• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-07-20 13:19:57 följande:

Jag måste fråga er om era SF-mått. Hur har de sett ut i slutet av graviditeten? Om ni minns från era tidigare och även ni som är lika långt gångna som mig?

Min mage växte ett bra tag 1cm i veckan, så vid varje besök hade magen blivit 2cm större. Sen besöket för 3 veckor sen hade den växt 1.5cm vilket kändes skönt, att han inte växer som fan även i slutet men nu sista besöket hade magen bara växt 0.5cm på två veckor, bm sa inget om det och min kurva började plana ut sig och är nu närmre mitten kurvan än den översta, vilket jag har varit nära hela graviditeten. Men jag tyckte ändå att det kändes lite konstigt att gå från 2cm på två veckor till en halv på två veckor. Oj vad jag svamlar, hoppas ni förstår ändå. 

Mitt mått är 36cm i v39. Jag har inte varit på så täta kontroller så jag vet inte riktigt hur jämnt magen har växt :)

Tror SF-måttet legat kring 2 cm mindre än veckan jag är i, förutom nu sista mätningen :)

Tror måttet blir lite mindre ju mer bebisen gräver sig neråt. Min bebis är fixerad också så magen har sjunkit lite.
  • HJohannesson
    Mulan91 skrev 2016-07-20 14:30:56 följande:

Är någon annan helt sjukt trött? Jag skulle kunna sova hela dagen, :( känner mig läskigt trött! Det började för två dagar sen och har hållt i sig.

Jag har upplevt att jag är mycket tröttare nu. Nästan lika trött som i början av graviditeten.
    Jag måste få sova middag!

Jag skulle lätt kunna sova bort en hel dag.
  • Misszandra

Är någon annan helt sjukt trött? Jag skulle kunna sova hela dagen, :( känner mig läskigt trött! Det började för två dagar sen och har hållt i sig.

Jag har inga barn sen innan och är gravledig så jag sover bokstavligen hela dagen, går upp oftast mellan 11-12 och skulle jag vakna när min sambo sticker på morgonen så är jag vaken i nån timme sen går jag och lägger mig igen, helt galet hur mkt jag sover. Sen sover jag väldigt dåligt på nätterna, vaknar hela tiden så då behöver man väl ligga längre i sängen och vila, och jag kan ju så why not. 
  • Mulan91

Tack för era svar, skönt att höra att man inte är ensam! Skrämmer mig själv nästan med hur trött jag är! Orkar ju nästan ingenting :( man känner sig lite som ett skal av en människa just nu haha! Jag är ju bara i vecka 35 :(((( hoppas inte det är så här flera veckor till!

• Misszandra
    HJohannesson skrev 2016-07-20 14:52:35 följande:
    Mitt mått är 36cm i v39. Jag har inte varit på så täta kontroller så jag vet inte riktigt hur jämnt magen har växt :)

Tror SF-måttet legat kring 2 cm mindre än veckan jag är i, förutom nu sista mätningen :)

Tror måttet blir lite mindre ju mer bebisen gräver sig neråt. Min bebis är fixerad också så magen har sjunkit lite.
    Har du barn sen tidigare? För det är väl så att man går alltid på täta kontroller första grav och sen blir det lite slappare resterande grav. 

Jaa det kan jag tänka mig, sist jag var hos bm sa hon att han var ruckbar men jag tkr att magen bara sjunker och sjunker så han kanske är fixerad nu. 
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-07-20 13:15:07 följande:
    Samma som mig sist jag var hos bm, jag hade SF-mått 35 i vecka 37 och hans huvud är också ruckbart och mitt sista besök är också hos en annan bm. 

Hur känner du inför det? Jag är lite nervös faktiskt, har ju haft samma hela graviditeten och träffat henne så ofta nu den sista tiden och så måste sista besöket ske hos en helt annan människa som inte vet något om mig, förutom det hon läser sig till. Men det är klart, att dom också måste få ha semester trots att jag lyckats bli gravid! ha ha ha
    Nej det oroar mig inte direkt. Dom är bara tre barnmorskor där jag går så jag har träffat henne tidigare.
    Nu är det ändå så nära bf så det bör ju spela mindre roll vem man går till :)

Ja det är lite surt att vara gravid precis i samma period som alla ska ha semester ;)
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-20 10:47:14 följande:
    Har inte fått veta mitt SF-mått. Bm sa inget och jag glömde fråga.. Vet att man kan kolla journalen på 1177. Men just fliken mödravård har inte fungerat senaste tiden eller ja sen jag började kika för några veckor sedan. Men ska gå in o kolla måndagens prover nu. Har ni använt er av 1177 och kollat era journaler nåt?
    Det visste jag inte ens att man kunde göra! Måste kolla lite senare :)
  • Kela1981

Japp! Jag skulle kunna sova hela dagarna om jag fick.
    Antar att det är kroppens sätt att ladda inför förlossningen. Försöker vila varje dag en stund, man vet ju aldrig när fl startar och natten blir avbruten ;)
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-07-20 15:27:31 följande:
    Japp! Jag skulle kunna sova hela dagarna om jag fick.
    Antar att det är kroppens sätt att ladda inför förlossningen. Försöker vila varje dag en stund, man vet ju aldrig när fl startar och natten blir avbruten ;)
    Jag sover en stund varje dag, 30-60 min brukar jag kunna klämma till. Maken tar barnen och låter mig sova. Vissa nätter är jag mkt vaken, andra nätter är jag bara uppe o kissar. Brukar bli kissa minst två ggr varje natt.
  • HJohannesson
    Misszandra skrev 2016-07-20 15:11:07 följande:
    Har du barn sen tidigare? För det är väl så att man går alltid på täta kontroller första grav och sen blir det lite slappare resterande grav. 

Jaa det kan jag tänka mig, sist jag var hos bm sa hon att han var ruckbar men jag tkr att magen bara sjunker och sjunker så han kanske är fixerad nu. 
    Haha nej mitt första barn. Vet inte varför det är så få kontroller. Vi är ganska lugna av oss så det har verkligen inte behövts mer.

Jag tyckte jag kände när min bebis fixerade sig. Det började liksom skava i bäckenet.
Svar på tråden BF Augusti 2016