• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-09 18:00:47 följande:

Är helt ny här.. BF 3 augusti, 3:e barnet. Lite osäker på hur tråden funkar men provar nu iaf!

Välkommen!
  • Mal Mal

Tack vilket välkomnande! Som sagt BF 3 aug (v.36+3). Delar av slemproppen gick igår vid två tillfällen. Efteråt hade jag lätt mensvärk under 1-2 timmar. Magen är hög men bebis har huvudet nedåt, fullt rörlig. Ingen av de tidigare två fixerade sig så räknar med att ha tryck uppåt in i det sista :-P

Med de andra två hade jag mycket SD/förvärkar sista månaden. Nu har jag inte känt nästan något alls. Förutom om nätterna och när jag kissar, då gör SD ibland ganska ont...

• Mulan91

Jahaaaaa är det därför min mage varit stenhård till o från..! Jag fattade inte :P

Då e förvärkarna den där mensvärken jag känt ibland.

Nu förstår jag. Finally xD tack!

Och välkommen Mal Mal! :D

• Kela1981

Alltså den här kroppen!!!
    Märkte ikväll att jag kan inte ens ta av mig byxorna ståendes längre för det gör för jävla ont!
    Känns som hela underlivet ska braka samman så fort jag delar på benen, å det behöver inte vara mycket heller! Kan inte ens kliva ur brallorna utan att antingen sätta mig ner eller hålla i mig i något!
    Fyller år nästa vecka och funderar på om jag kan önska mig en ny kropp i present XD

• Mulan91

Grattis i förskott!

Och usch! Vad jobbigt. Min foglossning har lugnat ner sig sjukt nog, men känner av annat. Vi är nästan i mål, håll ut! :)))

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-10 10:25:49 följande:

Grattis i förskott!

Och usch! Vad jobbigt. Min foglossning har lugnat ner sig sjukt nog, men känner av annat. Vi är nästan i mål, håll ut! :)))

Tack :) Både för grattis och pepp ;)
    Jo det är skönt att se ett slut på det här inom rimlig framtid :)

Provade att sätta fast ståbrädan på vagnen idag och dottern var helt överförtjust ha ha ha.... "Köra mig!" Tjatade hon XD Hade det inte ösregnat så hade jag provat att gå till lekplatsen med henne på brädan för att se hur hon hanterar det ute :)

I morgon ska vi göra iordning sängen till bebis tänkte jag. Hon pratar väldigt mycket om bebis så jag tänker att det är lika bra att rida på den vågen ;)
  • Nmg

Tycker synd om er som har så ont, peppar peppar går det bra här förutom att jag har ont i skinkorna på kvällen så jag vaknar av smärta. Men denna helg har gått förvånansvärt bra gått flera mil, shoppat varit på grönan mm. Var dock bra trött igår när vi kom till hotellet .. Kanske ör lugnet före stormen ...

• Anonym (Nael12)

Har någon erfarenhet från bra syskonvagn? Jag tror att jag måste köpa en fast ja hade tänkt köra på ståbräda inser jag att det förmodligen inte kommer gå.. jag är lite mer intresserad av dem på rad än där barnen sitter bredvid varandra men jag vet inte varför :P någon som har tips att dela med sig vad man ska tänka på eller erfarenheter från någon syskonvagn?

• Kela1981
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-10 11:29:40 följande:

Har någon erfarenhet från bra syskonvagn? Jag tror att jag måste köpa en fast ja hade tänkt köra på ståbräda inser jag att det förmodligen inte kommer gå.. jag är lite mer intresserad av dem på rad än där barnen sitter bredvid varandra men jag vet inte varför :P någon som har tips att dela med sig vad man ska tänka på eller erfarenheter från någon syskonvagn?

Jag har ingen erfarenhet av syskonvagn men vet att Emmaljunga Super Viking är väldigt populär och där sitter ju barnen på rad. Där kan du ju dessutom plocka bort ena sitsen och använda ståbrädan de gånger som det är smidigare för er.
  • DigiC
    Mulan91 skrev 2016-07-09 17:24:08 följande:

Alltså jag faaaattar inte skillnaden mellan förvärkar och sammandragningar? Har också börjat få lite halvt ont som mensvärk, då och då, inte så jätte ofta. Är det sammandragningar eller förvärkar? Fattar inte -.- haha

Sammandragningar är som Kela sa, att livmodern drar ihop sig och blir stenhård.

Förvärkar är sammandragningar som också gör ont. :)
Svar på tråden BF Augusti 2016