• Mika86

BF Augusti 2016

Zarizen skrev 2016-02-09 10:54:24 följande:

Tar du inte järn de dagar du mår illa menar du? Förvärrar det eller? Jag har inte börjat med järn än men kommer nog få börja med det snart tror jag..

Iom att jag ta levaxin få jag bara ta vitaminer (som innehåller järn) vid middagen då de ska intas med måltid, vissa dagar kräker jag efter middagen o vissa kan jag inte äta alls så då tar jag de inte, få inte ner en tablett pga illamåendet utan kräker då nästan direkt
  • Mika86

Va på kub idag, dock va blodprovet taget för tidigt så fick lämna ett nytt, de ringer om en vecka med resultatet.

Men va helt underbart mysigt att få se Plutten, det viktigaste ju att få se ett picksnde hjärta

Sitter o försöker avgöra om det är pojke eller flicka med skallteorin men kan inte avgöra, gick inte se på skärmen idag men nyfiken är man allt

• Mika86
    tessilina skrev 2016-02-10 20:33:38 följande:

Hur långt innan ul kan man ta blodprovet utan att det är för tidigt? Eller har det bara att göra med i vilken vecka man är i när man lämnar provet?

Jag vet faktiskt inte vilket som gäller men va på inskrivningo den 12/1, v 9+4 då så tror det berodde på att det va för långt mellan blodprovet o ul
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-02-12 16:24:51 följande:

Vi fick resultatet hemskickat för 2 veckor sedan. Det visade på en pojke!

Grattis till er son

Här är det en spänd väntan inför rul, magkänslan säger pojke men enligt nubteorin verka det kanske va en flicka iaf, precis som gubben tror.

Är det nån som är duktig på nub o skallteorin?

Fått direktiv från läkaren idag att jag ska öka dosen levaxin med en halv tablett
  • Mika86
    Myran76 skrev 2016-02-12 18:45:22 följande:

Tack! 

Vet inget alls om nub och skallteorin. Vad är det för nåt? Kan man kolla det hemma? Skulle vara kul att se om det överenstämmer med Nipt-resultatet. 

Skallteorin är nåt om att pojkar har plattare panna o flickor rundare, nub är typ delen nedanför magen, lite svårt att förklara men googla på det.

Jätte spännande sånt o jämföra o kolla o försöka lista ut
  • Mika86
    Mulan91 skrev 2016-02-12 22:54:41 följande:

Intressant teori!! :)

Tycker sånt o skrock är jätte spännande

Likadant med bikarbonattestet o det tyder på att vi väntar en flicka, stämde förra gången, men är ju typ 50% sannolikhet att det stämmer
  • Mika86
    Nmg skrev 2016-02-13 09:42:32 följande:

Hahah då

Måste jag prova det idag!

Jag har gjort det med morgonurin både med tösen o denna gången.

Gjorde det två gånger när jag va gravid med henne o samma resultat båda gångerna, tänkte att det kan störa om man druckit med
  • Mika86

Idag fick jag besked om kub resultatet. Va låg sannolikhet, va 1 på 232000 oo 1 på 20000 för nån annan avvikelse.

Nu vänta vi spänt på rul o kallelsrn

• Mika86

Är inte lika trött längre men ändå trött. Illamåendet är väl sisådär, gå upp o ner hela tiden.

Blivit jätte sugen på nudlar nu, haha, sånt man åt för många år sen annars men nu är suget helt galet.

Svar på tråden BF Augusti 2016