• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mika86
    Kela1981 skrev 2016-08-05 21:22:21 följande:
    Varför har du inga förhoppningar inför måndag? Var det inte tal om igångsättning?

Jo fast bara om jag är tillräckligt mogen, hade jätte gärna blivit igångsatt redan då men är man inställd på det så blir man ju grymt besviken om det inte blir. Tror det blir en bedömning till om inte två, blir säkert ingen igångsättning förrän veckan efter då vi inte har så lätt med barnvakt då
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-05 21:51:02 följande:

Grattis till lille pojken Mal mal!

Åh, vad din familj och svärmor låter bra att ha att göra med Kela! Hade gärna bytt med dig ;) Min mamma lät meddela igår att hon kommer och hälsar på nästa vecka och stannar två nätter (på hotell som tur är) för att hon vill träffa mig och dottern. Ingen tanke på att vi kanske inte orkar eller vill med en vecka till BF..

Har suttit idag och skrivit en två sidor lång info på datorn om hur dottern ska skötas. Ska ges till svärisarna så de inte gör för mycket fel när de ska ha dottern när vi är på fl. Av allt med fl är det att dottern ska må bra, vara glad och bli väl omhändertagen som är min största oro. Hoppas att det går snabbt och att vi får åka hem efter de obligatoriska 6 timmarna!

Ja dom är rätt ok att ha å göra med oftast :)

Du ska se att din dotter kommer att ha det jättebra när ni är inne på förlossningen.
    Och ja svärföräldrarna kommer att göra fel och göra saker på annat sätt än vad du/ni brukar men oavsett hur dom gör så kommer det att lösa sig. Barn är väldigt flexibla och så fort det är någon annan än mamma eller pappa som bryter rutinerna eller tillvägagångssättet så är dom ännu mer lyhörda än annars.
    Min mamma har haft vår dotter några gånger där det har inkluderat läggning osv och det har gått hur bra som helst trots att hon inte alls gjort som vi brukar och vår dotter varit väldigt mammig. Jag har varje gång trott att det skulle gå åt skogen men nej inte alls. Å dagen efter har hon varit hur nöjd som helst :)

Jag stannar gärna ett tag på BB för att få hjälp med amningen men däremot så vill jag gärna att min sambo åker hem till henne så att hon inte blir utan oss för länge utan någon förklaring från oss. Har inget behov av att han ska stanna över natten eller så.
  • Kela1981
    Mika86 skrev 2016-08-05 22:00:30 följande:

Jo fast bara om jag är tillräckligt mogen, hade jätte gärna blivit igångsatt redan då men är man inställd på det så blir man ju grymt besviken om det inte blir. Tror det blir en bedömning till om inte två, blir säkert ingen igångsättning förrän veckan efter då vi inte har så lätt med barnvakt då
    Då förstår jag. Bättre att bli glatt överraskad kanske :)
    Håller tummarna för dig <3
  • Nmg

Grattis till alla som fått bebisar, här är det ca 3 v kvar....

Var till Bm idag och han är fortfarande rörlig

Men hon tyckte att han var lite mindre rörlig än sist så vi Får Väl se tänk Om Man går Över då

Är det typ 5 v kvar hahah nej va jobbigt. Träffade två bekanta idag som sa att jag va så fin och att de saknade magen, undrar om jag kommer sakna magen....

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-05 22:30:46 följande:

Grattis till alla som fått bebisar, här är det ca 3 v kvar....

Var till Bm idag och han är fortfarande rörlig

Men hon tyckte att han var lite mindre rörlig än sist så vi Får Väl se tänk Om Man går Över då

Är det typ 5 v kvar hahah nej va jobbigt. Träffade två bekanta idag som sa att jag va så fin och att de saknade magen, undrar om jag kommer sakna magen....

Efter att jag fick dottern så kunde jag sakna att känna henne på insidan. Det var liksom ett speciellt språk baras hon och jag hade tillsammans. Men magen i sig var jag bara glad över att slippa ;) Antar att det beror på om man trivs som gravid eller ej. Tycker inte att det är min grej denna gången heller. Har hellre barnen på utsidan än insidan ;)

Hoppas han fixerar sig snart :)
  • Mika86

Tack kela tror det är bättre att va inställd på att åka hem lika gravid som när man åkte hemifrån. Min bm sa i tisdags att inom 1,5 vecka är han född, känns konstigt Nmg är inte alltid de fixerar sig förrän vid fl på en omföderska. Konstigt att säga nu men man saknar faktiskt magen sen, just nu kan jag inte förstå hur men lärt mig att man gör det

• Hazel Grace

Grattis till bebisarna! Åh va jag längtar tills det är min tur. Min lille trycker jättemycket upp mot revbenen, känns nästan lite krampaktigt ont ibland. Och ibland trycker han jättemycket neråt, nästan så jag tror jag ska typ tappa honom när jag går.

Idag har jag iallafall bäddat spjälsängen och organiserat lite. Saknar spjälskydd dock, hur kan dom vara så dyra!? Många är så tunna också. Hur har ni? Fick en gammal symaskin av mormor i veckan så kanske man ska våga ge sig på att sy ett eget... hallonpajen, visst pysslade du med sånt, har du några tips eller råd? :)

• Nmg

Mika86 och Kela, jag har inte trivts så mycket med art vara gravid så jag är less nu men kommer big sakna magen så detta troligtvis blir sista graviditeten

• moen

Grattis Mal Mal!!

Jaa jag saknar min gravidmage redan :( kanske inte den jag hade nu i slutet men saknar när hon va som mest rörligast och man bara kunde ligga och mysa med henne även fast hon va på insidan. Sen tycker jag att det är så sjukt fint med gravidmagar :D

• Curlingmorsan

Vaknade kl 4 av att vattnet gick. Kände inte av bebis så de bad oss komma in. Har gjort ctg och allt ser bra ut med bebis. Har värkar var 10:e minut så hoppas snart få ett rum. Storasyster är född v 36+4 (12år sen), kanske kommer även lillebror ut på "samma dag".

Svar på tråden BF Augusti 2016