• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Tack allihopa! Kanske uppdaterar Imorgon beroende på hur allt går. Hoppas verkligen de kan ta emot oss imorgon och att det inte är Fullt då blir hag sååå arg, nu har man ställt in sig på detta efter bf datumet liksom! Känns ju helt sjukt att jag faktiskt kan ha bebisen hos mig imorgon. Känns overkligt På nåt vis.

Förstår känslan när man tycker att man börjar känna saker och sen helt plötsligt försvinner alla "symptom" man blir ju galen av frustration!

Idag har jag kännt mycket tryck neråt, känt mensvärk i ryggen och haft mycket sammandragningar.

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-08-28 20:19:16 följande:

Tack allihopa! Kanske uppdaterar Imorgon beroende på hur allt går. Hoppas verkligen de kan ta emot oss imorgon och att det inte är Fullt då blir hag sååå arg, nu har man ställt in sig på detta efter bf datumet liksom! Känns ju helt sjukt att jag faktiskt kan ha bebisen hos mig imorgon. Känns overkligt På nåt vis.

Förstår känslan när man tycker att man börjar känna saker och sen helt plötsligt försvinner alla "symptom" man blir ju galen av frustration!

Idag har jag kännt mycket tryck neråt, känt mensvärk i ryggen och haft mycket sammandragningar.

All lycka till!
    Känner mig avundsjuk, det var fantastiskt att föda barn och äntligen få träffa den lilla som bott i magen :)
  • Nmg

Tack så mycket! Spännande och nervöst

HJohannesson skrev 2016-08-28 21:22:28 följande:

All lycka till!

Känner mig avundsjuk, det var fantastiskt att föda barn och äntligen få träffa den lilla som bott i magen :)

• Anonym (Jag hakar på!)

Stort lycka til nmg, uppdatera väldigt gärna när du kan - misstänker att jag hamnar i samma läge inom kort ju och är också supernervös för det.

idag har varit en dålig dag. Jag är splittrad och ofokuserad och tänker bara på att jag vill att det ska sätta igång, vill ha något tecken på att något förändras. Men icke. I två veckor har BM skojat om att vi nog inte ses mer eftersom bebisen ligger så lågt, men inte ett jäkla skit händer ju?! Börjar bli så frustrerad, kanske främst för att jag är rädd att mitt stora barn ska bli sjukt nu på inskolningen med en miljon nya barn, och behöva vara sjukt med barnvakt och att jag ska bli smittad och föda barn spyendes eller febrig. Fan. Varför kunde det inte bara komma igång nu i helgen? Helt deppig här alltså.

• Mulan91

Förstår hur du känner dig! Kommer ha problem med barnvakt nu i början av veckan, allt hade varit mkt enklare om d gått av stapeln nu i helgen. Men men. Det löser sig! För oss båda :)

• Nmg

Jag Förstår precis hur det känns. Jag som var så glad att jag inte har småbarn hemma utan en 12 åring och när hon kräktes imorse fick jag panik! Så tacksam att hon kunde sova hos min syster idag. Hon söger att hon mår jättebra , så jag hoppar verkligen att det bara var en tillfällighet och ingen smitta.

Det kommer lösa sig för er oxå!

Få se om man får nån sömn inatt, jag har halsbränna from

Hell som ställer till det lite

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-29 00:07:02 följande:

Jag Förstår precis hur det känns. Jag som var så glad att jag inte har småbarn hemma utan en 12 åring och när hon kräktes imorse fick jag panik! Så tacksam att hon kunde sova hos min syster idag. Hon söger att hon mår jättebra , så jag hoppar verkligen att det bara var en tillfällighet och ingen smitta.

Det kommer lösa sig för er oxå!

Få se om man får nån sömn inatt, jag har halsbränna from

Hell som ställer till det lite

Kan tänka mig! Kanske var nåt hon åt? Hoppas du fick sova och lycka till! :)
  • Nmg

Uppdatering:
    Var till förlossningen i morse och de gjorde en ctg mätning under 30 min, sen fick vi träffa en läkare och göra ett ultraljud, han gjorde ingen TUL utan mätte bara magen på bebisen och sa att han ligger viktmässigt ungefär som sist, så det är ingen ökning sen sist vilket var skönt att höra. Han är 18% större enl. UL och det ligger inom deras normalvärden, så runt 4 kg och lite över förväntas han väga. om det nu stämmer...

Sen kom en barnmorska och kände på livmodertappen, hon sa att den hade mjuknat (tack o lov) och att bebisens huvud låg väldigt långt ner, vilket förklarar det ökade trycket jag känt neråt senast dagarna.

Hon kunde inte känna om jag va öppen nåt eftersom huvudet var ivägen så hon fick gå bakom huvudet vilket gjorde jävligt ont kan jag säga.

Hon sa att vi fick välja själv om vi ville starta igångsättning eller vänta 2 dagar och göra det. Hon sa att i och med att hon varit där och petat nu så skulle det frigöra saker som skulle bidra till mer molvärk och sammandragningar vilket var till min fördel om jag väntade nån dag, speciellt när bebis verkar väga lite över 4 så är det bra om det kommer igång själv.

Jag och maken bestämde att vänta för min och bebis skull, så nu har vi tid på onsdag morgon och vi skulle int behöva åka hem då igen utan det blir igångsättning då. Förhoppningsvis har det hänt mer saker tills dess så igångsättningen blir lättare! Men på onsdag blir det senat haa. kanske hinner få en agusti bebis ändå Solig

• Mulan91

Åh men va skönt ! :) hoppas det sätter igång av sig själv då!! För oss båda haha den här väntan är olidlig!!

• Nmg
    Mulan91 skrev 2016-08-29 12:55:46 följande:

Åh men va skönt ! :) hoppas det sätter igång av sig själv då!! För oss båda haha den här väntan är olidlig!!

ja haha eller hur. hur många dgar har du gått öve nu?
    det är sååå jobbigt att vänt, känns dock skönt att mn vet at tdet blir senast ondag för mig nu iaf, det gör det mycket lättare. har du nån tid inbokad för kontroll?
Svar på tråden BF Augusti 2016