• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • HJohannesson
    Nmg skrev 2016-08-25 06:56:12 följande:

Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!

Nån som Fått igpngsättning här?

Hur var det?

Jag blev igångsatt för exakt 2 veckor sedan (om 10 minuter)

Själva igångsättningen har jag bara bra erfarenhet av.
    Latensfasen kortades ju ner rejält. Till typ 2 h :)

Sen reagerade jag inte så bra på värkstimulerande. Hade värkar utan uppehåll i flera timmar. När jag fick Eda släppte ALLT och jag hade efter det en helt smärtfri förlossning!

Jag kan verkligen tänka mig att bli igångsatt nästa förlossning med :)
  • Nmg

Tack! Skönt att höra ännu en positiv jag ska oxå ha Eda har jag tänkt! Fick du bara dropp eller? Var du öppen något nör du kom in?

HJohannesson skrev 2016-08-26 09:55:29 följande:

Sen reagerade jag inte så bra på värkstimulerande. Hade värkar utan uppehåll i flera timmar. När jag fick Eda släppte ALLT och jag hade efter det en helt smärtfri förlossning!

• HJohannesson
    Nmg skrev 2016-08-26 10:04:03 följande:

Tack! Skönt att höra ännu en positiv jag ska oxå ha Eda har jag tänkt! Fick du bara dropp eller? Var du öppen något nör du kom in?

Jag hade gjort 2 hinnsvepningen innan, så jag var öppen kanske 2 cm?

Jag fick en ballong isatt som skulle trilla ut av sig självt. Tog ca 1 h.

Jag hade en slang i ryggen? Vet ej om det räknas som dropp eller ej haha. Kändes inget när de satte den heller, och den satt som en smäck. Hade ingen smärta alls efter det.
    Kände inte ens när huvudet kom ut haha!
  • Nmg

Men vilken lyx!! Börjar längta till måndag!!

HJohannesson skrev 2016-08-26 10:19:05 följande:

Jag hade gjort 2 hinnsvepningen innan, så jag var öppen kanske 2 cm?

Jag fick en ballong isatt som skulle trilla ut av sig självt. Tog ca 1 h.

Jag hade en slang i ryggen? Vet ej om det räknas som dropp eller ej haha. Kändes inget när de satte den heller, och den satt som en smäck. Hade ingen smärta alls efter det.

Kände inte ens när huvudet kom ut haha!

• Mulan91

Va skönt att ni haft så positiva upplevelser av igångsättning! :) hur går det Nmg?

Idag hade jag mitt sista besök hos BM, bebisens huvud har sjunkit väldigt långt ner i mitt bäcken så BM trodde inte att det skulle dröja nu.. Har BF imorgon. Hoppas på att nåt sker i helgen iaf! :) men har inte haft så mkt förvärkar eller sammandragningar. Bara den där jobbiga känslan av att bebisen borrar ner sig :/ not så nice men hey nåt iaf.

• Nmg

Va positivt att bebisen ligger långt ner. Hoppas det kommer igång för dig snart! Min hade inte alls fixerat sig förra veckan hos BM.har lite sammandragningar men inget utöver det, mensvärk och sånt är borta. Så nu får man väl invänta Måndagen. Tror inte att det kommer komma igång av sig självt tyvärr

Mulan91 skrev 2016-08-26 13:00:18 följande:

Va skönt att ni haft så positiva upplevelser av igångsättning! :) hur går det Nmg?

Idag hade jag mitt sista besök hos BM, bebisens huvud har sjunkit väldigt långt ner i mitt bäcken så BM trodde inte att det skulle dröja nu.. Har BF imorgon. Hoppas på att nåt sker i helgen iaf! :) men har inte haft så mkt förvärkar eller sammandragningar. Bara den där jobbiga känslan av att bebisen borrar ner sig :/ not så nice men hey nåt iaf.

• Moorii
    Nmg skrev 2016-08-26 06:10:15 följande:

Ok var det ditt första barn? Jag hoppas innerligt att det går bra och det är ju barn nr 2 så

Hopps kroppen minns.. Även fast det va 12 år sen.. Fick du "bara" medicin eller gjorde de annat oxå?

Ja, det var mitt första. Tyckte det var så konstigt att kroppen inte var redo när det nästan var två veckor efter bf-datumet.

Ja, kanske är lite annorlunda då, med andra barnet. Nej, först medicin tills tappen var utplånad, sen satte de värkstimulerande dropp och ökade dosen eftersom. Håller tummarna för att det går smidigt om det blir igångsättning!
  • Moorii
    HJohannesson skrev 2016-08-26 09:55:29 följande:

Åh fy, i flera timmar?! Den bm jag hade då ökade droppet för snabbt så värkarna kom i ett, det var ungefär där jag vrålade epiduraaal! :P tog 20 minuter innan det började verka, men kändes som en evighet. Bm stoppade dessutom det värkstimulerande i samma veva, sen fick de börja om igen i lugnare tempo. Hade aldrig klarat av flera timmar, så cred till dig!!
  • Nmg

Hoppas hopps jag att mina börjar rullar igång sjölv med lite hjälp Så man slipper ha stimulering i flera timmar.

Åh vad jag trött nu, tung, halsbränna, sammandragningar och mår illa. Usch.

• naos01

Hej allihopa! Hoppas de är ok att jag hoppar in så här på slutet.. Följt er ett tag men inte tagit mig i kragen och skrivit tidigare. Först grattis till er alla som fått era mirakel! Jag är själv en tjej på 24 vintrar och har en 7årig son sedan tidigare och väntar nu mitt andra barn som verkar vara en liten flicka. Hade BF den 15:e aug men har gått över och är nu inne på bf +12. Puuh vilken väntan men har iallafall fått igångsättning på tisdag om inget händer innan dess, vilket jag inte tror de kommer göra heller då jag inte har några som helst känningar. Dagarna går segt då man är så tung och orkar inte göra allt för mycket.

Svar på tråden BF Augusti 2016