• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Åh va spännande :D känner du av i kroppen att drt börjat närma sig? Tror du hon kmr i tid? :)

• Mal Mal

Tvåan fixerade sig någon gång mellan sista bm besöket och fl. Idag är jag 39+0 och har haft väldigt ont neråt inuti hela dagen. Väldigt vass och ond stickande känsla. Det har känts som att bebis trycker där. Kanske fixerar han sig? Ska till bm på tisdag, dagen före bf.

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-27 19:04:06 följande:

Tvåan fixerade sig någon gång mellan sista bm besöket och fl. Idag är jag 39+0 och har haft väldigt ont neråt inuti hela dagen. Väldigt vass och ond stickande känsla. Det har känts som att bebis trycker där. Kanske fixerar han sig? Ska till bm på tisdag, dagen före bf.

Precis samma stickande känsla hade jag igår!! Sist jag var hos bm låg hon väldigt långt ner men fortfarande ruckbar så nu kanske hon äntligen fixerat sig trots att jag är omföderska :)
    Fast jag har 25 dagar kvar :/
  • Kela1981

Sitter och glor på "Barnmorskorna" på TV4 Fakta och försöker förbereda mig inför förlossningen :P

• Snuttispluttis

Hoppas att era bebisar fixerar sig snart. Tycker själv att det hade varit lite läskigt att börja fl om inte bebisen var fixerad. Risk för att klämma navelsträngen och det. Fast antar att de har lite extra koll om bebisen inte är fixerad.

Och vad nära BF flera av er är! Blir avis :P

Tre veckor kvar här.. Fast massor som inte är klart hemma så är väl bra att vi har lite tid kvar. Hade inte varit skoj att få hem bebisen till det här flyttkaoset. Matbord i köket på plats idag iaf så nu ska vi sluta äta ute varje dag :D

Kela, är den bra? Lär du dig nåt? :)

• Mal Mal

Kela1981
    Ja vi får hoppas att det var det som skedde. Slemproppen har ju gått delvis här sen v36/37nånting.. Så vore skönt o slippa gå över. Stora barn på min mans sida och jag är livrädd för stor bebis och livrädd för ks (svärfar vägde över 5 kg). Jag och mina syskon var dock små (mina föräldrar rökte friskt på den tiden, så vet inte om det påverkade).

Vill ha bebis nu!!!

• Kela1981

Nja just detta avsnittet var om högriskgraviditeter men det var ganska intressant och lite läskigt med diabetes, leversvikt och en som väntade sitt tredje barn men de två tidigare var dödfödda!
    Lite jobbigt att titta på faktiskt :/
    Har sett det tidigare och tycker att det är ganska intressant att se olika typer av förlossningar.
    Nu är programmet filmat i England så det skiljer ju sig lite från förlossningsvården i Sverige men ungen kommer ju ut på samma sätt där som här ;)

Däremot så tycker jag det verkar konstigt att alla kvinnor där föder när dom ligger på rygg med benen i såna gyn-grejer. Så som jag förstod det på min bm så är det den svåraste ställningen att föda i pga att man inte får hjälp av tyngdkraften.
    Ni som fött vaginalt innan; vad har ni att säga om saken?

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-27 21:19:26 följande:

Kela1981
    Ja vi får hoppas att det var det som skedde. Slemproppen har ju gått delvis här sen v36/37nånting.. Så vore skönt o slippa gå över. Stora barn på min mans sida och jag är livrädd för stor bebis och livrädd för ks (svärfar vägde över 5 kg). Jag och mina syskon var dock små (mina föräldrar rökte friskt på den tiden, så vet inte om det påverkade).

Vill ha bebis nu!!!

Ja jag håller tummarna för oss :)
    Förstår din oro för stort barn om det nu ligger i släkten men dom säger ju att större barn kan hjälpa till mer under förlossningen än vad ett litet barn kan så det finns väl för och nackdelar med allt.
    Jag var också liten vid födseln och min mamma rökte också så det spelade säkert in lite men varken jag eller min sambo är några jättar så dottern var ganska liten och denna bebisen ligger mitt på kurvan så det blir nog ingen megaklump denna gången heller :)
  • Nmg

Har nu varit i Stockholm i 2 dagar det har blivit väldigt mycket gå, och nu ligger jag på hotellrummet och är orolig för att jag haft mycket sammandragningar ikväll, säkert för att jag gått 3 mil på 2 dagar. Vi ska åka hem imorgon vilket känns skönt men nu är jag orolig bara för att. Typiskt att mig att vakna inatt av oro bara för att Jag inte är hemma. Är i v 36 nu och vi ville passa på att åka bort nu för nu när vi kommer hem blir det mest att vara hemma.

Får ni mycket sammandragningar av att gå?

• Mika86

Massa läsvärda inläggigen Ang förlossningsställningar så har jag fött på sidan två gånger, på rygg två gånger o en gång, hmmm ja typ så sittande det går i bilen. Tyckte alla ställningar funkade lika bra, 20 minuters krystvärkar på sidan första gången, 4 minuter på sidan, 4 minuter på rygg o de andra två vet jag inte hur länge de varade Nmg jag får mer sd ju mer jag rör på mig o håller i sig flera timmar efter med

Svar på tråden BF Augusti 2016