• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nefermiw

Den bästa bebisgrej jag köpte till min dotter var en ErgoBaby. Hon använde den tills hon var tre år och den är smidig att använda och bekvem. Hade först en Babybjörn bärsele men den var faktisk sämsta köpet. Använde också en trio slen sjal lite men den tyckte jag var aldeles för krånglig och ofta hände det att hon kräktes på den och det är lite osmidigt att tvätta fem meter tyg som också ska hänga och torka.

Ang taxi, vi åkte in med taxi med dottern, men det tog också bara fem minutter från dör till dör. Vi hade ingen bil. Vi kommer att åka buss denna gången eftersom att det är ett planerat kejsarsnitt, men om det hade varit vanlig förlossning hade vi åkt taxi igen, då slipper man hitta ett ställe att parkera.

Det med om man märker att bebisen rör sig. Jag tror de säger att det ska vara lika ofta men kanske rörelserna är mindre då det är trångt nu. Man säger också att bebisen vaggas och blir lugn när man går runt.

Ska se om jag kan ladda upp ett foto.

• Snuttispluttis

Moen, åh, marängswiss är så galet gott! Åt det på dagen när min dotter föddes så ska nog blir lite i sommar också. Kanske kan pricka in igen :P Har handlat till milkshake också nu så jag slipper köpa färdig. Funkar ju inte att betala 45 kr varje gång liksom..

Skönt att bebisen kom igång! Man får ju tänka på att de sover mycket och har man ätit/druckit dåligt blir ju bebisen slöare också.

Kela, samma som hemma hos min mamma då. Fast hade tur med insekterna i år. Bara flugor, inga mygg.

Haha, då drar han till med nåt i stil med "men då är du ju inte höggravid".. Nä, men det funkar rätt okej när fönstren står öppna iaf.

Hur långt åkte ni då Mulan? Antar att de flesta taxichaffisar har varit med om de flesta olika sorters körningarna. Nice att slippa betala :P

Vi har också nära Nefermiw, därför vi tar taxi. Annars hade vi tagit bilen. Som det är nu kommer bilen stå ornerad längre bort än sjukhuset ligger, haha.

Gillar också ergobaby bättre än babybjörn, men det där beror nog mycket på kroppstyp.

Ska se om jag kan få till en bild på magen. Har fått bristningar på buken nu.. Fast rätt bleka så hoppas att de inte blir sådär lila och stora som jag har sett att man kan få.

• Mulan91

Åh vad fina ni är :D

Min mage e så ådrig och jag är ändå halvt färgad ....! Sorry för dåligt ljus xD

Här är en bild på mig i V.36

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-07-25 21:58:09 följande:

Moen, åh, marängswiss är så galet gott! Åt det på dagen när min dotter föddes så ska nog blir lite i sommar också. Kanske kan pricka in igen :P Har handlat till milkshake också nu så jag slipper köpa färdig. Funkar ju inte att betala 45 kr varje gång liksom..

Skönt att bebisen kom igång! Man får ju tänka på att de sover mycket och har man ätit/druckit dåligt blir ju bebisen slöare också.

Kela, samma som hemma hos min mamma då. Fast hade tur med insekterna i år. Bara flugor, inga mygg.

Haha, då drar han till med nåt i stil med "men då är du ju inte höggravid".. Nä, men det funkar rätt okej när fönstren står öppna iaf.

Hur långt åkte ni då Mulan? Antar att de flesta taxichaffisar har varit med om de flesta olika sorters körningarna. Nice att slippa betala :P

Vi har också nära Nefermiw, därför vi tar taxi. Annars hade vi tagit bilen. Som det är nu kommer bilen stå ornerad längre bort än sjukhuset ligger, haha.

Gillar också ergobaby bättre än babybjörn, men det där beror nog mycket på kroppstyp.

Ska se om jag kan få till en bild på magen. Har fått bristningar på buken nu.. Fast rätt bleka så hoppas att de inte blir sådär lila och stora som jag har sett att man kan få.

Haha jag åkte en resa som tar cirka 15-20 min utan trafik. Tog inte ens med mig nåt att sitta på, tur att vattnet inte gick haha. Tror chaffisen var stressad över att jag skulle föda i bilen haha.. Den här gången ska vi ta taxi också men jag ska ta med underlag för säkerhetsskull xD
  • Misszandra

Asså jag måste ge en stor eloge till er som klarar av att gå flera km varje dag. Jag brukade älska att vara ute och gå och nu orsakar det bara smärta för mig. Gick knappt 2km med min sambo för en stund sen och det känns som min kropp håller på att krampa sönder nu. Var tvungen att stanna vid en bänk och sätta mig ner en stund, riktigt mkt sammandragningar och värkar fick jag. Nu sitter det som berget i ryggen på mig, vägrar släppa. 

• Curlingmorsan

Tvärt emot er andra så känner jag av bebis mer nu när det blivit trängre och mindre plats i magen. Har varit inne tre gånger för minskade fosterrörelser, men allt har sett bra ut. Men nu senaste veckan så har jag börjat känna honom betydligt mer än innan. Skönt!

Jag kan inte heller gå så långt. Fötterna svullnar upp bara jag ställer mig upp. Blir dessutom jättetrött av att bara gå några meter. :)

Jag har köpt en trikåsjal, en Aldoria Bambu Soft. Har provknutit med dotterns gosedjur och det kändes bra. Lite meckigt med allt tyg men tror och hoppas att man lär sig snabbt.

• Hazel Grace

Jag har försökt att hålla igång med promenader och så men känner också att det börjar tryta ordentligt. Mina fötter ömmar och är såå svullna, till och med flip-flopsen är för trånga. Kan absolut inte ligga på rygg för att det gör ont i svanken och höfterna, ljumskarna och själva blygdbenen gör ont så fort jag spänner eller lyfter på benen. Vänds sig om i sängen är en mardröm. Ca hundra mardrömmar per natt.

Kollar också på bärsjalar och ska nog köpa en från tradera eller så. Känns väldigt smidigt trots allt och man lär sig säkert att få till den ganska fort om man använder den.

• moen

Åååh va fina magar :D ska också ta en bild! Har fortfarande inte fått upp speglarna här hemma men kanske blir dagens projekt :)

Har tittat runt lite på sjalar nu och blir antagligen en trikåsjal. Kollade blocket och fanns vettiga priser :) Annars kanske det är nåt man kan önska sig om någon frågar.. ;) Känns lockande att köpa en ny.. Jag som är som jag är, men är ekonomin såhär måste jag försöka anpassa mig! Sambon jobbar sin sista vecka på jobbet nu sen blir han arbetslös..!! Men han har kontakter så löser sig antagligen

• Mal Mal

Paniken när ens tvååring gallskriker i sängen och man tillslut får se en geting i mungipan! Stucken på insidan av underläppen. Nää det sätter heller inte igång en förlossning. Men har aldrig känt sån panik förut. Några timmar på akuten, allergitablett och glass.. Det gick bra.. Nu vet vi iaf att han tål getingstick ganska bra!

Svar på tråden BF Augusti 2016