• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hallonpajen

Vad avundsjuk jag blir på dig nefermiw...kanske måste akutflytta till Lund ;)

Här börjar inte nytt schema gälla förrän en månad efter syskonets ankomst (tackolov) så mina barn går som vanligt hela första månaden, sen måste sonens fritidsplats sägas upp och dottern ändra till 15-timmars.

Jag har gått till v 40+5 resp 40+3 med mina och de har båda varit 53 cm och 3,7 kg tunga. Räknar med att gå över tiden även denna gång men jag har en känsla av att denna kille kommer att vara större.

Stolt sytok!
  • anlili
    Snuttispluttis skrev 2016-07-28 19:20:49 följande:

Förstår att du grät Kela! Det hade jag definitivt också gjort. Och skoj med ul! Du får berätta hur mycket man ser av bebisen när hon är så stor. Liksom, om du får se hela henne i bild samtidigt eller bara olika delar.

Ska börja se på det där md dagisplats till dottern. Tänker att efter årsskiftet kanske vi kunde börja lite smått om det finns plats :)

Nån med erfarenhet av olika dagis i centrala Helsingborg?

Jag har fått ultraljud båda mina senaste besök (v.35 och 37). Fick det för att bm ville vara helt säker på att huvudet låg åt rätt håll. Fast i ärlighetens namn tror jag att hon visste, men tycker det är roligt att få göra ett ul - när chefen har semester får man en tillbaka passa på, så hon en av gångerna, haha. Iaf såg man bara en kroppsdel i taget. Huvudet fyllde upp hela skärmen. Fast det är en äldre ul-maskin hon använder då så jag vet inte om de nyare kanske kan förminska bilden på nåt sätt....
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-28 19:18:02 följande:

Går ni sammandragningar ofta och är det närsomhelst under dagen? Mina har varit mer och mer senaste dagarna och mest på eftermiddagen och kvällen. De gör inte ont men känns väldigt oskönt! Kan bara tänka mig jur värkarna kommer kännas. Har ju förträngt det.

Går in i v 37 imorgon, ni som är eller varit i v36-v 37 hade ni oxå mycket sammandragningar?

Jag är i slutet av vecka 37 nu och jag tycker det har ökat ordentligt från vecka 36 fram till nu. Mina kommer när som helst på dagen men är oftast värst runt sen eftermiddag.
  • Kela1981

Min bm har inget ul utan det gör man inne på sjukhuset i Lund eller Malmö.
    Ul som ska göras i morgon är egentligen för att kolla så att snittet från dotterns förlossning sköter sig som det ska och att det inte finns risk för ruptur. Men läkaren där brukar vara snäll och kolla bebisen och livmodertappen också :)
    Jag är mest spänd på att se så att hon ligger rätt eftersom dom kände fel med dottern och trodde att hennes rumpa var huvudet fram tills dom gjorde ul :/

• moen

Tycker allt är såååå spännande nu :) har haft super mycket värkar idag och nu kom det lite bruna flytningar. Väntar med spänning :) vill att allt ska dra igång nuuuu

• Nmg

Men får du många i timmen? Jag Hr haft några med 4 min emellan nu och de känns lite mer som mensvärk. Inte bara att magen blir hård. Är det så för dig oxå?

Kela1981 skrev 2016-07-28 19:58:44 följande:

Jag är i slutet av vecka 37 nu och jag tycker det har ökat ordentligt från vecka 36 fram till nu. Mina kommer när som helst på dagen men är oftast värst runt sen eftermiddag.

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-28 20:21:48 följande:

Men får du många i timmen? Jag Hr haft några med 4 min emellan nu och de känns lite mer som mensvärk. Inte bara att magen blir hård. Är det så för dig oxå?

Jag har inte kollat hur ofta dom kommer men ja, jag har ganska många i timmen när det är som värst. Sen tycker jag att jag har som mensvärk i ryggen större delen av dagarna. Den början tilltar oftast vid sammandragningarna men jag har inte trott att det är något på g även om det känns att kroppen förbereder sig nu :)
    Har ett tryck neråt också som inte släpper längre så jag hoppas verkligen att hon har fixerat sig. Halsbrännan och känslan av att inte få luft har släppt nu så jag antar att magen har sjunkit ner en bit :)

När är du beräknad? Jag har 24 dagar kvar så det känns låååångt till fl fortfarande :(
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-07-28 19:18:02 följande:

Går ni sammandragningar ofta och är det närsomhelst under dagen? Mina har varit mer och mer senaste dagarna och mest på eftermiddagen och kvällen. De gör inte ont men känns väldigt oskönt! Kan bara tänka mig jur värkarna kommer kännas. Har ju förträngt det.

Går in i v 37 imorgon, ni som är eller varit i v36-v 37 hade ni oxå mycket sammandragningar?

Jag har rejäla sammandragningar just nu :P är i v 36. Har förvärkar några gånger per dag också, som gör ont! :)
  • Nefermiw

När jag var på ultraljud igår och för två veckor sen då tittade de också en kort stund med 3D bild och gav mig ett foto med ansigtet i 3D. Så faktisk lite läskigt ut.

• Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-28 20:41:50 följande:

När jag var på ultraljud igår och för två veckor sen då tittade de också en kort stund med 3D bild och gav mig ett foto med ansigtet i 3D. Så faktisk lite läskigt ut.

Ja jag tycker också 3D ser lite obehagligt ut. Bm frågade mig på rul om jag ville ha en bild i 3D också men jag tackade faktiskt nej och tog bara dom vanliga :)
    Men snart får vi se dom små nyllena på riktigt ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016