• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-08-05 15:48:49 följande:

Uppdatering "den luriga trean": Efter 12 timmar av värkar som inte gav ngt så har de senaste 4 gjort sitt, trots samma smärta hela tiden. Nu öppen 5 cm. Hörs på andra sidan!!

Åh heja!!!!

Gud vad otålig jag blir :((((((
  • Misszandra

Det där folk säger "jag vet inte vad jag gjorde innan jag fick barn" stämmer faktiskt. Vad mycket fritid man har haft, nu fokuserar man på amma, sova och byta blöja. 

Min lilla skatt har nu börjat komma till ro mer, jag fick sova i natt för första gången, vilket var helt underbart. Man är verkligen helt uppe i bebisbubblan. 

Jag hänger gärna också med på en tråd där vi pratar bebisar, det finns ju lika många frågetecken nu om inte fler. 

Måste också säga grattis till er som fått och hejar på er som är igång! :)

• Mal Mal

Oj! Ser att jag skrev strax före 16. Kan meddela att vår tredje fina pojke föddes kl 17.11, endast lustgas. 4235 g och 53 cm lång. Välnärd pojke, hade en stor moderkaka! Bf+2

Lång startsträcka men sen så!!!

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-05 20:08:48 följande:

Oj! Ser att jag skrev strax före 16. Kan meddela att vår tredje fina pojke föddes kl 17.11, endast lustgas. 4235 g och 53 cm lång. Välnärd pojke, hade en stor moderkaka! Bf+2

Lång startsträcka men sen så!!!

Ååååå! Stort grattis! Bra jobbat <3
  • Kela1981

Så otålig jag blir av att läsa om alla underbara bebisar som tittar ut på löpande band här :(
    Vill också bebismysa nu! Två veckor känns som en evighet....om man nu inte går över då är det ju ännu längre!

• Hallonpajen

Åh, grattis malmal!!! Kändes trean väldigt lurig eller blev det väldigt snabbt till slut? Hur har dina andra två kommit i förhållande till BF?

Jag fick ju höra att min trea ligger ovanligt högt upp för att vara i v 37 så jag antar att jag går över tiden rejält...har fortf svårt att andas, mycket tryck på revbenen och inte mkt ilningar neråt så han verkar inte ens försöka ta sig neråt den busen...!

Så avis på alla er som redan snusar bebis!

Stolt sytok!
  • Mika86

Grattis till både anlili o Mal mal så underbart. Här är både babyskyddet o fl väskan i bilen redan , extra nojjig tror jag bara för att jag slappnade av förra gången när jag fick min igångsättningstid, nu verka jag gå till jul skämtåsido men har inga förhoppningar alls inför måndagens bedömning. Tycker det låter som en jätte bra idé med nya listan sen o fortsätta följas. Kul att höra från dig igen skattenmust o extra kul att höra att du må så bra. Kissa ha jag gjort varje natt i säkert en två månader o minst tre gånger, gärna extra många under de timmarna jag är vaken på nätterna

• Kela1981
    Mika86 skrev 2016-08-05 21:14:11 följande:

Grattis till både anlili o Mal mal så underbart. Här är både babyskyddet o fl väskan i bilen redan , extra nojjig tror jag bara för att jag slappnade av förra gången när jag fick min igångsättningstid, nu verka jag gå till jul skämtåsido men har inga förhoppningar alls inför måndagens bedömning. Tycker det låter som en jätte bra idé med nya listan sen o fortsätta följas. Kul att höra från dig igen skattenmust o extra kul att höra att du må så bra. Kissa ha jag gjort varje natt i säkert en två månader o minst tre gånger, gärna extra många under de timmarna jag är vaken på nätterna

Varför har du inga förhoppningar inför måndag? Var det inte tal om igångsättning?
  • cutepoison
    Kela1981 skrev 2016-08-05 14:30:06 följande:

Åh vad skönt att ha ett slutdatum! Lycka till :)

Är det första barnet?

Ja det är första barnet! :)

Har dock sjuk mensvärk nu ikväll. Har tagit två alvedon så får se om det försvinner.
  • Snuttispluttis

Grattis till lille pojken Mal mal!

Åh, vad din familj och svärmor låter bra att ha att göra med Kela! Hade gärna bytt med dig ;) Min mamma lät meddela igår att hon kommer och hälsar på nästa vecka och stannar två nätter (på hotell som tur är) för att hon vill träffa mig och dottern. Ingen tanke på att vi kanske inte orkar eller vill med en vecka till BF..

Har suttit idag och skrivit en två sidor lång info på datorn om hur dottern ska skötas. Ska ges till svärisarna så de inte gör för mycket fel när de ska ha dottern när vi är på fl. Av allt med fl är det att dottern ska må bra, vara glad och bli väl omhändertagen som är min största oro. Hoppas att det går snabbt och att vi får åka hem efter de obligatoriska 6 timmarna!

Svar på tråden BF Augusti 2016