• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Nael12)

Kokade nappar och flaskor oftare när bebis va liten. Sedan mer sällan, nu dricker barnet bara välling om.kvällarna så blir inte så många ggr längre.

Mams nappar kommer ju i en sån förpackning där man bara kan hälla i kokande vatten eller lägga in i micron så är de gjort snabbt och smidigt :)

Dricker hallonblads te just nu och kollar på fotbolls em :D jag känner att teet hjälpte mig mycket med amningen. De stimulerade på något sätt. Jag märkte skillnad på mängden mjölk när jag drack vs när jag skippade några dagar.

Någon som har åsikt om beemoo syskonvagn? Eller carena smögen? Så surt att de inte finns någonstans i närheten så jag kan titta på dem i verkligheten :(

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-10 22:32:14 följande:

Då borde jag kunna koka de nu och packa de i BB väskan i en plastpåse kanske? Även fast det är flera veckor kvar?

Jajamen!
    Eller ta och koka en liten plastburk samtidigt och förvara dom i. Så vet du att det är sterilt ju :)
    Jag kokade för typ två veckor sedan.
  • Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-07-10 22:22:42 följande:
    Aha hon är en sån! Satkärring!

Jag önskar av hela mitt hjärta att folk som hon kunde sluta lägga sig i hur andra hanterar sina barn. Framför allt förstföderskor!!!

Mitt enda råd till blivande föräldrar är: lyssna inte på andra!!!! Förutom typ BVC och 1177 ;)

Alla barn är olika och bara för att någon har fått två eller arton barn så är dom inte experter på någon annans barn!!!

Man är tillräckligt osäker som ny mamma utan att behöva bli påhoppad från höger och vänster från folk som egentligen ska stötta en!
    Jag hoppas att du finner styrkan att säga ifrån, om inte nu så när er guldklimp äntligen är här <3
    Jag också, det är tråkigt att hon inte ser att hon förstör mer än hon gör nytta med sina dumma kommentarer. Jag har sagt ifrån några gånger ang allt hon snackar om men det tycks inte hjälpa så blir det mer skitsnack när han är född så får jag säga till sambon, om han inte själv ser det. 

Jag kan ju tycka att hon borde vara överlycklig över två barnbarn inom loppet av 3 månader och inte hålla på så här?! Min mamma är helt utom sig av lycka. Hon skulle nog inte heller få för sig att berätta för mig hur jag ska göra och kommentera min ofödda bebis storlek. Sen är det ju alltid lättare att säga till sin egen familj, man vill ju inte göra sig ovän med någon. Tusen tack för allt stöd <3
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-10 22:30:22 följande:

Vad har/hade ni för SF mått i v 34 (33+0)

Var hos bm i fredags och hon sa "oj vilken stor mage du fått" sf mått Låg på 33-34. Är det jätte stort?? Nu blev jag orolig för jag kollade i min journal med dottern och då hade jag i v 34 ett SF

Mått på 31 cm. När jag hade som jag har nu nästan 34 var jag i v 38!!! Hon vägde 3390g när hon föddes. Tänk om jag får en gigantiskt bebis den här Gången.. Jag blir orolig nu

Alltså SF måttet säger ju inte så mycket om vad bebisen väger egentligen. Den mäter ju mest så bm vet att man växer som man ska.
    Tror jag hade ett SF mått på 33 när jag mätte nu senast (vecka 34) och det var inget konstigt med det.
    Med dottern blev jag skickad på tul för bm var inte nöjd med SF måttet. Dom beräknade att hon skulle väga runt 2600-2700 g. Ut kom hon och vägde 3065 så det är ju ingen exakt vetenskap direkt.
    Jag tror du kan vara lugn!
    Personligen så tror jag att jag är snäppet större i omfånget denna gången pga att jag inte var lika vältränad denna gången som förra. Musklerna och skinnet är mer benägna att släppa efter denna gången ;)
  • Misszandra
    Nmg skrev 2016-07-10 22:30:22 följande:

Vad har/hade ni för SF mått i v 34 (33+0)

Var hos bm i fredags och hon sa "oj vilken stor mage du fått" sf mått Låg på 33-34. Är det jätte stort?? Nu blev jag orolig för jag kollade i min journal med dottern och då hade jag i v 34 ett SF

Mått på 31 cm. När jag hade som jag har nu nästan 34 var jag i v 38!!! Hon vägde 3390g när hon föddes. Tänk om jag får en gigantiskt bebis den här Gången.. Jag blir orolig nu

Jag tror jag hade SF 33cm i vecka 35+5. Men jag är jättedålig sf mått osv. Men jag tkr att det borde inte bara betyda att bebisen är "stor" utan du kanske har mer fostervatten denna grav? Det måste vara mer som har betydelse än bara bebis storlek. 

När jag berättade för min mamma att jag var orolig över att min bebis är stor pga svärföräldrarnas kommentarer så sa hon så här:

"När jag var gravid med din äldsta bror, väntade din moster din kusin. Min mage var så liten att folk trodde inte att jag skulle föda på månader, medan hennes mage var gigantisk. Din bror vägde 3200g (typ) och var 50cm lång och din kusin vägde 1900g (typ) och var 44cm lång. Storleken på magen spelar inte alltid någon roll"
  • Kela1981
    Anonym (Nael12) skrev 2016-07-10 22:33:06 följande:

Kokade nappar och flaskor oftare när bebis va liten. Sedan mer sällan, nu dricker barnet bara välling om.kvällarna så blir inte så många ggr längre.

Mams nappar kommer ju i en sån förpackning där man bara kan hälla i kokande vatten eller lägga in i micron så är de gjort snabbt och smidigt :)

Dricker hallonblads te just nu och kollar på fotbolls em :D jag känner att teet hjälpte mig mycket med amningen. De stimulerade på något sätt. Jag märkte skillnad på mängden mjölk när jag drack vs när jag skippade några dagar.

Någon som har åsikt om beemoo syskonvagn? Eller carena smögen? Så surt att de inte finns någonstans i närheten så jag kan titta på dem i verkligheten :(

Åh vad bra!
    Då ska jag fortsätta dricka när bebis är ute så hon får ordentligt med mat :)
  • Nmg
    Kela1981 skrev 2016-Såg nu att jag skrivit fel hon sa att jag låg på 32-33 cm i v 34 men ändå, den är ju större än sist. Jag tänker att denna gång har jag en pojkmage alltså att den putar rakt ut, med dottern hade jag "bredare" mage... Undra om sånt kan spela

Nån roll.

Är det nån mer än jag som hag haft typ mensvärkar? det könns som mensvärk på vänstra sidan... Är det sammandragningar eller

Nåt annat?

07-10 22:44:03 följande:

Alltså SF måttet säger ju inte så mycket om vad bebisen väger egentligen. Den mäter ju mest så bm vet att man växer som man ska.

Tror jag hade ett SF mått på 33 när jag mätte nu senast (vecka 34) och det var inget konstigt med det.

Med dottern blev jag skickad på tul för bm var inte nöjd med SF måttet. Dom beräknade att hon skulle väga runt 2600-2700 g. Ut kom hon och vägde 3065 så det är ju ingen exakt vetenskap direkt.

Jag tror du kan vara lugn!

Personligen så tror jag att jag är snäppet större i omfånget denna gången pga att jag inte var lika vältränad denna gången som förra. Musklerna och skinnet är mer benägna att släppa efter denna gången ;)

• Misszandra

Jag vet inte om det är hallonbladsteet eller om det bara är min kropp men mina sammandragningar/förverkar är sjukt starka nu. Det liksom byggs upp och blir värre och värre för varje dag som går. Jag har druckit teet nu i 1.5 vecka och jag känner skillnad, men har haft förverkar i 1.5 månad nu så det kan ju bara vara min kropp också. Hoppas bara att det startar min förlossning snart, han är ju trots allt färdigutvecklad nu!

• Misszandra

Jag vet inte om det är hallonbladsteet eller om det bara är min kropp men mina sammandragningar/förverkar är sjukt starka nu. Det liksom byggs upp och blir värre och värre för varje dag som går. Jag har druckit teet nu i 1.5 vecka och jag känner skillnad, men har haft förverkar i 1.5 månad nu så det kan ju bara vara min kropp också. Hoppas bara att det startar min förlossning snart, han är ju trots allt färdigutvecklad nu!

• Kela1981

Jag har också nån mensvärk nere i magen, ryggen och i ljumskarna. Vet inte riktigt vad det är. Ikväll har det varit starkare än tidigare och jag har haft ganska mycket sammandragningar.
    Tror nog att det är förvärkar men vet inte.
    Är ju hemma själv med dottern nu och det känns i kroppen att jag inte har någon avlastning :/
    Jag skyller på det helt enkelt. Blir det värre så får man väl ringa och kolla med fl.

Svar på tråden BF Augusti 2016