• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Alltså är det bara här vädret suger? Det är typ grått och fuktigt vara -_-

Glad midsommar haha! :)

• Snuttispluttis

Glad midsommar!!

Här har det varit jättefint och (alldeles för) varmt väder idag när vi dansade runt midsommarstången. Jag flåsaroch är helt slut, men nu är firandet över för vår del. Dottern sover em och en lugn hemmakväll står på schemat sen :)

Har på mig en ny gravid/amningsklänning och känner mig fin men stor som ett hus. Hoppas att det är mycket vatten :P

• Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-06-24 15:36:43 följande:

Då är vi på samma ställe. Det var lite soligt en stund men regnet och åskan hänger i luften och väntar på att bryta ut :p

Glad midsommar alla! Här blir det inget firande, lite extra god middag och hemmachill.
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-06-24 15:36:43 följande:

Haha eftersom vi typ är grannar så har vi väl samma väder :D men jag tycker det är okej.. Kanske lite för blött för att äta ute men men ;)
  • Kela1981

Glad midsommar tjejer!
    Nu är vi äntligen hemma efter att ha varit ute och snurrat hela dagen. Farit fram och tillbaka över halva Skåne känns det som. Äntligen lite lugn och ro!
    Fy vad det är kvavt trots nattens oväder, hoppas verkligen att det kommer mer och rensar luften ordentligt denna gången!

Hallonpajen: jag har packat tjocka strumpor till BB. Kommer också ihåg att jag frös om fötterna trots att det var så varmt när hon föddes. Jag är ingen toffel-människa :)

Har blivit dunderförkyld efter att dottern var sjuk förra veckan :( Det är riktigt störigt. Känner mig nästan lika gnällig som en man ;)
    Tjock, svullen, ont, varmt och sen en förkylning på det....blä!

• Mika86

Önskar alla en fortsatt trevlig midsommar, hoppas dagen varit bra för alla. Här är man glad att vi bara varit hemma, förutom att jag o ena pojken va o handlade. Har ju inte kunnat ha mer än underkläder på sig så va en riktigt jobbig handling, va underbart att sätta sig i bilen med en slush sen. Skulle nog oxå behöva lite åska uppe i småland

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-06-24 20:47:12 följande:

Önskar alla en fortsatt trevlig midsommar, hoppas dagen varit bra för alla. Här är man glad att vi bara varit hemma, förutom att jag o ena pojken va o handlade. Har ju inte kunnat ha mer än underkläder på sig så va en riktigt jobbig handling, va underbart att sätta sig i bilen med en slush sen. Skulle nog oxå behöva lite åska uppe i småland

Kommer det tillbaka i natt så ska jag se om jag inte kan skicka det uppåt sen ;)
  • Nmg

Sjukt varmt igår, mulet men väldigt varmt, satte på acn i sovrummet typ 2 timmar innan jag skulle

Lägga mig, det va kallt o skönt insovrummet men sen efter nån timme blev det så

Där äckelvarm igen, har inte alls sovit så bra, har Även har ont i sidan av låren varje natt nu sen nån vecka tillbaka, mest höger sida gör jätte ont

Idag blir det 27 grader varmt, gaaaah vet inte vad jag ska ha På mig är typ alltid

Överklädd när jag ska ut...

• Kela1981

Här har det åskat och regnat nu på morgonen och fm men inte hjälper det!
    Lika varmt och kvalmigt ändå :(

Dottern tog dock sovmorgon till 8 så det var riktigt trevligt :)

Men jag skulle gärna se lite svalare väder nu :/

Svar på tråden BF Augusti 2016