• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Hmm jag vet inte om det var en hinnsvepning, hon sa intr att det var det. Hon skulle Känna om jag var öppen? Men hon grejade ju ett tag ich sen sa hon att det skulle frigöra "mediciner" där nere. Sen sa hon att det kunde börja blöda lite vilket det gjorde...

Vad duktig du är Hallonpajen som syr, jag önskar jag oxå var duktig att sy men jag är urkass på det. Hade varit kul att ge bebis Nåt som Man gjort Själv och inte köpt allt som I mitt fall.

Visst är det jobbigt att alla våra bebisar verkar vara så

Långt ner? De kanske väntar ut oss för att bli september bebisar istället

Åh idag jag har blrjat störa Mig På svärmor igen, igår var det en stor marknad här med mat,

Loppis osv. Jag och Maken skulle dit då ringer hon och frågar om inte hon kan få Hänga med oss. Alltså allvarligt!!! Varför kan hon aldrig umgås med sina andra söner och deras tjejer?? Hon ska jämt

Hänga på Oss!!

Nu är hon ledig kommande helg och jag kan se framför mig hur hon kommer hänga hos oss hela tiden när barnet har kommit. Alltså jag orkar inte!!

Hon kommer säkert komma Med mamma tips om hur vi ska göra barnet, fattas bara att hon kommer vilja mata honom Oxå bara för att han ska få Flaska.

Blir så sjukt irriterad bara jag tänker på detta!

• Hazel Grace

Min mamma var här igår och hälsade på första gången sen bebis kom. Var jättemysigt! Hon ville knappt släppa honom, förutom när han behövde ny blöja eller äta :)

Idag var vi ute och skulle möta upp sambons bror och medan sambon och bonus fixade parkeringsbiljett så mötte dom bonusens mormor och morfar, som jag aldrig träffat. Bonus blev helt till sig och ville såklart visa upp sin lillebror men jag var sjukt obekväm med det. Bonus mamma är verkligen en idiot och helt störd så att hennes föräldrar kommer fram och fjäskar och pratar gjorde mig smått lack. Och helt från ingenstans undrar mormor hur jag mår nu efter havandeskapsförgiftningen och så. Hur fan vet hon det!? Tydligen hade sambon sagt det vid parkeringsautomaten och det gjorde mig faktiskt jävligt ledsen. Mitt privatliv och sjukdomstillstånd har dom fan inte med att göra!! Nu kommer dom berätta det för bonusens mamma som i sin tur kommer sätta igång nån jävla cirkus om att "ååh stackars er, säg bara till så tar jag sonen några extra dagar och hör av er om det blir jobbigt med flera barn då kommer jag har hämtar honom" för att sen göra en ny vårdnadstvist och hävda att vi inte har tid eller bryr oss om honom utan bara tänker på nya bebisen.

Åh jag orkar inte.. Det har gått för bra för länge nu så det vore så typiskt att hon skulle försöka med något.

• Mulan91
    Hazel Grace skrev 2016-08-30 00:22:19 följande:

Min mamma var här igår och hälsade på första gången sen bebis kom. Var jättemysigt! Hon ville knappt släppa honom, förutom när han behövde ny blöja eller äta :)

Idag var vi ute och skulle möta upp sambons bror och medan sambon och bonus fixade parkeringsbiljett så mötte dom bonusens mormor och morfar, som jag aldrig träffat. Bonus blev helt till sig och ville såklart visa upp sin lillebror men jag var sjukt obekväm med det. Bonus mamma är verkligen en idiot och helt störd så att hennes föräldrar kommer fram och fjäskar och pratar gjorde mig smått lack. Och helt från ingenstans undrar mormor hur jag mår nu efter havandeskapsförgiftningen och så. Hur fan vet hon det!? Tydligen hade sambon sagt det vid parkeringsautomaten och det gjorde mig faktiskt jävligt ledsen. Mitt privatliv och sjukdomstillstånd har dom fan inte med att göra!! Nu kommer dom berätta det för bonusens mamma som i sin tur kommer sätta igång nån jävla cirkus om att "ååh stackars er, säg bara till så tar jag sonen några extra dagar och hör av er om det blir jobbigt med flera barn då kommer jag har hämtar honom" för att sen göra en ny vårdnadstvist och hävda att vi inte har tid eller bryr oss om honom utan bara tänker på nya bebisen.

Åh jag orkar inte.. Det har gått för bra för länge nu så det vore så typiskt att hon skulle försöka med något.

Förstår att din hälsa är privat för dig! Försök att inte oroa dig för mycket.. Lätt o säga men det sista du behöver nu är stress. Det låter som att bonusens mamma isåfall kmr försöka oavsett om du är sjuk eller inte... Förhoppningsvis löser det sig utan något sånt. Vet hur det är att ha en crazy mamma till ens bonusbarn, vi har det likadant..

Roligt i alla fall att bonusen verkar så glad och stolt! Fantastiskt.
  • Nmg

Alltså va jobbigt! Jag håller med det där om privatliv och sånt jag vill inte heller att folk ska veta saker om

Mig speciellt om vi inte har en nära relation.

Förstår oxå att det

Känns obekvämt att visa upp nya barnet. Hur gammal är bonusen?

Hazel Grace skrev 2016-08-30 00:22:19 följande:

• Nmg

Ursäkta äckelinformationen men jag tror att slemproppen har börjat lossna nu. Äntligen nånting! Hoppas det är Positivt inför igångsättning om ett dygn

• Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-08-30 07:26:11 följande:

Alltså va jobbigt! Jag håller med det där om privatliv och sånt jag vill inte heller att folk ska veta saker om

Mig speciellt om vi inte har en nära relation.

Förstår oxå att det

Känns obekvämt att visa upp nya barnet. Hur gammal är bonusen?

Jag har verkligen sagt till sambon hundra gånger att jag inte vill att någon vet sånt om mig. Jobbigt nog att hans föräldrar vet, hade dom inte varit på semester så hade dom varit här varenda dag och "hjälpt till" men jag behöver ingen hjälp. Så skönt att jag läker bra så dom inte kan dra det kortet när dom kommer hem.

Bonus är sju år. Klart han är stolt och glad och vill visa upp sin lillebror men sambon kan faktiskt bromsa och säga att vi har bråttom eller vad som helst. Jag visar gärna upp min bebis, han är det finaste jag åstadkommit och jag är grymt stolt. Men just dom vill jag inte ha med att göra öht och det har jag varit så tydlig med att jag blev så besviken när sambon bara lät det ske och dessutom lämnar ut massa känsliga detaljer om förlossningen.

Har varit på återbesök idag iaf också. Läkaren tyckte att snittet såg bra ut och läker fint. Har ett hematom som ser värre ut än vad det är och hon sa att det kommer försvinna helt men att det tar tid. Fick trappa ner på medicinerna lite också. Så jag är nöjd!
  • Hazel Grace
    Mulan91 skrev 2016-08-30 07:23:52 följande:

Förstår att din hälsa är privat för dig! Försök att inte oroa dig för mycket.. Lätt o säga men det sista du behöver nu är stress. Det låter som att bonusens mamma isåfall kmr försöka oavsett om du är sjuk eller inte... Förhoppningsvis löser det sig utan något sånt. Vet hur det är att ha en crazy mamma till ens bonusbarn, vi har det likadant..

Roligt i alla fall att bonusen verkar så glad och stolt! Fantastiskt.

Jo sant. Hoppas att föräldrarna är lite förståndigare och inte nämner det. Men ja...

Ja han är så glad! Förutom på nätterna, inatt gick han ut och la sig på soffan. Stackarn, igår somnade han i skolan för att bebis hade hålla honom vaken natten innan.
  • Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-30 10:58:36 följande:

Ursäkta äckelinformationen men jag tror att slemproppen har börjat lossna nu. Äntligen nånting! Hoppas det är Positivt inför igångsättning om ett dygn

Åh vad spännande! :))

Jag vaknade upp med värkar idag. Som såklart gick över haha -.-
  • Nmg

Hahah men va jobbigt!!

Alltså jag ör nervös inför imorgon, har knappt haft sammandragningar idag, har god lust att skjuta upp igångsättningen men ör rädd att bebisen blir ännu större ... Fast den ligger inom normalramen nu. Känns jobbigt att tvinga fram nåt faktiskt men det är ju inget som

Säger att hab kommer på

Måndag om jag skjuter upp det. Det kan ju lika gärna sluta med igångsättningen ändå....?

Hur hade ni gjort??

Mulan91 skrev 2016-08-30 17:53:09 följande:

Åh vad spännande! :))

Jag vaknade upp med värkar idag. Som såklart gick över haha -.-

• Hallonpajen

Svårt Nmg! När du var inne i måndags så måste de ju haft några argument till att du skulle vänta till imorgon - vilka var det? Jag är själv lite rädd för igångsättning eftersom jag hört jobbiga berättelser om det, men här i tråden verkade många ha haft positiva upplevelser (och de hör man ju mindre sällan om!). Som jag känner nu hade jag klarat en vecka över tiden, men jag är mest nervös för att bebisen ska dö inne i magen om jag går för långt över tiden. Kan noja över det redan nu (dumt, jag vet!!).

Jag har haft tre superlugna dygn nu runt BF. Orkar inte analysera det, men är ändå vaken mellan 4 och 6 varje natt där jag tänker och känner efter och absolut inte kan somna om. Så segt!

Ang. att berätta privata saker för folk man inte känner sig trygg med - jag avskyr det oxå!!! Finns inget värre så jag förstår dig till fullo. Jag har en väldigt dålig relation med min svärmor och min man berättade detaljer om när vi fick sent missfall som jag tog väldigt illa vid mig av, speciellt som han inte berättade för mig att han hade sagt det så jag var oförberedd och ännu mer otrygg...

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016