• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    moen skrev 2016-07-25 19:26:26 följande:

Ringde förlossningen och hörde med dom. Va HELT proppfullt på SÖS och hon rådde mig att äta massor och dricka, och om jag inte känt rörelse på 1-2 timmar skulle jag höra av mig direkt. Åt glass, sen middag, sen mer glass och drack rejält med vatten. Satte mig i en ställning som gör att hon alltid börjar böka men hände inget. Väntade en timme och sen kom hon äntligen igång! Hann bli riktigt orolig :) Men fullt på förlossningen! Åååh och jag som bara har en vecka kvar till BF... Nu blir jag orolig för det istället haha! :D

Oj ja det förstår jag att du blev lite orolig inför fl.
    Men sånt förändras ju så snabbt! Det kanske var fullt för att 5 st var inne på koll pga minskade fosterrörelser ;)

Tycker att dom skrämmer upp en varje sommar om platsbrist på förlossningen och avsaknaden av barnmorskor och det stämmer ju säkert att det är kaos varje semesterperiod men det är faktiskt ganska taskigt att skrämma upp höggravida kvinnor! Ut kommer ju ungen ändå! Lönt att skrämma upp en innan katastrofen är ett faktum.
    När det väl är dags så får man ju lösa situationen då....inte kan man förbereda det på nåt sätt. Blir så jäkla arg!

Skönt att bebis kom igång i alla fall :)
  • Hallonpajen

Vad skönt Moen att hon kom igång till slut! Man blir ju så himla orolig. Men om du bara har en vecka kvar kan det ju oxå vara ett tecken på förlossning - att hon vilar sig inför det som komma ska. Det får såklart inte bli FÖR lugnt men det är tydligen inte ovanligt att det blir så strax innan det sätter igång. Jobbigt med fullt SÖS dock!!!! Vad har du för andra alternativ?

Stolt sytok!
  • moen

Kela, ja att dom ska skrämmas i onödan! Som du säger, ut kommer ju ungen ändå :) Jag som är så mycket för att planera. När jag inte får planera får jag panik :) Övat på att försöka lägga allt på sambon så slipper jag tänka men är sååå svårt!

Hallonpajen, jag har flera andra alternativ tack och lov som ligger ungefär lika långt bort :D Men SÖS känns smidigast för min mamma bor i huset mitt emot + att jag inte har varit på några av de andra sjukhusen så känns tryggast.. men blir antagligen lika väl omhändertagen vart jag än kommer ;) Hoppas hoppas hoppas hon ligger och laddar sig då för åh va jag längtar! Gud vad vi är nära :D

• Kela1981

Tänk vad nära det är nu tjejer!
    Moen, du har bara en vecka till bf!!!!! Helt galet ju!
    Så länge som vi följts åt och bollar tankar och känslor <3

Jag har fyra veckor kvar och hoppas verkligen att jag slipper gå hela vägen ut!
    Eftersom dottern kom i KS så är jag verkligen spänd och nyfiken på hur det kommer att kännas när allt drar igång. Är så pirrig liksom :)
    Ikväll har hon verkligen tagit spjärn och det känns som att hon trycker med fötterna mot revbenen och pressar sig neråt. Aj aj aj.... Förra veckan var hon fortfarande ruckbar så jag hoppas att hon har fixerat sig till nästa vecka trots att jag är omföderska :)
    Åååååå vad jag längtar <3

• Mulan91

Asså jag vill inte höra ett "du får inte plats" när jag ska föda :o och har också valt SöS. Får väl bli Karolinska i Huddinge Sjukhus annars men vill verkligen inte dit :/ ogillar stället.

Jaa det är jätte nära nu hihi :D

Skönt att det löste sig Moen:) snart är det dags!

• Mulan91

Åh jag skulle verkligen vilja se era magar nu! Vill ni visa :D kan visa min också :)

• Nmg

Absolut! Kommer en magbild snart, ska bara duscha och byta om. Haha

• Nmg

Här är 2 bilder, v 36. Så Här stor var jag sist i v 38... (I SF mått)! Men skyller på att jag har moderkakan i framvägg denna gång

• Hallonpajen

Vecka 36 :) tycker själv att jag är enorm...men SF-måttet är samma som vid förra graviditeten.
    Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016