• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-06-23 21:47:15 följande:
    Kela1981 skrev 2016-06-23 19:09:57 följande:Jag packade idag och det blev en vanlig bag som är proppfull ha ha ha...
    Maten osv som ska med får åka i en separat påse :)
    Tycker inte direkt att jag packade något onödigt men det ger sig när vi kommer dit ;)
    Tycker du att du har skrivit något onödigt?
    Vad har ni skrivit att ni ska ha med er? Jag känner mig helt lost, packade lite i den för någon dag sen men de sakerna som jag behöver ha med mig till mig själv vill jag ju använda nu, som myskläder osv. Jag är ju bara i vecka 35 så det dröjer nog några veckor till innan han "anländer" ;D
    Kläder till mig
    Kläder till bebis
    Blöjor + torklappar
    Filt till bebis
    Hygienartiklar till mig
    Laddar till telefon
    Napp + nappflaska
    Mappen från mvc
    Present från bebis till dottern

Det tar mer plats än man tror men tycker inte att jag packat något onödigt direkt :)
  • Mika86

Min väska ha varit packad ett tag är två veckor kvar innan jag ska va redo typ, iom att syrran kom tidigt så är jag beredd från v 34. Väskan känns liten, men är ju iom att de tre senaste är vinterbarn. Har en vanlig bag bara, kan ju inte lägga in bild Tre set till bebisen o två pyjamaser, filt, napp, strumpor, mössa. Shorts, mjukisbyxor, t-shirt, nattlinne o underkläder till mig. Amningsinlägg, duschgrejer, hygiensaker, hårsnodd o mobilladdare. Tänker ju åka hem samma dag eller dagen efter beroende på hur dax han föds, har bedömning kl 13 o blir det då så få det nog bli hemfärd dagen efter

• Nefermiw

Jag tänker att jag också vill packa amningsnapper som jag har kokt eftersom att dottern hade svårt att få tag när hon föddes. Det var så krångligt att skicka min man på apoteket och få dem kokt på patienthotellet förra gången.

Jag har ju tänkt att använda tygblöjor denna gången, men det blir kanske också för krångligt på patienthotellet så jag packer ner vanliga Pampers. Men jag tror att jag tar med tvättbara amningsinläg.

Annars packar jag ner kläder till lillebror i storlek 50 och 56 och i en separat väska kläder till mig själv. Måste komma ihåg stora bra bindor - de som de har där var inte just sköna att använda.

• Nefermiw

Ha ha ha, ligger i sengen och skriver mitt inläg och då kommer dottern och frågar om vi ska leka Bamse, då kan jag ju vara Skalman, hon menar att min stora mage kan vara skalet.

• moen

Glad midsommar! :) Här i Stockholm regnar det men för en gångs skull klagar jag faktiskt inte!!

Köpte en sådär bärbar minifläkt igår som man kan ha i handen när man är ute. Funkade superbra! Va så nöjd ;) Haha men sambon höll på att dö av garv.. Han tyckte jag såg ut som en kärring :'D

• moen

Åh va duktiga ni är som gjort egna babynest :) köpte ett som jag tyckte va fint men nu när jag ser era blir man avundsjuk! Kanske man kan försöka pimpa den man köpte?

• Snuttispluttis

Kela, min man har inte körkort (än) så han kommer ha svårt att ta sig till och från BB utan mig. Jag vet, på tiden att han skaffar med barn nr två på väg. Han tog det inte som ung och sen har det aldrig passat. Sen är han och dottern inte så vana vid att vara själva mer än några timmar och han sover så tungt att han inte vaknar när/om hon är orolig på natten.

Som det ser ut nu kommer vi bo i Helsingborg när bebisen kommer och där känner vi ingen så väl att de kan ha dottern. Sista utvägen är att svärföräldrarna bor hos oss, men jag vill verkligen inte det :(

Vilka fina babynesten ni har gjort! Önskar att jag var så pysslig!

Jag packar BB-väskan så vi skulle klara att stanna en natt om absolut nödvändigt. Så typ:

Kläder till alla

Necessär med det vanliga

Filtar till bebisen

Plånbok

Telefon, kamera, filmkamera + laddare

Gott att äta/dricka

Mjukt toapapper

• Hallonpajen

Tack! Det är så himla kul att pyssla till bebis...ett bra sätt för mental förberedelse oxå! Misszandra - ditt var jättefint! Härligt tyg!

Hörni, tofflor i BB-väskan!!! Eller varma sockor...det är nästan det jag minns mest, hur mkt jag frös om fötterna :D jag brukar sno med mig ett par jättebindor och nättrosorna från förlossningen, de är guld värda...

Här i Skåne har det åskat 9 timmar i sträck (!!!) och det är redan 30 grader och nästan vindstilla...vi får en massa gäster och jag vill mest gå och lägga mig :) de får iaf glatt stå ut med mig i bikini för jag tänker minsann nyttja poolen så mkt jag kan idag för svalka!

Glad midsommar tjejer!!

Stolt sytok!
  • Hazel Grace

Hallonpajen och misszandra, vilka fina kreationer! Va duktiga ni är :) jag har börjar kolla blocket efter en symaskin så jag kan försöka pyssla lite också men shit va dyra dom är! Även begagnade.

Jag märker inte av den här värmen ni pratar om. Eller ja, det har varit lite kvavt här men inte så farligt. Och inne i lägenheten är det så skönt så skönt ;)

• Curlingmorsan

Kan inte se bilder via mobilen, så kan tyvärr inte se era fina nest. Jag har beställt ett, kan inte ens sy upp ett par gardiner. :) Ha ha!

Är i Falkenberg i vår husvagn och här är galet varmt. Fläktar lite från havet om man är ute. Men jag tycker det är så jobbigt att stå och sitta så efter en stund måste jag gå och lägga mig. Och ni kan ju tänka er värmen i en husvagn. :(

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar! :)

Svar på tråden BF Augusti 2016