• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    skattenmust skrev 2016-08-04 09:13:31 följande:

Hej tjejer :)

Hoppas att ni alla mår bra, jag har varit frånvarande en bra tid tilbaka så omöjligt att läsa ikapp allt, har någon fått sin lille än?
    Jag går på täta kontroller å var helt säker på i förigår natt att lillan ville kika ut, ack vad jag bedrog mig, haha Har dock en hel del förvärkar å sammandragningar nu, Jag älskar att vara gravid, men längtar också till att få pussa på lillan, snusa på bebis :) Jag har haft en oförskämt bra graviditet, å är jätteglad för det.

Så mycket har hänt i mitt liv som gjort att jag inte haft möjlighet att följa er här inne, men jag är så lycklig å allt är toppen här :) hihi
    Kram på er :) ska försöka att följa upp nu :)

Å vad roligt att höra ifrån dig igen. Vi har ju tänkt på dig ;)
    Skönt att höra att allt är bra med dig efter allt drama <3
  • Zarizen

Välkommen tillbaka Skattenmust!

Jag fick nog barn först här i gruppen, min lilla Brooklyn tittade ut 10 veckor för tidigt. Han är nu 7 veckor och väger 3050g och är 50,5cm lång! Allt går bra!

• skattenmust
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:20:04 följande:
    Å vad roligt att höra ifrån dig igen. Vi har ju tänkt på dig ;)
    Skönt att höra att allt är bra med dig efter allt drama <3
    hehe tack snäckan, ja å efter lite mer drama så vände allt till det otroligt mycket bättre och jag är jättelycklig :) har tänkt på er åxå och undrat hur ni mår å hur det gått Hjärta
  • Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:50:15 följande:

Jaaaaa! Bebis har fixerat sig!!! Wiiiiiiii!

Jippi!!! :)
  • Kela1981

Ha ha ha ja man får se dom små ljusglimtarna nu ;)
    Sambon fattade inte riktigt min lycka men han höll god min ändå :)

• Mulan91

Hej Skattenmust! Skönt o höra att allt är bra :))

Zarisen kul att allting löste sig till det bättre och att din son mår bra :)

Kela åh va skönt! Jag ska till BM imorgon och hoppas på fixering jag med :)

Allmänt så mår jag piss nu. Astrött, så trött att jag inte orkar med barnen här hemma och jag måste va den som lagar mat osv ändå för sambon jobbar hela dagarna :(

Sover jätte dåligt, är typ halvvaken hela natten. Går upp och kissar hur ofta som helst ocksåå. Gnäll jag vet haha. Men shit orkar inte. Min mage är fortfarande super kaos också haha . Ska tvinga till mig en färdknäpp från sambon snart ( han tycker d e läskigt just nu) haha.

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:18:56 följande:

Nä jag tror det är för tidigt för en hinnsvepning plus att på ul förra veckan sa dom att tappen var lång och stängd så då går det ju inte.

Hoppas dock att hon säger att bebis är fixerad. Det hade varit riktigt gött. En milstolpe till liksom :)

Har haft ännu en natt av miljoner toalettbesök. Blir så trött!!! Måtte hon komma ut snart!!!!

Grattis till fixerad bebis! En sak att slippa oroa sig för :)

Jag har börjat gå upp på natten 1-2 ggr för att kissa sista veckan, men igår slapp jag och vad bra jag har sovit :D Helt full av energi imorse! Blev nästan rädd att fl skulle starta bara för att jag fått sova så bra, haha :P

Kul att höra ifrån dig Skattenmust och att bebis mår bra :)

Mulan, håller tummarna för fixerad bebis för dig också och att det sätter igång snart.

Funderade på att åka till Helsingör en sväng, men min man tycker det känns läskigt ifall fl skulle börja :P Men är som tur är Hx i stan i helgen så jag får nåt skoj att se på ändå. Har redan kollat in ståndet med brända mandlar ;)
  • Kela1981

Håller tummarna för dig Mulan!

Ja min sambo gillar inte färdknäppen heller, antar att det inte blir nåt mer nu när han vet att bebis ligger så långt ner ha ha ha ha.

Malmöfestivalen börjar nästa fredag tror jag så funderar på att åka in där om inte bebis har kommit tills dess. Minimunkar, brända mandlar, langos....mmmmmm......

• Mal Mal
    Kela1981 skrev 2016-08-04 13:15:56 följande:

Håller tummarna för dig Mulan!

Ja min sambo gillar inte färdknäppen heller, antar att det inte blir nåt mer nu när han vet att bebis ligger så långt ner ha ha ha ha.

Malmöfestivalen börjar nästa fredag tror jag så funderar på att åka in där om inte bebis har kommit tills dess. Minimunkar, brända mandlar, langos....mmmmmm......

Låter gott Kela1981! Var matmässa i Karlstad nyligen som jag missade :( Funderar på vad man ska hitta på i helgen om inte bebis kommit. Något kul med barnen, el nåt på tu man hand? Vi har gjort så mkt hela juli så har lite slut på idéer. Vi har inte gjort ngt värre el dyrt men vi har absolut inte gått hemma o haft tråkigt!
Svar på tråden BF Augusti 2016