• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Hazel Grace skrev 2016-08-19 23:47:58 följande:

Grattis kela till bebisen!

Jag har kommit ner i varv och ikväll fick jag äntligen komma till bebis och sambos avdelning. Mina känslor har varit så splittrade och dessa dagar som skulle kretsat kring att lära känna bebis blev bara kaos. Jag fick inte föda fram honom, jag fick inte se honom förrän efter flera timmar och då en kortis eftersom jag var så snurrig. Jag kunde inte sova med honom på grund av slangar och snitt och jag kunde inte amma honom på grund av alla mediciner jag fick. Och inte nog med det så fick han i sig för dåligt med näring och syre och fick åka med sin pappa till en annan avdelning. Jag var ensam och helt förstörd. Men nu är jag med dom! Pallar inte tänka mer på att tömma kateter, ekg test och nålar i armarna. Nu är fokus på att återhämta från kejsarsnittet. Och den lille lille plutten <3

Du är stark !! Snart slipper du katetern och allt vad det är ska du se <3 hur mår bebben?
  • Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-08-20 00:41:23 följande:

Du är stark !! Snart slipper du katetern och allt vad det är ska du se <3 hur mår bebben?

aaw tack :)

Han mår bra! Liten och så men stark och envis.

Tack förresten allihopa för era snälla kommentarer och stöttning! Jag vet inte vad jag hade gjort riktigt utan den här tråden.
  • Josefineq
    Mulan91 skrev 2016-08-20 00:39:03 följande:

Oj men Gud va jobbigt :o låter som att kroppen tränar upp iaf inför förlossningen så det händer nog snart :) jag kan bli sådär spänd under nattetid av någon anledning. Magen blir stenhård länge och jag blir extra otymplig :/ men det gör inte ont. Nån gång har jag fått sammandragningar som gör ont, kallas det ändå sammandragningar då eller e det förvärkar? Det är så förvirrande haha. Längtar också som en galning :( kan inte ens tänka mig hur det blir om man går över tiden... Jag blir besviken varje morgon nu när jag vaknar -_-

Nej jag fattar inte heller skillnaden på sammandragningar och förvärkar. Jag blir också besviken varje morgon och varje kväll! Men egentligen så kommer ju bebis snart. Det vet vi ju! Ändå blir man besviken! Om vi inte hade haft ett datum så hade vi nog inte varit så fixerade... Heja alla oss som är kvar i alla fall :):)
  • moen
    Josefineq skrev 2016-08-20 07:07:09 följande:

Nej jag fattar inte heller skillnaden på sammandragningar och förvärkar. Jag blir också besviken varje morgon och varje kväll! Men egentligen så kommer ju bebis snart. Det vet vi ju! Ändå blir man besviken! Om vi inte hade haft ett datum så hade vi nog inte varit så fixerade... Heja alla oss som är kvar i alla fall :):)

Jag tror att förvärkar är som sammandragningar fast att dom gör lite ont :) hade mensvärksliknande känsla när jag fick en sammandragning flera veckor innan det va dags och läkaren som sjukskrev mig kallade det för förvärkar har jag för mig. Sen förlossningvärkarna har jag redan glömt hur det kändes såhär 3v senare x'D kroppens sätt så man ska vilja ha fler barn? Glömma smärtan? :D
  • Nmg

Skönt att höra att det är på bättringsvägen för er!

Hazel Grace skrev 2016-08-20 06:51:42 följande:

aaw tack :)

Han mår bra! Liten och så men stark och envis.

Tack förresten allihopa för era snälla kommentarer och stöttning! Jag vet inte vad jag hade gjort riktigt utan den här tråden.

• Nmg

Jag är oxå kvar, 5 dagar till bf. Har haft mer sammandragningar senaste dagarna, de gör ont, inte då man vill skrika, men jag känner att jag kan behöva andas lite mer för att inte spänna mig. Hoppas det kommer igång av sig själv innan torsdag. Igångsättning måndag 29e annars. Men vill helst ha "egna" värkar. Känns som att vi som inte fått bebisar än börjar bli en minoritet

Detta blir mitt andra barn så jag hoppad oxå förlossningen ska gå snabbt och bra

• Anonym (Mli)

Hej!

Jag är en i skaran som följt er här i tråden, särskilt nu den sista månaden.

Jag börjar bli väldigt trött på att vara gravid nu, det är andra barnet och idag är jag på Bf +3. Jag fick mitt första barn på just Bf +3 och jag hade nog trott att jag skulle få tidigare med nummer två.

Är det någon mer i tråden som gått över sin bf? Känns som de flesta barn redan kommit nu? :)

• Hallonpajen

Här är en till med förvärkar! Som jag har förstått det är sammandragningar och förvärkar samma sak, bara olika benämningar. Jag har aldrig känt så här tidigare, trots att detta är min tredje graviditet. Igår kväll hade jag förvärkar var 10 minut och har även haft en hel del inatt men sen jag gick upp har det varit helt lugnt...så jag antar att det kommer att vara så här nu fram till BF (har 9 dagar kvar). Annars har jag oxå varit dålig i magen och bebis känts lugnare, som ska vara ytterligare tecken på att det är på g, men inte då...suck. Nåja, jag ska försöka njuta av min första vecka med ensamtid nu när barnen är i skolan och på dagis. :)

Stolt sytok!
  • Mal Mal
    Anonym (Mli) skrev 2016-08-20 09:54:09 följande:

Hej!

Jag är en i skaran som följt er här i tråden, särskilt nu den sista månaden.

Jag börjar bli väldigt trött på att vara gravid nu, det är andra barnet och idag är jag på Bf +3. Jag fick mitt första barn på just Bf +3 och jag hade nog trott att jag skulle få tidigare med nummer två.

Är det någon mer i tråden som gått över sin bf? Känns som de flesta barn redan kommit nu? :)

(Bf-10 med nummer ett, igångsättning) Bf+5 med barn nummer två, bf+2 med nummer tre som kom nu 5 aug. Snart har du bebis ska du se!
  • Zarizen
    Hazel Grace skrev 2016-08-19 00:38:32 följande:

Varning Lång text

Natten till onsdag började jag få ont i bröstkorgen och mådde ganska illa men kunde inte spy. Smärtorna eskalerade så pass att sambon fick ringa en ambulans som kom och hämtade mig. Hade skyhögt blodtryck och jättesvårt att andas när jag kom in och värre blev det hela tiden. De satte in massa dropp och mediciner och konstaterade att det var en allvarlig havandeskapsförgiftning. Dom sa att vi skulle bli kvar ett par dagar för att sätta igång förlossningen, men mina värden fortsatte att kaosa och plötsligt pratar dom om hellps syndrom och akut kejsarsnitt. Jag får förklarat för mig att det är bråttom och vi måste få ut bebisen NU. På operation sprang 10 pers och presenterade sig och jag blir nersövd.

När jag vaknar så är jag groggy och vet knappt om jag drömmer. Får världens finaste lilla pojke på bröstet, 48cm lång och 2600 gram. Jag minns inte så mycket därifrån men man har tagit ytterligare tester på mig, satt en kateter och på ett ekg har dom sett avvikande hjärtaktivit som ska undersökas. Jag kan inte stå, gå eller göra någonting själv. Spyr upp allt jag äter och dricker. Blir förda allihop till hjärtintensiven där jag fortfarande ligger. Får massa dropp och mediciner så jag får inte amma. Snittad och orolig som fan för vad som händer. Sambon och pojken har fått gå till specialförlossningen för att undersöka lillens syreupptagning som tydligen inte är helt bra.

Jag är helt jävla förstörd här. Allt är så förvirrat och allt händer på en gång. Jag vill bara ha min bebis! Nu ligger jag ensam i en säng på hjärtintensiven och längtar bort. Jag har kateter, de svullnaste ben jag sett i hela mitt liv, är snittad och helt blå från naveln och ner. Jag önskar bara jag kunde hämta sambon och bebis och åka hem. Men tidigast måndag enligt en av alla läkare. Fy fan va allt suger. Stackars min bebis, vad har jag gjort med dig.....

Men åh! Stackars dig!! Hoppas att du mår bättre idag och att de kommit fram till vad det var för fel på hjärtat. Grattis till din fina pojke och hoppas ni får träffas och mysa snart. Vet hur det är att ligga på sjukhus och när allt inte blir som man tänkt sig.. Men allt kommer bli bra till slut. Resan dit blir ibland lite krokig. Hittade ett bra citat som jag funderar på att tatuera in när allt jobbigt hände när Brooklyn kom: Difficult roads often leads to beautiful destinations. Kram!
Svar på tråden BF Augusti 2016