• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Ja tack skönt att äntligen veta vad som är vad haha! Min livmoder blir stenhård ganska ofta tycker jag :/ idag känner jag mig konstig. Magen har sjunkit lite och jag har förvärkar till o från. Och mår illa :/ usch.

• moen

Usch för förvärkar :( Och jag antar att det bara är en försmak av vad som ska komma!! Uuuuh! Var och köpte tvättmaskin idag och på bussen hem fick jag en sån sjukt smärtsam sammandragning. Brallorna satt åt och kändes som att dom gjorde det värre. Ville bara slita av mig dom framför alla stackars människor x'D

• Mulan91

Åh nej I know the feeling! Eller kanske inte det där me att slita av byxorna men liknande hahaha xD undra om man kmr sakna att vara gravid sen haha

• Misszandra

Jag måste få prata av mig lite ...  Jag blir så himla irriterad och ledsen varje gång jag träffar mina svärföräldrar av anledningen hur de pratar om vårt barn. Jag får hela tiden höra hur stor han kommer va, att storlek 56 inte kommer passa honom när han kommer ut osv osv .. Jag blir galen, jag bryr mig inte om han är stor, han får gärna vara det, det spelar ingen roll för mig. Men det gör mig orolig, det får mig att tänka jättemkt på förlossningen, jag menar om jag nu ska föda ut en unge som inte passar i storlek 56 blir man ju orolig, och det är min första förlossning så jag vet inte ens hur det känns att föda barn, jag bara antar att det kommer vara den värsta smärtan i mitt liv men också det bästa ögonblicket någonsin. Jag har försökt förklara för min sambo att jag inte orkar höra på det tjatet mer men han säger tydligen inget om det till sina föräldrar eftersom de fortsätter tjata.

De fick även sitt första barnbarn från min sambos äldre bror för snart 2 månader sen och även fast mitt barn inte är fött än så jämförs han med det barnet heeeela tiden. "Kommer ert barn kunna göra så", "kommer ert barn se ut så där, eller så där" "hon är så söt och liten, jag tror ert barn kommer ha storlek 74 när den är 3 månader" Asså jag blir galen, jag vill bara stänga in mig i ett rum och inte låta någon träffa honom när han väl kommer till världen just pga detta eviga tjatet.  

• Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-10 21:01:22 följande:

Jag måste få prata av mig lite ...  Jag blir så himla irriterad och ledsen varje gång jag träffar mina svärföräldrar av anledningen hur de pratar om vårt barn. Jag får hela tiden höra hur stor han kommer va, att storlek 56 inte kommer passa honom när han kommer ut osv osv .. Jag blir galen, jag bryr mig inte om han är stor, han får gärna vara det, det spelar ingen roll för mig. Men det gör mig orolig, det får mig att tänka jättemkt på förlossningen, jag menar om jag nu ska föda ut en unge som inte passar i storlek 56 blir man ju orolig, och det är min första förlossning så jag vet inte ens hur det känns att föda barn, jag bara antar att det kommer vara den värsta smärtan i mitt liv men också det bästa ögonblicket någonsin. Jag har försökt förklara för min sambo att jag inte orkar höra på det tjatet mer men han säger tydligen inget om det till sina föräldrar eftersom de fortsätter tjata.

De fick även sitt första barnbarn från min sambos äldre bror för snart 2 månader sen och även fast mitt barn inte är fött än så jämförs han med det barnet heeeela tiden. "Kommer ert barn kunna göra så", "kommer ert barn se ut så där, eller så där" "hon är så söt och liten, jag tror ert barn kommer ha storlek 74 när den är 3 månader" Asså jag blir galen, jag vill bara stänga in mig i ett rum och inte låta någon träffa honom när han väl kommer till världen just pga detta eviga tjatet.  

Men herregud! Vad är det för fel i huvet på dina svärföräldrar?!?!
    Varför skulle han inte passa i stl 56? Å besitter dom verkligen kunskapen att kunna bedöma en sån sak?!
    Har din bm flaggat för att bebisen kan vara stor och dom vet det?
    Sen ja; flickor är ofta mindre än pojkar men dom behöver inte vara det!
    Vad säger din sambo då?

Vi hade lite samma sits i vår familj när min styvbror fick sin andra son.
    Vår dotter var väldigt liten och deras son var stor när han föddes. Det skiljer 7 månader på dom (vår dotter är äldre) och varje gång vi träffades så poängterades och skrattades det åt att deras son var så mycket större fast att han var yngre.
    Dom sa inget själva men till slut så fick jag nog och sa till min mamma att hon fick ta och sluta! Hon hade inte tänkt på att det kunde vara sårande och tyckte att det var ett löjligt resonemang men slutade ändå när jag sagt till henne.

Kan du prata med din svågers fru eller din svåger kanske så att dom kan säga ifrån?

Blir så trött på att människor ska jämföra barn med varandra! Som om det inte finns nog med dåliga självförtroenden i världen redan!!!
  • Kela1981

Så kom jag äntligen loss och plockade hallonblad ha ha ha...
    Går in i vecka 35 i morgon så att så fort bladen är torkade tänkte jag sätta igång och dricka te :)
    Hoppas på att det ska hinna få lite verkan så både förlossningen och återhämtningen blir lite lättare.
    Ni som druckit innan; hjälper det med amningen också om man dricker det efter förlossningen?

• Misszandra
    Kela1981 skrev 2016-07-10 21:15:55 följande:
    Men herregud! Vad är det för fel i huvet på dina svärföräldrar?!?!
    Varför skulle han inte passa i stl 56? Å besitter dom verkligen kunskapen att kunna bedöma en sån sak?!
    Har din bm flaggat för att bebisen kan vara stor och dom vet det?
    Sen ja; flickor är ofta mindre än pojkar men dom behöver inte vara det!
    Vad säger din sambo då?

Vi hade lite samma sits i vår familj när min styvbror fick sin andra son.
    Vår dotter var väldigt liten och deras son var stor när han föddes. Det skiljer 7 månader på dom (vår dotter är äldre) och varje gång vi träffades så poängterades och skrattades det åt att deras son var så mycket större fast att han var yngre.
    Dom sa inget själva men till slut så fick jag nog och sa till min mamma att hon fick ta och sluta! Hon hade inte tänkt på att det kunde vara sårande och tyckte att det var ett löjligt resonemang men slutade ändå när jag sagt till henne.

Kan du prata med din svågers fru eller din svåger kanske så att dom kan säga ifrån?

Blir så trött på att människor ska jämföra barn med varandra! Som om det inte finns nog med dåliga självförtroenden i världen redan!!!
    Jaa jag har själv börjat undra lite. Visst om dom hade nämt det en gång eller så men detta tas upp varje gång vi träffas och nu sist i fredags, när kom vi dit, hann knappt in genom dörren innan de skulle påpeka hur stor han kommer vara. 

Men som du säger så känns det lite som en självklarhet att han faktiskt ska vara lite större eftersom han är pojke. Och nej, de besitter verkligen inte den kunskapen att kunna bedöma det, bm har inte sagt något mer än att jag ligger mellan mitten kurvan och översta kurvan på SF-måttet men att hon är supernöjd. Jag ska prata med henne om det när jag träffar henne på tisdag och då har jag något att säga till om iallafall om han nu inte är överdrivet stor. 

Nej, det kanske är som du skriver att de faktiskt inte tänker på det men jag har sagt ifrån snällt att storlek 56 kommer ju garanterat passa, annars måste han ju vara nån jätte, värt att nämna är att min sambo är 165cm lång och jag 158, så jag tror ju inte vi har anlagen för en superlång bebis precis. Jag har sagt till min sambo att dagen han trycker ut en bebis ur sin kropp får han gärna skämta med sina föräldrar om storleken på den men jag vill varken höra eller tkr det är roligt på något vis. 

Inte nog med att jag har varit lite förlossningsrädd redan innan jag blev gravid, nu ska man få höra att man ska trycka ut en 3 månaders bebis i storlek också. Nejdå, det gör mig inte alls skitnervös. Vilket jag också pratat med min sambo om, men jag tror inte han ser det som mig, eller det är klart han inte gör, han ska som sagt inte förlösa honom. 
  • Mulan91

Kelahaha det tog sin tid! :) men v 35 e bra tid o börja. Tänkte också införskaffa det den här veckan och börja dricka nästa. Har läst att det ska vara bra för amningen men jag har aldrig provat det själv :)

Misszandra jätte tråkigt att läsa det där, tycker du själv ska säga till på ett snällt sätt att det inte är roligt och gör dig mer nervös när de skämtar så. Tråkigt att din sambo inte säger till! Större än 56 lär ungen inte ha ändå.. Försök att inte stressa för mkt <3

• Hazel Grace

Misszandra, jag fattar inte hur man kan spekulera på det viset. Vad har dom för anledning att tro det? Så respektlöst mot dig, det är ju första gången för dig! Blir ju ännu mer nervöst. Så lätt att säga men bry dig inte om dom. Är ni dessutom inte långa eller stora själva som varför skulle ni får en stor bebis? Makes no sense.. Så länge barnet mår bra. Din sambo borde lyssna på dig och säga något till dom. När du är gravid ska han göra allt du ber om. Särskilt när det gäller hans släkt och sånt du tar åt dig av.

• Misszandra
    Hazel Grace skrev 2016-07-10 21:57:47 följande:

Misszandra, jag fattar inte hur man kan spekulera på det viset. Vad har dom för anledning att tro det? Så respektlöst mot dig, det är ju första gången för dig! Blir ju ännu mer nervöst. Så lätt att säga men bry dig inte om dom. Är ni dessutom inte långa eller stora själva som varför skulle ni får en stor bebis? Makes no sense.. Så länge barnet mår bra. Din sambo borde lyssna på dig och säga något till dom. När du är gravid ska han göra allt du ber om. Särskilt när det gäller hans släkt och sånt du tar åt dig av.

Nej jag blir så ledsen och besviken att det inte är alls roligt att träffa dom längre. Och det kommer va ännu jobbigare att träffa dom när han kommit oavsett hans storlek. Just för hur mkt dom har snackat. Hans mamma har väldigt mkt åsikter i övrigt, hon klagade på mamman till min sambos brorsdotter också. Att hon bär henne för mkt osv osv. Så det känns som att de snackar om allt och alla, till allt och alla. Dom gör något helt underbart så himla trist. 
Svar på tråden BF Augusti 2016