• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan

Tycker också det är jättesvårt det här med kläder. Var lättare när de andra barnen föddes på hösten och vintern. Jag tänkte ta med både långärmade och kortärmade bodys till BB för säkerhets skull. Så svårt att veta hur stor han kommer vara. Mina barn var inte så stora när de föddes (2400g o 47cm och 3050g o 50cm). Men sambon har ingen koll på hur stora hans barn var. Men jag är inte så stor så jag hoppas inte jag får en jättebebis, lite nervös för hur jag ska få ut honom isf. Men jag har än så länge mest bodys i stl 50, men flest byxor i stl 56.

• Misszandra

Asså vissa dagar mår man bara för jävla dåligt. Jag har molande värk i mage och rygg och riktiga hugg som håller i sig. Jag vet att han borde vara kvar iallafall 3 veckor till men jag vet inte om jag står ut. Min foglossning tar ju också nästan kol på mig. Jag vill orka grejer, min hjärna säger "åh låt oss hitta på något" och min kropp skrattar och säger "tjo visst, i vilket universum?"

• Mika86

Våra barn har alla haft 50 i början egentligen men vi ha varit för tröga o inte haft det i väskan för de kläderna är så små :-/ ha inte lärt oss förrän nu. Jag vägde 4250 o va 53 eller 54 lång, gubben vägde 2000 men minns inte längden, båda är 2 veckor över tiden. Våra barn ha vägt 3580-3984 o varit 51-53 långa o alla innan bf så vet inte om storlek o graviditetslängd gå så mycket i arv från nån av oss

• Kela1981

Jag har packat både långärmade och kortärmade bodys samt byxor både mer eller utan fot.
    Sen beror det ju lite på hur man ska ta sig hem också. Vi kommer att åka bil så jag tar inte med något tjockare än en gosig filt för det är allt som behövs. Filten kommer också att användas i baljan på BB :)

Ett tips förresten till oss som kanske får små barn;
    Vår dotter var så liten att hon inte fyllde ut babyskyddet. Alltså även om jag drog åt bältet så mycket det gick så satt hon inte fast! Lösningen blev att vika en gallerfilt och lägga bakom och under henne som utfyllnad. Då satt bältet perfekt :)

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-06-25 12:24:49 följande:

Kela du skickade upp för lite oväder fick pyttepyttelite åska bara. Ja fy tjejer här är en till som lider av värmen, det är jobbigt på alla vis både värmen o sömnen. Ibland vill jag ha ut honom men samtidigt inte uom att vi då kommer få bo på neo under sommarlovet o det vill jag verkligen inte så står hellre ut med värmen

Ojsan! Sorry ;)
    Ska försöka igen ikväll. Vi har ett nytt oväder som precis dragit igång :)
  • Snuttispluttis

Jag tar med två olika set till BB till bebisen. Ett i ull med långärmad omlottbody, byxor med fot och mössa och ett i bomull med kortärmad omlottbody, byxor utan fot, strumpor och mössa. Och sen två tunna filtar, en i ull och en i bomull.

Ull är typ en självklarhet i Norge och jag har blivit helt såld :P Obehandlad så klart.

Och här klagas det också på värmen! Fast inte så farligt idag. Jag har fått sitta i solstol i både solen och skuggan idag medan min man har roat dottern i babypoolen i trädgården :D

• Mika86
    Kela1981 skrev 2016-06-25 20:57:06 följande:
    Ojsan! Sorry ;) Ska försöka igen ikväll. Vi har ett nytt oväder som precis dragit igång :)

Haha tack hoppas du har bättre träffsäkerhet ikväll
  • Hazel Grace

Idag har vi haft varmt! Gick på marknad och tyckte att det var en lagom aktivitet. Jo tjena. Så trångt och varmt och sen när vi kom hem och jag hade suttit ner en stund så kom smärtorna. Fötter, rygg, höfter shit så ont allt gjorde. Och gör fortfarande. Sambon lagade maten medan jag låg och päste iaf. Det är jag bortskämd med, slipper nästan alltid laga mat. Gravid eller inte ^^

Funderar på att försöka få sjukskrivning, jag kommer verkligen inte att orka jobba länge till. Vet ni hur det funkar för extrapersonal? Jag är liksom anställd på nio fasta timmar per vecka men jag jobbar bra mycket mer än det. Skulle jag isf bara få sjukskrivning för mina fasta timmar? För då måste jag nog ta ut föräldradagar istället för att klara mig. Har inga semesterdagar att ta ut heller.

• Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-06-25 23:00:04 följande:

Idag har vi haft varmt! Gick på marknad och tyckte att det var en lagom aktivitet. Jo tjena. Så trångt och varmt och sen när vi kom hem och jag hade suttit ner en stund så kom smärtorna. Fötter, rygg, höfter shit så ont allt gjorde. Och gör fortfarande. Sambon lagade maten medan jag låg och päste iaf. Det är jag bortskämd med, slipper nästan alltid laga mat. Gravid eller inte ^^

Funderar på att försöka få sjukskrivning, jag kommer verkligen inte att orka jobba länge till. Vet ni hur det funkar för extrapersonal? Jag är liksom anställd på nio fasta timmar per vecka men jag jobbar bra mycket mer än det. Skulle jag isf bara få sjukskrivning för mina fasta timmar? För då måste jag nog ta ut föräldradagar istället för att klara mig. Har inga semesterdagar att ta ut heller.

Du borde kunna ta ut för alla dina timmar du jobbar, så länge du kan visa att du jobbar mer än de nio du är anställd för. Jag har haft fyra olika jobb det senaste året och fått föräldrapenning och gravpenning för alla timmar på alla jobben. Det borde inte vara några problem, tkr jag. 
  • Mulan91

Sjukskrivning beror på hur läkaren formulerar det. Jag jobbar 100% egentligen till slutet av denna månad sen tar mitt vikariat slut. Är ändå fortsatt sjukskriven till förlossningen. Läkaren förmulerade det att jag inte klarar va att vara arbetssökande heller så jag e sjukskriven oavsett jobb eller arbetslöshet.. Detsamma borde gälla dig.. Det handlar ju om hur mkt du orkar jobba oavsett om du har ett jobb eller inte :P typ. Försäkringskassan var asjobbigt, de beviljade 100% sjukskrivning så mkt snabbare än 50% -.-

Svar på tråden BF Augusti 2016