• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-04 21:33:34 följande:

Ja jag går mycket så det kan vara det, är livrädd att det är hälsporre eller nåt. Tänk att inte kunna gå ut o gå med vagnen eller nåt. Usch.

Jag har haft hälsporre tidigare och det finns inlägg som du kan ha i skorna för att avlasta så att det försvinner. Har för mig att jag köpte på typ Team Sportia eller nåt sånt. Annars har säkert apoteken så prova där.
    Vila dina stackars fötter nu så kan du säkert gå med vagnen sen ;)
  • Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-08-04 21:17:16 följande:

Åh men grattis!! Gud va kul :) nu är det 4st härifrån som fått barn (eller har jag gravidhjärna?)

Vi kanske borde göra en ny lista i slutet av aug så får man se vilka datum alla fick i slutändan? Va tycker ni om det? Jag vill gärna fortsätta följas åt sen också och prata bebis :D

Superbra idé! Jag vill också fortsätta följa :)
  • Mulan91

Vad bra! Då gör vi så :)

Usch hälsporre låter så hemskt! Min kollega gjorde som du Kela och köpte inlägg som tydligen fick bort det till slut. Skönt att d finns sätt o få bort det iaf :)

• moen

Har verkligen inte hängt med i tråden den här veckan :) är mitt i ett lyckorus! <3

Grattis till alla som hunnit få sina små älsklingar! Ny lista låter super :D vill gärna följas åt!

På söndag morgon klockan 4.30 stod jag inte ut med värkarna längre och satt helt uppgiven på sovrumsgolvet och storbölade :( Sambon ringde förlossningen och vi åkte in till SöS med taxi. När vi kom dit va jag öppen 4 cm. 3 timmar senare va jag öppen 6 cm och fick lustgas. Vid 7 cm hjälper inte lustgasen längre (då råkade jag ta en liten överdos och fick en blackout :'D), fick epidural och kunde vila och äta. Eftersom att epiduralen fick allt att stanna upp lite fick jag oxytocin och några timmar senare kom krystvärkar och 20 min efter det föddes vår lilla tjej :) hon föddes 11 timmar efter att vi kom in <3 fick stanna på patienthotellet i 2 dygn. Va tydligen överbelastat och det gick så bra för oss med allt så fick inte stanna :( men va faktiskt skönare än vad jag trodde att komma hem!

Oroade mig så för att jag inte skulle kunna amma då jag så gärna ville det! Men det fungerar superbra (med liiiite skavsår...).

Idag kommer hundarna tillbaka. Dom har varit på "semester" hos mamma ;) är lite nervös faktiskt inför första mötet. Men ska försöka hålla mig så lugn som möjligt så kommer väl de också gå bra!

Hopps ni andra får träffa era små snart <3 :)

• Kela1981
    moen skrev 2016-08-05 07:29:59 följande:

Har verkligen inte hängt med i tråden den här veckan :) är mitt i ett lyckorus! <3

Grattis till alla som hunnit få sina små älsklingar! Ny lista låter super :D vill gärna följas åt!

På söndag morgon klockan 4.30 stod jag inte ut med värkarna längre och satt helt uppgiven på sovrumsgolvet och storbölade :( Sambon ringde förlossningen och vi åkte in till SöS med taxi. När vi kom dit va jag öppen 4 cm. 3 timmar senare va jag öppen 6 cm och fick lustgas. Vid 7 cm hjälper inte lustgasen längre (då råkade jag ta en liten överdos och fick en blackout :'D), fick epidural och kunde vila och äta. Eftersom att epiduralen fick allt att stanna upp lite fick jag oxytocin och några timmar senare kom krystvärkar och 20 min efter det föddes vår lilla tjej :) hon föddes 11 timmar efter att vi kom in <3 fick stanna på patienthotellet i 2 dygn. Va tydligen överbelastat och det gick så bra för oss med allt så fick inte stanna :( men va faktiskt skönare än vad jag trodde att komma hem!

Oroade mig så för att jag inte skulle kunna amma då jag så gärna ville det! Men det fungerar superbra (med liiiite skavsår...).

Idag kommer hundarna tillbaka. Dom har varit på "semester" hos mamma ;) är lite nervös faktiskt inför första mötet. Men ska försöka hålla mig så lugn som möjligt så kommer väl de också gå bra!

Hopps ni andra får träffa era små snart <3 :)

Ååååå grattis till er lilla prinsessa!
    Vad skönt att amningen fungerar så bra <3
  • Mal Mal

Grattis moen!!! <3

Och morron på er! Åkte in till fl vid 02, med exakt samma värkar och smärta som med tvåan. Däremot verkar detta vara den "luriga trean"! Mjukt o fint och på g, men hade inte hänt så mkt. Hade dock väldigt smärtsamma värkar (5-8 minuter från kl 23) så fick morfin vid 04 och har sovit. Nu har värkarna glesat på sig och händer inte mkt. Men vi ska stanna under fm och se, annars får vi åka hem och vänta. Lite besviken men samtidigt väldigt taggad och glad att det ändå är på g!! Snart!!!!

• Mulan91
    Mal Mal skrev 2016-08-05 08:44:15 följande:

Grattis moen!!! <3

Och morron på er! Åkte in till fl vid 02, med exakt samma värkar och smärta som med tvåan. Däremot verkar detta vara den "luriga trean"! Mjukt o fint och på g, men hade inte hänt så mkt. Hade dock väldigt smärtsamma värkar (5-8 minuter från kl 23) så fick morfin vid 04 och har sovit. Nu har värkarna glesat på sig och händer inte mkt. Men vi ska stanna under fm och se, annars får vi åka hem och vänta. Lite besviken men samtidigt väldigt taggad och glad att det ändå är på g!! Snart!!!!

Spännande! Lycka till :) hoppas bebben tittar ut snart!
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-05 08:44:15 följande:

Grattis moen!!! <3

Hoppas det snart drar igång ordentligt så bebbe tittar ut!
    Lycka till :)
  • Mal Mal

moen
    Hur mkt vägde hon och hur lång?

Grattis igen!!! Nu känns det som att det kommer bebisar överallt!

Svar på tråden BF Augusti 2016