BF Augusti 2016
Ok tack!
tur man får augusti lön i september så man klarar sig haja
Du får tom den 15e i september och resten i oktober :)
Ok tack!
tur man får augusti lön i september så man klarar sig haja
Du får tom den 15e i september och resten i oktober :)
Har inte heller nån jätte aptit speciellt inte i denna värme vill mest äta frukt och mackor. Typ
Kalla saker
Ja då vaknar man med att fötterna är lika svullna som när man la sig det blir så mycket värre av värmen så idag blir det stödstrumpor på usch.vaknade dessutom av lättare mensvärk typ i ljumskarna har hållt i sig ett tag nu, intr speciellt skönt..
gör ni Nåt speciellt när ni får "mensvärken", alltså För att den ska minska?
En fråga till er som haft väldigt låga järnvärden nu under graviditeten hur har det gått för er? Jag har blivit utredd nu och läkaren hittar inget "fel". Jag ska öka dosen av mina vanliga vitaminer och ta 2 om dagen för att få Bättre b12 värden och
Sänka Niferex från 2 till 1 då läkaren menade att det inte kommer nån större skillnad att jag tar 2. Hade 101 i värde sist (när de kollade via blodprov i armvecket) nu verkar det som att det är
bM och deras läkare som ska bestämma vad som är ok nivå inför en förlossning. Alltså jag är så less på detta nu! Vill verkligen inte få järnsprutor eller blod, allt kretsar kring järn nu, så leds usch!!!
Ska ringa Bm idag, få se vad hon säger. Så avis
På er som har kommit närmare, jag är bara i v 34 känns som en evighet tills det här är över...
Så du brukar pxå ha Lågt innan du blev fravid? Jag brukar ha ca 110-120 icke gravid och nu 100 strax under.
När jag känner mensvärk så vilar jag mest. Den är inte jättekraftig men det är skönt att vila/sitta ner. Eftersom jag längtar till förlossningsdags så njuter jag lite av det Andas lugnt och stilla.
Jag har lätt till järnbrist både som gravid och annars. Det viktigaste för mig är att va noga hur jag tar mina järntabletter. Dvs tillsammans med C-vitamin och undvika kaffe/mjölkprodukter timmarna före/efter. För mig är det också viktigt m magnesium för att kroppen ska fungera bra.. (Jag tränar en hel del). Mitt järnvärde ligger på gränsen trots att jag är noga. Vågar inte ta två tabletter för magen pallar det inte riktigt.
Man får förlita sig på att läkaren/bm kan sin sak men det är inte trevligt och gå omkring med dåliga järnvärden. Tycker det låter konstigt att du ska sänka till en tablett?! Men som sagt man får försöka lita på dem.....
Ja det är verkligen konstigt va olika det är, jag fick göra en utredning... Suck va det tjatas om detta järn. Jag förstår att det är viktigt men jag gör ju så gott jag kan...
God morgon! Jag hade också 101 i järn sist. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Fick öka dosen Niferex till två per dag och så sa BM att det förmodligen kmr att vända snart för att d e just nu barnet tar som mest järn sen lugnar det ner sig. Konstigt att de kan säga så olika! Utöver det så har hon inte sagt att vi ska göra något mer, antar att hon vill se om det ökar sen först.
Jag valde själv att beställa hem hälsokost med extra järn i också men har inte fått hem det än. Beställde Spirulina kapslar :) får se om de kanske tas upp bättre än niferex.
Har nån varit med om att magen känns mjuk? I vanliga fall så är magen hård jag kan alltså inte nypa nån hud eller så.
Igår kväll när jag försökte hitta en skön sittställning i soffan så kändes det som att magen bara sa "poff" och blev mjuk nästan sladdrig sen vart det hårt igen. Kände av rörelser sen så hag kollade inte upp det, idag på em så
Kändes magen lättare än vad den brukar göra så jag ringde till förlossning och rådfrågade men hon sa att så
Länge jag känner av bebisen så är det ok. Kan det vara att magen har sjunkit? Kan den sjunka så här tidigt? V 34?
Tack för era svar tjejer! Träffade mamma för en stund sen och hon sa att hon hade sett redan igår att magen såg lägre ut än tidigare. Hoppas det är så, det känns lättare att andas idag i alla fall! Jag håller med, jag är oxå less på det här bu, v 35 imorgon, jag vill kunna röra mig som vanligt !!! Enda som hag saknar från graviditeten är att INtE ha mens. Jag har en väldigt jobbigt menstuation i vanliga fall och jag märker nu vilken frihet det är att inte ha det, annars kretsar hela mig liv kring den förbaskade mensen, så fort man ska planera nåt åker mensappen fram. Haha. Men det börjar bli tungt nu!
Ja precis så var första reaktionen, var tog bebisen vägen? Hehe
Ja! Jag upptäckte igår att magen va mjuk! Under naveln och hela vägen ner till fiffi. Huden är typ sladdrig och går att nypa tag i. Blev superförvirrad, vart tog den hårda bebismagen vägen?? Vart tog min bebis vägen :O?! Träffade mamma igår och hon sa att hon inte tyckte magen sjunkit något, men hon har ju ingen koll! Sambon blev irriterad och sa på kvällen när vi kommit hem att han visst tycker den sjunkit. Vad kan "dallret" bero på?
Har fortfarande sånna djävulska värkar på nätterna och mornarna men går över på dagen. Hoppas verkligen inte jag går över tiden.. Kan ju inte ha det så här i flera veckor :S
Jag har oxå
Jätteont i hälarna speciellt den högra. Jag kände av det när jag hade stått i köket häromdagen och bakade i flera timmar.
Lovegbg välkommen hit! På Facebook finns en grupp som heter "Bf juni-augusti 2016 Göteborg". Där brukar de träffas och fika. Jag bor i Kungsbacka, men har inte varit/är inte så social då jag mått väldigt illa och kräkts mycket under graviditeten.
Jag har 45 dagar kvar till bf. Men 34 dagar kvar till bedömning och ev igångsättning. Allt är färdigt så vi är redo om han skulle få för sig att komma ännu tidigare. :)
Har stått och lagat mat i flera timmar. Behövde fylla frysen med lite middagsmat som bara är att ta upp och värma inför nästa vecka då barnen ska på crossläger några dagar. Men jösses vad ont i fötterna jag får av att stå upp en längre stund. Särskilt hälarna. Fick gå och lägga mig en stund nu för det gör så ont. Någon mer som känner så? Har inte gått upp mer än 4-5 kg så det är ju ingen större belastning.
Är imponerad av er som har småbarn och är gravida! Själv har en tolv årig tjej hemma hehe ich hon hjälper mig, hämtar grejer handlar osv
känns som
Världens lyx.
Börjar ni bli nervösa över att det närmar sig? Jag är i v 35 nu och jag Längtar tills bebisen är här, har ju väntat 3 år på bebisen!
MeN.... Vet inte om jag
Är lite knäpp eller så men eftersom jag inte ska amma så är jag orolig över att svärmor kommer vilja vara barnvakt tidigt bara för att jag inte ammar... Min egen mamma kan jag ju säga till om
Hon skulle fråga men det är svårare att Säga åt nån annan. Eller typ att hon erbjuder sig att
Mata honom bara för att det är flaska. Men jag tycker det ärmlika viktigt att barnet känner närhet till mamma första tiden även om
Man inte matar sitt barn genom bröstet. Usch va jag är lite knäpp som Tänker på Sånt här redan men jag blir orolig, tänk Om jag och maken blir osams bara för att jag inte låter hans mamma göra vissa saker...