• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

hehe jag har gått upp 5,5 kg :D
  • Nmg

Är ni oroliga för Zika viruset? Jag har bokat en weekendresa med min man till Rom om 2 v. Har nu

Läst lite på olika nyhetssidor att viruset kan sprida sig

Med en så kallad tiger mygga i södra Europa ( bland annat Italien) under våren o sommaren. Nu är det ju typ vår i Italien, kommer bli ca 17 grader

På dagen när vi Är där och 13 på Kvällarna. Så nojig som jag är så funderar jag på att avboka resan... Visserligen kommer jag ha långbyxor på mig och långärmat för så varmt är det ju inte men jag blir orolig Ändå. Hur skulle ni göra?

• Snuttispluttis
    skattenmust skrev 2016-02-27 13:20:31 följande:

ja orolig lär man ju alltid vara och när dom väl är ute så kommer ny oro för annat, men det ingår väl i det hela ;) Just knut på navelsträngen, det var det dom trodde hände med min dotter som lämnade i magen, Nu sa min man imorse att efter denna så vill han ha en till, hahahahahah jaja vi får la se hur det blir med det.

Jag är sååå sjåpig med lyft ..vill helst inte ta i något, hahahahahahaha, samma här, jag har aldrig använt våld emot min man, men råkade klappa till honom vid 1 tillfälle, rasande var jag. blir fortfarande arg men får ju behärska mig, hahahaJa detta är väldigt vanligt för sedan igår så känner jag mig inte det minsta gravid, inga ömmande bröst, inga känsliga vårtgårdar, osv. Men det ska visst vara helt normalt i v 14 och framåt kan tom börja i vecka 12, och fram tills dess att man känner fosterrörelser för jämnan, sådär kul...

Men usch då, hur långt gången var du då?

Oj, redan prat om en till? :P

Hur många barn har ni sen tidigare? Du har säkert skrivit det förut, men har så dåligt minne nu :/
  • Snuttispluttis
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

Vecka 15 här också imorgon och har gått upp 4 kg. Känns som lite mycket så här tidigt, men så är magen större också..
  • Snuttispluttis
    Nmg skrev 2016-02-27 20:03:54 följande:

Är ni oroliga för Zika viruset? Jag har bokat en weekendresa med min man till Rom om 2 v. Har nu

Med en så kallad tiger mygga i södra Europa ( bland annat Italien) under våren o sommaren. Nu är det ju typ vår i Italien, kommer bli ca 17 grader

På dagen när vi Är där och 13 på Kvällarna. Så nojig som jag är så funderar jag på att avboka resan... Visserligen kommer jag ha långbyxor på mig och långärmat för så varmt är det ju inte men jag blir orolig Ändå. Hur skulle ni göra?

Oj, har jättedålig koll på Zika-viruset.. Jag hade vägt sannolikheten för att få viruset och påverkan på bebisen om man blir smittad mot allt positivt med att komma bort och så.

Sen är jag väldigt riskavers så skulle inte riskera att flyga med bebis i magen ens.. Men du ska nog inte lyssna på mig. Jag går inte ens på bio med bebis i magen för att inte stressa den (inte för att jag kan det pga dottern, men bara för att ta ett lite nojigt exempel).
  • skattenmust
    Snuttispluttis skrev 2016-02-27 20:14:03 följande:
    Men usch då, hur långt gången var du då?

Oj, redan prat om en till? :P

Hur många barn har ni sen tidigare? Du har säkert skrivit det förut, men har så dåligt minne nu :/
    Jag vet inte exakt hur långt gången jag var, man upptäckte på Kub ul att hon nyss lämnat oss....

Nu är jag livrädd, alla symtom är som bortblåsta, inga känsliga bröst eller något alls...??? Hoppas detta bara är spökveckorna...

Ja jag har 2 barn sedan innan, men min man han har inga alls, beundransvärt att han bara vill ha 2 med tanke på att dom är 7 syskon i hans familj , hahahah

Näe fy, nu är jag orolig...
  • skattenmust

jag skulle aldrig våga åka, meeen jag e nojjig också.
  • Zarizen

Jag skulle absolut åka! Du vet ju på vilka sätt det smittas och myggas finns ju inte i Italien!

Jag brukar ALLTID åka utomlands på sommaren och har riktig ångest detta år när vi inte kan åka :(

Är dock liiite sugen på att åka i början av Juni och då är jag ju runt vecka 30.. Antar isf att det blir Spanien eller så. Om vi nu kommer iväg.
  • skattenmust
    Zarizen skrev 2016-02-28 09:05:03 följande:
    Jag skulle absolut åka! Du vet ju på vilka sätt det smittas och myggas finns ju inte i Italien!

Jag brukar ALLTID åka utomlands på sommaren och har riktig ångest detta år när vi inte kan åka :(

Är dock liiite sugen på att åka i början av Juni och då är jag ju runt vecka 30.. Antar isf att det blir Spanien eller så. Om vi nu kommer iväg.
    Hmm, men man får väl inte lov att flyga i vecka 30?
Svar på tråden BF Augusti 2016