att jag visste att tårarna skulle spruta.

Jo men det är alltid kul att se den lille ju. Du måste ju få komma dit, du är ju verkligen ett specialfall på alla sätt.

Håller helt med, det bli lixom mer en person än bara bebis, lättare att handla, planera o bestämma namn.

Från början hade jag en jätte stark pojke känsla men nu ha jag ingen aning, ingen känsla alls
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-13 12:50:31 följande:
    hahaha yes ;)

ahaa, tror jag inte att jag känner till och sådant undviker jag att läsa nu, är helt överkänslig..
    ja det är en fullkomlig lycka att få se den lille räkan, kanske skulle önska det av maken, en ul maskin tack :D hahahaha
    Jag kände från början att det var en flicka, sedan tvekade jag....sedan kom kub å det var en tjej :)

Jag har hållit på med tvätt idag och lite annat städ, och tadaaaa.....trycket kom tillbax, dock inte så mkt som igår..än..suck
    Åh ja en egen ul maskin, vilken lyx, haha undra om man ens kan köpa det. Kul att den första känslan stämde, gör kanske det här med då.
    Usch din stackare, hoppas det håller sig till lite tryck bara
  • Mika86

Skattenmust haha om man fått had den varit svindyr.
    Skönt att det bli lugnare, säkert fogen som spökar, den rör sig ju när man går.

Anonym(syskon) vad kul, vi ha rul samma dag

• Mika86

Många inläggigen, ha en pojk som blev magsjuk i lördags så fullt upp, trodde det va över nu men 49 timmar symtomfri så kräker han enormt igen
    Skattenmust gud vad skönt att BM med trodde på foglossning, eller ja det är ju riktigt jävligt men bra att det inte va nåt värre.
    När jag är hos BM så bruka hon känna på magen o den hör hon då som du beskrev, med djupt andetag o då, ha hon gjort med alla utom äldsta för då bodde vi i annan kommun o få minns jag knappt nåt av BM besöken

• Mika86

Skattenmust ja ingen höjdare, hoppas ingen annan får det sådrt vandrar runt. 
    Usch stackars din syster, måste varit extremt jobbigt, dyrt o tung att behöva kasta allt de gjort, men ja vadgör man.
    Hoppas bältet kan hjälpa digo attdufå massa bra hjälp av sjukgymnasten 

• Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-14 21:05:20 följande:

Näe nu blir jag förbannad, vem e den där bm att ifrågasätta att jag känner min lillsnorka röra sig??!! Jag känner henne tydligt och det har min man å barnen med gjort!! 

Ja du, gammal surkärring kanske, allt är ju möjligt o man vet ju vad man själv känner, en sak om det varit första barnet kanske, få är man ju osäker på ett annat sätt iom att allt är nytt men ja jisses med lite erfarenhet så vet man ju hur saker känns
  • Mika86
    skattenmust skrev 2016-03-14 21:36:28 följande:
    ja jag har ju inte träffat henne efter det, så jag hoppas vi slipper för det går mycket nu, vet att det även går på dagis här. Ja aså dom kan ju inte sälja maten som hennes kollega lagat då ho var sjuk, eller ja blev under tiden, fy faan aså.

tack så mycket, det hoppas jag med Skrattande
    Mika86 skrev 2016-03-14 21:13:44 följande:
    Ja du, gammal surkärring kanske, allt är ju möjligt o man vet ju vad man själv känner, en sak om det varit första barnet kanske, få är man ju osäker på ett annat sätt iom att allt är nytt men ja jisses med lite erfarenhet så vet man ju hur saker känns
    ja eller hur, hon var en äldre bitter tant, det hördes ju tydligt. Klart man vet vad man känner, från början så kände jag tom skillnad på gaser och senare puffar.
    Klart man vet hur det känns när man fått flera barn innan :) Men du har rätt, skulle det vara första så kan det nog vara mer svårt.
    Här nere va det bara feber o halsont som går på dagis men vi lyckas o jo det är magsjukan för på 11 timmar har fyra barn kräkt o den femte mår illa
    Nej givetvis, så elak kan ju ingen va lixom, eller ingen med lite medmänsklighet iaf men ändå trist att behöva slänga så mycket mat, antar ju att det va till mer än två personer.
    Haha de brukar ca såna, en sån BM ha vi haft på flera ul, så jäkla trist.
    Man lär sig ju efter hand med.
    Kom ihåg med första o allt va nytt o konstigt, man visste ju ingenting knappt, nu är det så illa att föll kan fråga mig vad jag tror om deras smärta eller vad det nu kan va haha
  • Mika86

Skattenmust fan så skönt att aldrig ha det, jag är baraimmun när jag ammar.
    Tycker sjukvården beror på vart man hamnar, på BB är de vettiga alla utom en surkärring, på neo är de trevliga o på fl med, sen på barn/ungdom ja alltså de är bara helt underbara hela bunten.
    Inte billigt heller att slänga så mycket mat.
    Skönt att ha fått bältet men trist att ha ont, faktiskt ingen aning om det ska göra ont efter så, aldrig varit hos sjukgymnast för foglossning men låter ju konstigt 

Nmg gud vad skönt att ha blivit av med uvin, hoppas verkligen att den är riktigt borta

• Mika86
    Nmg skrev 2016-03-15 10:54:44 följande:

Tack hoppas jag oxå! Jag ska fråga om jag kan få

Lämna prov typ varannan månad eller nåt för att säkerställa att den inte smyger Sig på igen.. Jag hade inte jätte tydliga symptom...

Är nog lika bra att ha extra koll på det, bode ju inte va några problem att få lämna prov 
Svar på tråden BF Augusti 2016