• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen

Mal Mal, hon vägde 3520 och va 50cm :) hoppas du snart får hålla din lilla!

Tack tjejer! Fick äntligen sova lite inatt! 4 timmar i sträck :O herregud vilken lyx ;) märks att man börjar få in snitsen redan

• moen

Mulan, patienthotellet va helt okej :) alla gick med små bebisar och det va en såndär "visk stämning" när alla går runt och viskar. Vi fick dock ett otroligt varmt rum som inte gick att få svalt på något sätt :( inte direkt någon lyxrestaurang heller, haha! Men jag äter ju allt jag kan få tag på ändå så det gick ner ;)

Va som att bo på ett standard hotell men med barnmorskor som helt plötsligt står i ens rum :D

• Mulan91
    moen skrev 2016-08-05 10:30:33 följande:

Mulan, patienthotellet va helt okej :) alla gick med små bebisar och det va en såndär "visk stämning" när alla går runt och viskar. Vi fick dock ett otroligt varmt rum som inte gick att få svalt på något sätt :( inte direkt någon lyxrestaurang heller, haha! Men jag äter ju allt jag kan få tag på ändå så det gick ner ;)

Va som att bo på ett standard hotell men med barnmorskor som helt plötsligt står i ens rum :D

Haha det låter flummigt! Men bättre än vanliga BB ändå, jag gillar inte den miljön haha. Hoppas vi får plats där sen haha :)
  • Snuttispluttis

Men stort grattis till era bebisar Anlili och Moen! Nu händer det verkligen grejer hela tiden i vår tråd :D

Jag följs gärna åt också även sen, om det blir nån tid över att sitta med telefonen med två barn på heltid :P Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot att bebisen kommer.

Här är en till som inte är helt klar Kela. Fast känner mig inte direkt stressad. Det enda är att vi måste få till besiktning av bilen :/ Sen tycker jag att det är jobbigt att föräldrar och svärisar vill hälsa på, träffa dottern och se hur vi har det. Ingen avlastning när nån av dem kommer på besök tyvärr. Föreslog för min man att vi kunde be hans föräldrar att hjälpa oss med matlagning, städning och sånt istället för att de bara är här och är i vägen och "umgås". Men det tyckte han lät helt otänkbart...

• Kela1981

Lyckades gräva fram spjälskyddet och babyskyddet idag och få det tvättat. Har dessutom storstädat hela bottenvåningen så nu är jag helt slut i rutan ha ha ha....
    Ovanvåningen får vänta till nästa vecka ;)
    Insåg att vi nog har en del snacks som kan åka ner i väskan om det mot all förmodan skulle dra igång tidigare så nu är jag inte heller så stressad längre :)

Jag har inga problem med att säga till min del av familjen att dom faktiskt får ta å hjälpa till när dom kommer hit på besök. Fast dom brukar göra det automatiskt ändå. Det har dom gjort även nu under graviditeten.
    Svärmor brukar vara duktig på att leverera mat och sen brukar hon inte stanna så länge. Dom gångerna hon stannar så hjälper hon gärna till eller ser efter bebis så man själv får händerna fria. Antar att det hjälper att hon har 7 barnbarn sen tidigare ;)

• cutepoison

På onsdag nästa vecka blir det igångsättning. Är då på 42+0. Tänkte aldrig att jag skulle ta mig dit men känns lite skönt att ha något att fokusera på nu.

• Kela1981
    cutepoison skrev 2016-08-05 14:26:59 följande:

På onsdag nästa vecka blir det igångsättning. Är då på 42+0. Tänkte aldrig att jag skulle ta mig dit men känns lite skönt att ha något att fokusera på nu.

Åh vad skönt att ha ett slutdatum! Lycka till :)
    Är det första barnet?
  • Mal Mal

Uppdatering "den luriga trean": Efter 12 timmar av värkar som inte gav ngt så har de senaste 4 gjort sitt, trots samma smärta hela tiden. Nu öppen 5 cm. Hörs på andra sidan!!

• Curlingmorsan
    Mal Mal skrev 2016-08-05 15:48:49 följande:

Uppdatering "den luriga trean": Efter 12 timmar av värkar som inte gav ngt så har de senaste 4 gjort sitt, trots samma smärta hela tiden. Nu öppen 5 cm. Hörs på andra sidan!!

Åhh spännande!! :)
Svar på tråden BF Augusti 2016