• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Misszandra- allvarligt vad är det för fel På dem?. Hade jag varit du hade jag undvikit att träffa dem så kanske de fattar.

• Nmg

Hur är det nu det här Med att koka napparna?

Jag ska ju inte amma så jag ska ta med napp och flaskor, hur mycket ska man koka dem? Hur ska man förvara dem sen?

• Snuttispluttis

Folk kan ha de konstigaste åsikterna om gravidkroppar och bebisar. Och sen när de nödvändigtvis måste dela med sig av de åsikterna... Säg ifrån på skarpen Miszandra! Eller skäll på din man så han skäller på dem!

Spelar inte så stor roll för mig, men läste på 1177 att förvärkar inte ska göra ont. Men det gör ju inte sammandragningar heller så jag vet fortfarande inte vad som är skillnaden :P Funderar på om sd och förvärkar är samma fast man börjar kalla det förvärkar sista månaden innan BF eller nåt sånt? Eller om man har minst tre sd på rad så är det förvärkar? Som sagt, så länge som det inte är fl som startar så bryr jag mig inte om jag har sd eller förvärkar. Men det är ju förvirrande, haha.

Angående syskonvagn har vi köpt en Bugaboo Donkey. Hela familjen är supernöjda så hoppas att bebisen ska gilla den också :) Annars tar jag bebis i sjal/sele så kör jag den som en solovagn med dottern. Himla smidigt att man kan göra om den! Dyr att köpa ny, men kan verkligen rekommendera :)

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-10 21:30:52 följande:
    Jaa jag har själv börjat undra lite. Visst om dom hade nämt det en gång eller så men detta tas upp varje gång vi träffas och nu sist i fredags, när kom vi dit, hann knappt in genom dörren innan de skulle påpeka hur stor han kommer vara. 

Men som du säger så känns det lite som en självklarhet att han faktiskt ska vara lite större eftersom han är pojke. Och nej, de besitter verkligen inte den kunskapen att kunna bedöma det, bm har inte sagt något mer än att jag ligger mellan mitten kurvan och översta kurvan på SF-måttet men att hon är supernöjd. Jag ska prata med henne om det när jag träffar henne på tisdag och då har jag något att säga till om iallafall om han nu inte är överdrivet stor. 

Nej, det kanske är som du skriver att de faktiskt inte tänker på det men jag har sagt ifrån snällt att storlek 56 kommer ju garanterat passa, annars måste han ju vara nån jätte, värt att nämna är att min sambo är 165cm lång och jag 158, så jag tror ju inte vi har anlagen för en superlång bebis precis. Jag har sagt till min sambo att dagen han trycker ut en bebis ur sin kropp får han gärna skämta med sina föräldrar om storleken på den men jag vill varken höra eller tkr det är roligt på något vis. 

Inte nog med att jag har varit lite förlossningsrädd redan innan jag blev gravid, nu ska man få höra att man ska trycka ut en 3 månaders bebis i storlek också. Nejdå, det gör mig inte alls skitnervös. Vilket jag också pratat med min sambo om, men jag tror inte han ser det som mig, eller det är klart han inte gör, han ska som sagt inte förlösa honom. 
    Eh.... Med tanke på storleken på dig och din sambo så är det ännu löjligare att påstå att ni skulle få en jättebebis!
    Ni är mindre än mig och min sambo så jag skulle tro att ni får en väldigt normalstor bebis.
    Är du orolig så be din bm om att få ett tillväxt ul, dom brukar inte vara snåla med det.
    Jag ligger precis på mittenstrecket och min bm sa att jag kan nog räkna med en bebis runt 3000-3200 g.

Min styvbror och hans fru är båda väldigt långa och stabilt byggda så det är ju inte så konstigt att dom fick en heffaklump ;)

Be svärmor hålla käften och skyll sen på gravidhormoner ;)

Å lyssna inte på dom mer <3
  • Snuttispluttis

Vi kokar allt som ska steriliseras i fem minuter. Sen förvarar vi i ett skåp så allt står luftigt. Till dottern kokade vi efter varje användning det första halvåret. Förmodligen onödigt, men vi ville inte riskera nåt plus att det var rekommendation på vårt bvc (i Norge). Tror egentligen att det räcker att koka typ var tredje användning om man inte orkar. Det tar sjukt lång tid :/

• Snuttispluttis

Fråga: nån som känt att ena skinkan typ domnar bort som om den sover? Jag har fått så flera ggr i höger skinka efter att jag har suttit ner. Kan det vara ichias? Eller är det bebis som trycker på nån nerv?

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-10 22:05:41 följande:
    Nej jag blir så ledsen och besviken att det inte är alls roligt att träffa dom längre. Och det kommer va ännu jobbigare att träffa dom när han kommit oavsett hans storlek. Just för hur mkt dom har snackat. Hans mamma har väldigt mkt åsikter i övrigt, hon klagade på mamman till min sambos brorsdotter också. Att hon bär henne för mkt osv osv. Så det känns som att de snackar om allt och alla, till allt och alla. Dom gör något helt underbart så himla trist. 
    Aha hon är en sån! Satkärring!

Jag önskar av hela mitt hjärta att folk som hon kunde sluta lägga sig i hur andra hanterar sina barn. Framför allt förstföderskor!!!

Mitt enda råd till blivande föräldrar är: lyssna inte på andra!!!! Förutom typ BVC och 1177 ;)

Alla barn är olika och bara för att någon har fått två eller arton barn så är dom inte experter på någon annans barn!!!

Man är tillräckligt osäker som ny mamma utan att behöva bli påhoppad från höger och vänster från folk som egentligen ska stötta en!
    Jag hoppas att du finner styrkan att säga ifrån, om inte nu så när er guldklimp äntligen är här <3
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-10 22:08:41 följande:

Hur är det nu det här Med att koka napparna?

Jag ska ju inte amma så jag ska ta med napp och flaskor, hur mycket ska man koka dem? Hur ska man förvara dem sen?

Jag kokar när dom är nya i ca 5 min. Sen kokar jag en gång i veckan ungefär.
    Det blir mer sällan efter hand som bebis blir äldre.
    Vi har en burk för nappar som jag har till dotterns nappar där det är lufthål i.
    Flaskorna förvarar jag som dom är fast med nappen vänd inåt i flaskan.
    Bebisens nappar har ett fodral som man kan sätta på så kan man lägga dom vart man vill utan att dom blir smutsiga :)
  • Nmg

Vad har/hade ni för SF mått i v 34 (33+0)

Var hos bm i fredags och hon sa "oj vilken stor mage du fått" sf mått Låg på 33-34. Är det jätte stort?? Nu blev jag orolig för jag kollade i min journal med dottern och då hade jag i v 34 ett SF

Mått på 31 cm. När jag hade som jag har nu nästan 34 var jag i v 38!!! Hon vägde 3390g när hon föddes. Tänk om jag får en gigantiskt bebis den här Gången.. Jag blir orolig nu

• Nmg

Då borde jag kunna koka de nu och packa de i BB väskan i en plastpåse kanske? Även fast det är flera veckor kvar?

Kela1981 skrev 2016-07-10 22:26:01 följande:

Jag kokar när dom är nya i ca 5 min. Sen kokar jag en gång i veckan ungefär.

Det blir mer sällan efter hand som bebis blir äldre.

Vi har en burk för nappar som jag har till dotterns nappar där det är lufthål i.

Flaskorna förvarar jag som dom är fast med nappen vänd inåt i flaskan.

Bebisens nappar har ett fodral som man kan sätta på så kan man lägga dom vart man vill utan att dom blir smutsiga :)

Svar på tråden BF Augusti 2016