• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981

Packat BB väskan! Check på den! Eller ja, har liiiite kvar men allt till bebis är i och det mesta till mig :)
    Sambon får packa själv ha ha ha och sen är det snacks och mat till honom som också ska med :)

• Kela1981

Vi ska inte ha nåt andningslarm och hade inte det till dottern heller.
    Har hört att dom fellarmar ofta :/

• Nmg

Nu blir jag oxå tveksam När jag googlat på babymonitor, tydligen ganska hög strålning pp dessa. Gaash jag blir galen påmspntmhär, varför kan

Man inte bara få Välja en sort, det är så

Mycket man ska tänka på.

• Curlingmorsan
    Kela1981 skrev 2016-06-23 13:11:26 följande:

Vi ska inte ha nåt andningslarm och hade inte det till dottern heller.
    Har hört att dom fellarmar ofta :/

Vår fellarmade inte en enda gång. Bara när jag råkade lyfta upp honom och glömde stänga av. Han låg på mage, vägrade ligga på rygg, så då kändes det extra tryggt att ha.
  • Mulan91

Vad är andningslarm för nåt? Aldrig använt eller känt nån som haft :o har ändå 9 småsyskon också haha

• Misszandra

Någon här som har fått full graviditetspenning förut? Jag trodde att det innebar att man fick samma summa pengar som sin föräldrapenning, men det är ju inte ens hälften? Hur förväntas man överleva på detta?

• Snuttispluttis

Min dotter var 50 cm lång och vägde 3400 gr när hon föddes. Stl 50 var stort för henne, men det gick bra ändå.

Hade inget andningslarm till dottern och ska inte ha nu. Men det kan nog bli en babymonitor med kamera till henne när hon börjar sova mer själv (nu är jag alltid med).

Kör lustgas sista cm om jag behöver, men hoppas klara mig utan. Inte för prestationen, men för att det går så himla mycket bättre om jag bara låter kroppen sköta allt som den ska.

Pga att dottern är så himla mammig (bara jag som har haft hand om henne) så hoppas jag att vi kan åka hem redan efter de obligatoriska 6-8 timmarna. I nödfall skulle det väl gå att sova över en natt, men skulle bara oroa mig för henne så det skulle knappast ge nåt positivt.

Var på ettårsfotografering av dottern idag :) Ska bli så spännande att se bilderna och kul att få hem dem innan bebisen kommer. Och då blir det nyföddfotografering <3

Nästa vecka ska vi beställa vår Bugaboo Donkey också :D

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-23 16:12:15 följande:

Någon här som har fått full graviditetspenning förut? Jag trodde att det innebar att man fick samma summa pengar som sin föräldrapenning, men det är ju inte ens hälften? Hur förväntas man överleva på detta?

Har du kollat så det är rätt då? Man ska få nästan 80% av lönen eller typ 700:-/ dag som max.
    Ring dom om du är osäker :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-06-23 16:28:38 följande:

Min dotter var 50 cm lång och vägde 3400 gr när hon föddes. Stl 50 var stort för henne, men det gick bra ändå.

Hade inget andningslarm till dottern och ska inte ha nu. Men det kan nog bli en babymonitor med kamera till henne när hon börjar sova mer själv (nu är jag alltid med).

Kör lustgas sista cm om jag behöver, men hoppas klara mig utan. Inte för prestationen, men för att det går så himla mycket bättre om jag bara låter kroppen sköta allt som den ska.

Pga att dottern är så himla mammig (bara jag som har haft hand om henne) så hoppas jag att vi kan åka hem redan efter de obligatoriska 6-8 timmarna. I nödfall skulle det väl gå att sova över en natt, men skulle bara oroa mig för henne så det skulle knappast ge nåt positivt.

Var på ettårsfotografering av dottern idag :) Ska bli så spännande att se bilderna och kul att få hem dem innan bebisen kommer. Och då blir det nyföddfotografering <3

Nästa vecka ska vi beställa vår Bugaboo Donkey också :D

Kan inte pappan ha henne eller det funkar inte heller?
    Är ju inte så skönt att vara borta om du inte kan koppla av pga oro för din dotter :(
  • Moorii
    Misszandra skrev 2016-06-23 16:12:15 följande:

Jag fick fullt denna månad, gissar att det är samma som fp, borde stämma. Från vilket datum är du beviljad graviditetspenning? Tror de räknar från 20:e till 20:e varje månad. Kan vara så att det inte är för en hel månad?
Svar på tråden BF Augusti 2016