• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Jag hakar på!)

Åh nej nmg, så himla trist! Fattar att du tappar modet efter en sån grej. Hade du med väska och allt?Fy tusan för att gå över 14 dagar, hoppas verkligen något händer innan dess. Men det vanliga är ju att man INTE behöver sättas igång när det gått över så länge vad jag förstår. De allra allra flesta bebisar kommer innan v 42+0.

Min koll idag gick sådär. De gör inga hinnsvepningar och jag hade nog ändå inte vågat, men jag tjatade mig till en kontroll av tappen (hon ville inte göra det först) och jag är inte det minsta öppen eller så. Fast jag ju är omföderska. Hon sa att den var ca 2-3 cm och bakåtlutad. Oklart vad det innebär men inget synligt är igång i varje fall? Fast den var också lite mjuk tydligen. Nä, nu ska jag vila lite och försöka att fokusera på annat även om det är jättesvårt.

• Nmg

Det låter ungefär Att vi Är i samma Läge. Hur många dagar har du gått över? Jag hoppas verkligen att jag till och med slipper kontrollen på måndag, att han har kommit innan men jag tvivlar på det. Jobbigast ör att vara hemma hela dagarna och vänta. Väskan har legat i bilen i flera dagar men vi

Lämnade kvar den i bilen. Kändes tungt att åka hem

Men samtidigt skönt att inte stressa på min kropp om det inte behövs.

• Mulan91

Vad tråkigt Nmg! Men bebben kmr säkert innan v 42! Har också min koll på måndag, låt oss hoppas att vi båda slipper den kollen ;)

Anonym jag har inte ens kollat min tapp, BM verkade inte så intresserad av det.. Men hade gärna vilja vetat om nåt hänt överhuvudtaget.

Jag har också väldigt svårt att distrahera mig och fokusera på annat. Känns nästan omöjligt. Kanske om jag hade haft mer ork så jag kunde åka nånstans men jag har verkligen inte det. Orkar inte ens handla längre, att plocka varor och sen stå i kö gör mig så andfådd!

Haha Gud va mycket gnäll det varit i tråden på sistone xD det är tufft att vara dom sista och så går alla vi tre över också haha typiskt. Ska tröstäta en massa godis idag :D

• Nmg

Haha ja det verkar ju som att vi kommer få september bebisar!!

• Hallonpajen

Din stackare Nmg! Förstår att det måste vara jättejobbigt!

Och det är nu jag förstås inte ska berätta att kl 11.19 idag tittade lillebror ut! Jag lyckades klara 8 cm hemma på egen hand, sen tog sista biten tre timmar. Han stod ganska högt så efter ett tag tog de hål på hinnorna och det visade sig att han bajsat i fostervattnet. Det blev lite stress på slutet och han hade dessutom navelsträngen två varv runt halsen...läskigt! Men han verkar må bra (vi väntar fortfarande på undersökning och så) och jag klarade mig på bara tens och lustgas! Det kändes fantastiskt i sig.

Stolt sytok!
  • Mulan91
    Hallonpajen skrev 2016-08-31 14:45:54 följande:

Och det är nu jag förstås inte ska berätta att kl 11.19 idag tittade lillebror ut! Jag lyckades klara 8 cm hemma på egen hand, sen tog sista biten tre timmar. Han stod ganska högt så efter ett tag tog de hål på hinnorna och det visade sig att han bajsat i fostervattnet. Det blev lite stress på slutet och han hade dessutom navelsträngen två varv runt halsen...läskigt! Men han verkar må bra (vi väntar fortfarande på undersökning och så) och jag klarade mig på bara tens och lustgas! Det kändes fantastiskt i sig.

Nämen grattis till pojken!! :) bra jobbat wow 8 cm, det kan inte ha varit lätt! Hoppas ni mår bra, många kramar :)
  • Nmg

Hej ingen fara

Stort grattis till pojken!! Va bra att allt gick bra ändå trots omständigheterna hoppas alla undersökningar visar bra oxå. Hann du precis in?

Hallonpajen skrev 2016-08-31 14:45:54 följande:

• Nmg

Visst är det tråkigt när man går hemma

Och väntar och väntar. Usch. Imorgon har jag planer på att baka mer ä, samt städa ur kylen. Väldigt utvecklande hahah.

Sen har jag oxå fastnat för eBay !! Beställt bebisfilt

Mm... Inte bra att fastna för Sånt det är så lätt att föra av med pengar då...

Mulan91 skrev 2016-08-31 13:43:11 följande:

Vad tråkigt Nmg! Men bebben kmr säkert innan v 42! Har också min koll på måndag, låt oss hoppas att vi båda slipper den kollen ;)

Anonym jag har inte ens kollat min tapp, BM verkade inte så intresserad av det.. Men hade gärna vilja vetat om nåt hänt överhuvudtaget.

Jag har också väldigt svårt att distrahera mig och fokusera på annat. Känns nästan omöjligt. Kanske om jag hade haft mer ork så jag kunde åka nånstans men jag har verkligen inte det. Orkar inte ens handla längre, att plocka varor och sen stå i kö gör mig så andfådd!

Haha Gud va mycket gnäll det varit i tråden på sistone xD det är tufft att vara dom sista och så går alla vi tre över också haha typiskt. Ska tröstäta en massa godis idag :D

• Nmg

Jag vet!! Beställde skor Och kläder igår Åt lillen, finns såå mycket fint haha. Måste spärra mitt paypal konto

Vart ska du på kontroll på måndag? Och vad ska de göra på kontrollen?

Mulan91 skrev 2016-08-31 15:36:54 följande:

Haha ebay är farligt!!!

Svar på tråden BF Augusti 2016