• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Zarizen
    skattenmust skrev 2016-02-28 09:12:29 följande:

Hmm, men man får väl inte lov att flyga i vecka 30?

Jodå, olika flygbolag har olika regler.

Det har mer med försäkringar att göra och att de inte gäller efter en viss vecka.
  • Nmg
    skattenmust skrev 2016-02-28 09:12:29 följande:
    Hmm, men man får väl inte lov att flyga i vecka 30?
    ja precis men det står att en "släkting" till myggan finns där och om det ska sprida sig så är det talien, södra frankrike och östra spanien som ligger i riskzon.
    åhhh va tråkigt det känns.. jag hade verkligen sett fram emot att åka men troligtvis kommer jag gå och oroa mig hela tiden när jag är där...
    har nu börjat kolla på resor i noreuropa tex england men det va så dyrt att boka om nu så jag vet inte... känns som att vi läravboka
  • skattenmust
    Nmg skrev 2016-02-28 10:25:52 följande:
    ja precis men det står att en "släkting" till myggan finns där och om det ska sprida sig så är det talien, södra frankrike och östra spanien som ligger i riskzon.
    åhhh va tråkigt det känns.. jag hade verkligen sett fram emot att åka men troligtvis kommer jag gå och oroa mig hela tiden när jag är där...
    har nu börjat kolla på resor i noreuropa tex england men det va så dyrt att boka om nu så jag vet inte... känns som att vi läravboka
    Jag skulle aldrig våga.....

Nu ligger man här med influensa, kan man tacka dottern för, ush...feber och ont och får inte ta panodil, blir jag inte bättre nu så kanske man får läggas in då, men imon till mvc först. är helt paranoid nu, känner absolut ingenting....har läst överallt att spökveckorna är nu, men ändå...minns inte dom andra 2 pga en olycka som orsakade minnesförlust..
  • Serah
    skattenmust skrev 2016-02-28 19:42:12 följande:

Jag skulle aldrig våga.....

Nu ligger man här med influensa, kan man tacka dottern för, ush...feber och ont och får inte ta panodil, blir jag inte bättre nu så kanske man får läggas in då, men imon till mvc först. är helt paranoid nu, känner absolut ingenting....har läst överallt att spökveckorna är nu, men ändå...minns inte dom andra 2 pga en olycka som orsakade minnesförlust..

Nämen usch då! Krya på sig i massor så att du inte behöver åka in!

Låter bra att ringa mvc. De kan nog lugna dig med att låta dig lyssna på hjärtljud eller fixa tid för ul med din historia du har bakom dig. Jag hoppas de lyssnar på din oro och tar den på allvar!
  • Serah
    Zarizen skrev 2016-02-27 14:06:08 följande:

Inga spökveckor här än. Har ju en massa symtom fortfarande och så mår jag ju fortfarande rätt dåligt :/

Ber till gudarna att det snart går över! Vecka 15 nu.

Hur mycket har ni gått upp i vikt?

Jag vägde mig imorse och har gått upp totalt 3,5kg sen sista mens.

Hoppas du blir bättre snart. Är det illamående du känner?

Har kanske gått upp 2-3 kg. Minns inte hur mycket jag vägde vid inskrivningen.
  • Zarizen
    Serah skrev 2016-02-28 20:01:38 följande:

Hoppas du blir bättre snart. Är det illamående du känner?

Har kanske gått upp 2-3 kg. Minns inte hur mycket jag vägde vid inskrivningen.

Ja, men det har blivit lite bättre som tur är, mkt trött och otäck smak i munnen hela dagarna.
  • Snuttispluttis

Blö, går in i vecka 15 idag och usch vad jag har varit svag.. Min man kommenterade t.o.m att "usch, vad blek du är idag".. Känns kul när man läser att nu är jag minsann i trimester två och då slutar man vara trött och mår toppen. Jättedeppig också och gråter och tycker typ allt är sorgligt..

Hoppas att den här nya fasen är slut snart!

Trist med resan Serah, men hade ju inte varit kul om du skulle gå där och oroa dig hela tiden heller. Ni kan inte avboka och åka till nåt spa på hemmaplan istället? Bad, massage och gå runt i morgonrock ett par dar?

Krya på dig Skattenmust! Och du ska se att bebisen har det toppen i magen :)

• Axelberg79

Åååhhhh jag är såååå överlycklig just nu.... Det biffar och har sig i magen ikväll så jag bara ligger och myser med ett gigantiskt leende på läpparna.. Detta är första gången som jag riktigt känner dom ???

Svar på tråden BF Augusti 2016