• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Curlingmorsan

Skönt att höra att allt är bra Skattenmust! :)

Avundsjuk jag blir på er som inte behöver upp och kissa på nätterna. Jag är uppe 4-8 gånger varje natt. Kanske inte konstigt att jag är trött hela tiden!

Ni som har mensvärk, kommer den bara i samband med en sammandragning eller sitter den i nästan hela tiden? Min sitter i nästan hela tiden, mest på kvällen, natten och morgonen. Men det har blivit mer och mer så nu har jag inte nästan hela tiden. Varit och kollat så det är ingen uvi. Går säkert över med Alvedon, men vill inte äta en massa tabletter hela tiden.

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-04 13:20:33 följande:
    Låter gott Kela1981! Var matmässa i Karlstad nyligen som jag missade :( Funderar på vad man ska hitta på i helgen om inte bebis kommit. Något kul med barnen, el nåt på tu man hand? Vi har gjort så mkt hela juli så har lite slut på idéer. Vi har inte gjort ngt värre el dyrt men vi har absolut inte gått hemma o haft tråkigt!
    Ja det känns som att det är läge att planera in lite roligheter så man inte bara går å väntar på bebis för då kan det nog bli rätt drygt :/ Speciellt om man nu går över :(
  • Mal Mal
    Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:42:17 följande:

Avundsjuk jag blir på er som inte behöver upp och kissa på nätterna. Jag är uppe 4-8 gånger varje natt. Kanske inte konstigt att jag är trött hela tiden!

Ni som har mensvärk, kommer den bara i samband med en sammandragning eller sitter den i nästan hela tiden? Min sitter i nästan hela tiden, mest på kvällen, natten och morgonen. Men det har blivit mer och mer så nu har jag inte nästan hela tiden. Varit och kollat så det är ingen uvi. Går säkert över med Alvedon, men vill inte äta en massa tabletter hela tiden.

På mig sitter den i hela tiden. Den kommer om kvällen/på natten och försvinner när dagen börjat.

Och jag kissar minst tre ggr per natt :( Glad att det iaf inte är mer än så! Är vaken tillräckligt! Vissa nätter är jag vaken i timmar......
  • Curlingmorsan
    Mal Mal skrev 2016-08-04 13:46:22 följande:
    På mig sitter den i hela tiden. Den kommer om kvällen/på natten och försvinner när dagen börjat.

Och jag kissar minst tre ggr per natt :( Glad att det iaf inte är mer än så! Är vaken tillräckligt! Vissa nätter är jag vaken i timmar......
    Hur länge har du haft den? Mensvärken alltså? Jag är bara i v 36+2, vill inte ha det så här i flera veckor till!! :(
  • Mal Mal
    Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:55:20 följande:
    Hur länge har du haft den? Mensvärken alltså? Jag är bara i v 36+2, vill inte ha det så här i flera veckor till!! :(
    Tre nätter i rad nu. Sen några enstaka nätter för ett par veckor sen. Jag hade bf igår så går och väntar nu.... Har inga regelbundna sd/förvärkar dock.
  • Kela1981
    Curlingmorsan skrev 2016-08-04 13:42:17 följande:

Men du kanske kan ta en alvedon på kvällen så att du får sova en del av natten lite mer ostört?
    Jag gillar inte värktabletter heller men om det kan hjälpa dig att få lite mer kvalitet på sömnen så är det kanske värt ett försök :)

Min mensvärk sitter oftast i på em/kvällen och då håller den i sig oavsett om jag har sammandragningar eller ej men den brukar inte hindra mig från att sova i alla fall. Det gör istället turerna till toaletten ha ha ha....

Upploppet kvar nu tjejer! Håll ut!!!!
  • Hazel Grace

Skattenmust, kul att du är tillbaka och skönt att höra att du är lycklig och mår bra <3

Jag går också upp flera gånger varje natt för att kissa. Skitjobbigt att vända sig och jag har ont mest hela tiden. Fötterna och bäckenet/höfterna är värst. Vill bara att tiden ska gå!

Irriterar mig på allt just nu. Sambon har bonus i två veckor nu och dom stör mig vad dom än gör. Är så trött på allt. Kom nu bebis!

• anlili

Det var riktiga värkar jag hade i tisdags. Vi åkte in vid tolv på natten och då var jag öppen 5 cm. Fick lustgas och epidural och det kändes fullt uthärdligt fram till krystvärkarna drog igång. Krystade en halvtimme ungefär och när hon väl kom hade hon inte hunnit vrida sig helt som hon skulle så hon kom ut med huvudet åt fel håll. Var lite för överväldigad direkt efteråt för att förstå exakt hur, men det gick bra ändå. Sprack bara lite grann. 3400 gram och 49 cm lång och alldeles alldeles underbar. Sammanlagt var vi inne på förlossningen i 13 timmar, varav 5.5 ägnades åt barnafödande.

Svar på tråden BF Augusti 2016