• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Misszandra

Glömde säga glad midsommar så jag gör det liiite för sent. Igår hade vi det olidligt varmt, vi bestämde oss för att åka ut och grilla vid havet med min sambos föräldrar, tur gjorde vi det vid 19 tiden annars hade jag nog inte överlevt. Och det ska bli varmare idag! Hur överlever man när man redan INTE är ett fan av värme?

Jag sover dessutom så himla dåligt, har så ont i min kropp att jag får dåligt samvete varje gång jag önskar att han kommer ut. Jag har så mycket fysisk smärta att mitt psyke blir påverkat!

• Mulan91

Usch tjejer jag har också jätte svårt att sova, ALLA jäkla ställningar är ju obekväma vad man än gör. Och extra kuddarna gör det ännu varmare :/

• moen

Nu är det faktiskt synd om oss tjejer :( tur att vi får nåt så underbart utav det! :O

Misszandra, visst får man dåligt samvete!

• Mika86

Kela du skickade upp för lite oväder fick pyttepyttelite åska bara. Ja fy tjejer här är en till som lider av värmen, det är jobbigt på alla vis både värmen o sömnen. Ibland vill jag ha ut honom men samtidigt inte uom att vi då kommer få bo på neo under sommarlovet o det vill jag verkligen inte så står hellre ut med värmen

• Misszandra

Jag såg att ni svarade på vad ni packade i bb-väskan, hann dock inte svara då det är alltid så många intressanta inlägg att läsa varje gång man kommer in här. Jag har dock en fråga om det, vad för typ av kläder ska ni ta med till er bebis? Jag känner mig så kluven, han är beräknad till början av augusti och man vet ju inte vad det är för typ av väder då, men samtidigt så behöver ju bebis mer värme än mig tex, (jag känner dock just nu att ingen värme alls hade varit toppen för mig, haha) Jag menar, borde man ha med kanske en tunn hel dress eller body och byxor? Och ni som har fött tidigare, tar ni med blöjor och sånt också?

• Mika86

Misszandra jo här är alltid massa inlägg o sen missar man att svara på alla Jag börjar med fundera nu, har köpt o packat ner tunna långbyxor o långärmade bodies, det blir kanske väl varmt :-/ men samtidigt är det inte jätte varmt på sjukhuset ändå, haha känner mig som förstagångsmamma Tror nog vårt blir bra iom att vi planerar att åka hem så fort som möjligt Vi får blöjor o bindor under hela bbtiden

• Misszandra
    Mika86 skrev 2016-06-25 13:52:37 följande:

Misszandra jo här är alltid massa inlägg o sen missar man att svara på alla Jag börjar med fundera nu, har köpt o packat ner tunna långbyxor o långärmade bodies, det blir kanske väl varmt :-/ men samtidigt är det inte jätte varmt på sjukhuset ändå, haha känner mig som förstagångsmamma Tror nog vårt blir bra iom att vi planerar att åka hem så fort som möjligt Vi får blöjor o bindor under hela bbtiden

Haha jaa, det är svårt att hinna med alltid. Jag läser alltid allt men svarar inte på allt, då hade här varit dubbel så många inlägg haha. 

Jag insåg att jag endast köpt byxor i storlek 56 och inga alls i storlek 50. Har tagit med bodys i storlek 50, jag vet ju inte hur stor han kommer vara eller hur vädret är när han föds. Funderar lite på att handla in nån heldräkt som man kan öppna nere vid benen/rumpan i storlek 50. 

Av någon anledning tror min sambos familj att vår bebis blir någon jätte som inte kommer passa i storlek 56, ingen aning om varför då jag själv trodde att magen skulle vara mkt större i vecka 35 än vad den faktiskt är. Sen han fixerade sig tkr jag min mage har blivit mindre, kanske för formen är annorlunda. 
  • Hazel Grace

Jag är beräknad till slutet på augusti men jag tänker att en filt ska räcka för att värma. Jag ska nog ta med både en långärmad och en kortärmad body, och en kofta kanske så får man avgöra när man åker hem hur mycket kläder som åker på. Långbyxor blir det iaf, ska packa både med fot och utan och så strumpor. Känns som jag har massa bebiskläder med mig så jag oroar mig inte för att han ska frysa :)

Jag har bara packat i huvudet än så länge. Jag kommer packa om tusen gånger innan det väl är dags om jag börjar nu ^^

• Mika86

Tycker body i för stor stl är lättare än för stora byxor, de trillar bara ner. Heldress är fint men inte jätte behändigt så, de små bruka design ihop benen o då fastnar de i midjan. Tycker det är jätte svårt med vädret, svårt att veta om det är strålande sol eller ösregn just den dagen de föds, när de andra har det lixom bara varit kallt o sen snö eller inte snö :-/

• Misszandra
    Mika86 skrev 2016-06-25 15:39:59 följande:

Tycker body i för stor stl är lättare än för stora byxor, de trillar bara ner. Heldress är fint men inte jätte behändigt så, de små bruka design ihop benen o då fastnar de i midjan. Tycker det är jätte svårt med vädret, svårt att veta om det är strålande sol eller ösregn just den dagen de föds, när de andra har det lixom bara varit kallt o sen snö eller inte snö :-/

Det låter klokt, kanske ska satsa på mindre byxor då istället. Ska nog ta en lugn shoppingrunda på måndag och även inhandla lite aminingslinnen till mig själv. 

De byxorna jag har ser även sjukt stora ut, känns så fel att sätta på honom dom om han nu inte är så stor som svärmor tror. 
Svar på tråden BF Augusti 2016