• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-30 19:04:18 följande:

Hahah men va jobbigt!!

Alltså jag ör nervös inför imorgon, har knappt haft sammandragningar idag, har god lust att skjuta upp igångsättningen men ör rädd att bebisen blir ännu större ... Fast den ligger inom normalramen nu. Känns jobbigt att tvinga fram nåt faktiskt men det är ju inget som

Säger att hab kommer på

Måndag om jag skjuter upp det. Det kan ju lika gärna sluta med igångsättningen ändå....?

Hur hade ni gjort??

Svår fråga! Vad är för/nackdelar med igångsättning? Tyckte läkarna att det behövs eller är det mest du som är nervös att bebisen ska bli för stor?

Jag personligen undviker nog igångsättning om inte jag passerar v42. Men det är jag det, jag tar inte ens alvedon när jag har ont i huvudet :P gillar inte läkemedel. Men sen så beror det på om bebisen skulle visa sig bli för stor då :/
  • Nmg

De sa i Måndags att jag kunde välja igångsättning om jag ville Men hon sa att hon kunde peta lite på livmodertapprn och att det skulle Sätta igång sake och om jag ville så kunde vi ta igångsättning på onsdag igen ( alltså imorgon) jag tror jag ska

Känna mig För imorgon och kolla Om det har hänt mer sen i Måndags, om man har blrjat öppna sig osv

Och vad barnmorskan tycker. Med min första så stod det att moderkakan var liye kalkig och hon föddes på bf dagen, nu har jag gått över snart en vecka (1v på Tors) tänk om denna är ännu kalkigare och att bebis inte får näring.. Det känns jobbigt att Välja. Om jag väntar så betyder ju inte ens att bebis kommer om några dagar, det kan ju lika Gärna bli igånssätning åndå...

• Hallonpajen

Kan man märka på något vis om moderkakan är kalkig? Det är det jag är nervös för - att bebis ska få dåligt med näring eller att man sipprar fostervatten utan att märka det... Men om det kan vara genetiskt med kalkig moderkaka hade jag nog valt igångsättning för att slippa oroa mig. Annars är jag oxå mer som Mulan.

Stolt sytok!
  • Nmg

Nej jag tror inte man kan märka det, det stod i min journal efter förlossningen "moderkakans utseende lite kalkig"

• Anonym (Jag hakar på!)

Förstår verkligen din vånda nmg, tänker själv massa på det med igångsättning och försöker läsa om olika tillvägagångssätt och så. Det känns ju som ett så väldigt stort beslut att ta, särskilt när man inte vet hur något av alternativen skulle se ut?! Det KAN ju bli så att förlossningen skulle ha startat av sig själv dagen efter, liksom. Och då hade det ju varit bäst att vänta. Ja, jag avundas dig inte. När ska du dit imorgon? Jag ska till BM imorgon okså och diskutera igångsättning. Nervös!

BF snart över här och inte det minsta tecken på att något är på G. däremot har jag extrem foglossning och tryck nedåt. Deppigt. BM sa redan för tre veckor sedan att bebisen ligger så lågt att jag nog inte går tiden ut. Och nu sitter jag här och känner absolut nada. SKit.

Hur gör ni andra för att inte tappa modet och helt deppa ihop? Tycker det är svårt att tänka på något annat och går bara och känner efter hela tiden.

• Mrs.Brightside

Jag blev igångsatt med min första. Tog epidural på en gång eftersom jag lät så mkt om hur hemskt det ska vara. Jag har iof inget att jämföra med ännu men jag tyckte att allt gick bra. Så låter er inte skrämmas. I och med en igångsättning kan man ju planera så mkt mer. Tänk på det som positivt ist. Du är beredd, du har din musik/grejer/preppat med dryck och mat/frukt som du vill. Inga överraskningar och akutstress. Du hat hunnit ordna med allt som ska ordnad. Försök se det som en lyx att få börja i lugn och ro! Det kommer gå bra! Jag lovar

• Hallonpajen

Det är skitsvårt att inte tappa modet! Man är ju aldrig så populär heller - jag har blivit uppringd och messad av kompisar jag inte hört av på länge idag. Dagen efter BF - knappast en slump... Blir så bitter...

Dagarna klarar jag ändå av hyfsat bra eftersom jag hittills lyckats sysselsätta mig med en massa saker, men kvällar och nätter är svårare - speciellt som båda mina tidigare förlossningar startat sen kväll/tidig natt. Jag försöööööker tänka att det är lyxig ensamtid de här sista dagarna, ingen bebis vid bröstet, som man ständigt kollar om den andas, känslan att kunna stå i duschen lääänge...

Stolt sytok!
  • Hallonpajen

Okej, nu har jag haft kraftigare förvärkar än tidigare i någon timme, nästan så att jag får andas igenom dem...hur tusan ska man veta när det är på "riktigt"? Har ju haft förvärkar innan som hållt i sig ett bra tag, men nog inte riktigt så här onda...nu blir svårigheten att somna och inte ligga och tro att det äntligen är på gång...

Stolt sytok!
  • Nmg

Tack! Det där Med epidural lät ju inte dumt, då kommer jag nog oxå

Sätta den tidigt!

Mrs.Brightside skrev 2016-08-30 21:41:43 följande:

Jag blev igångsatt med min första. Tog epidural på en gång eftersom jag lät så mkt om hur hemskt det ska vara. Jag har iof inget att jämföra med ännu men jag tyckte att allt gick bra. Så låter er inte skrämmas. I och med en igångsättning kan man ju planera så mkt mer. Tänk på det som positivt ist. Du är beredd, du har din musik/grejer/preppat med dryck och mat/frukt som du vill. Inga överraskningar och akutstress. Du hat hunnit ordna med allt som ska ordnad. Försök se det som en lyx att få börja i lugn och ro! Det kommer gå bra! Jag lovar

• Nmg

Jag ska dit till kl8, jag tänker att framför undersöka igen och kolla om det har

Öppnats nåt och sen så fall diskutera ivägagångssätt så får man ta ställning till det då.

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-08-30 21:24:48 följande:

Förstår verkligen din vånda nmg, tänker själv massa på det med igångsättning och försöker läsa om olika tillvägagångssätt och så. Det känns ju som ett så väldigt stort beslut att ta, särskilt när man inte vet hur något av alternativen skulle se ut?! Det KAN ju bli så att förlossningen skulle ha startat av sig själv dagen efter, liksom. Och då hade det ju varit bäst att vänta. Ja, jag avundas dig inte. När ska du dit imorgon? Jag ska till BM imorgon okså och diskutera igångsättning. Nervös!

BF snart över här och inte det minsta tecken på att något är på G. däremot har jag extrem foglossning och tryck nedåt. Deppigt. BM sa redan för tre veckor sedan att bebisen ligger så lågt att jag nog inte går tiden ut. Och nu sitter jag här och känner absolut nada. SKit.

Hur gör ni andra för att inte tappa modet och helt deppa ihop? Tycker det är svårt att tänka på något annat och går bara och känner efter hela tiden.

Svar på tråden BF Augusti 2016