• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mulan91

Jag e på BF+2 idag hahaa känns som +30 xD jag ska in på ultraljud och kontroll nästa måndag om inget har hänt. Är helt ärligt chockad över att ha gått över tiden :o min första kom på BF och den här bebisen har varit fixerad och långt nere ett tag så jag trodde aldrig jag skulle gå till BF ens. Men här ligger man xD min sambos två andra barn gick över tiden men trodde det berodde på mamman inte barnen haha kanske e genetiskt... Hur många dagar ligger du över? +4 eller? :)

• Nmg

Jobbigt när bebisen dessutom varit fixerad länge, vad väntar bebisen på? Haha

Jag trodde inte heller jag skulle få över fick oxå min första på bf dagen men detta är en annan pappa så det kanske är genetiskt

Det är bf+4 nu.

Mulan91 skrev 2016-08-29 13:46:55 följande:

Jag e på BF+2 idag hahaa känns som +30 xD jag ska in på ultraljud och kontroll nästa måndag om inget har hänt. Är helt ärligt chockad över att ha gått över tiden :o min första kom på BF och den här bebisen har varit fixerad och långt nere ett tag så jag trodde aldrig jag skulle gå till BF ens. Men här ligger man xD min sambos två andra barn gick över tiden men trodde det berodde på mamman inte barnen haha kanske e genetiskt... Hur många dagar ligger du över? +4 eller? :)

• Anonym (Jag hakar på!)

Vad bra att det gick bra NMG och att det verkar finnas lite action där nere för dig trots allt! Hoppas nu det kommer igång! Mulan, jag har exakt samma läge som dig. Min förra bebis kom på bf +2 (satte igång på bf) och denna bebis har varit djupt nedsjunken och fixerad i flera veckor. Men ändå har jag inga signaler på aktivitet.....BF -1 men ändå. Det borde ha hänt lite tycker jag!

Ska till barnmorskan på onsdag men då kollar de inte status på tappen eller så utan bara vanlig kontroll, däremot kommer hon boka in tid för kontroll/ev igångsättning då. Men vill precis som ni verkligen, verkligen att det sätter igång innan dess.

Är det vi tre kvar nu? Hallonpajen kanske?

• Mulan91

Haha precis, what are you waiting for?! Gahh. E så sjukt rastlös om dagarna.

Hm kanske pappans gener faktiskt spelar roll xD min BM trodde inte alls det med men här e man xD

Det är vi tre + jess06 + hallonpajen, om inte de redan fått sina.. Vad gör ni om dagarna för att få tiden att gå?

• Nmg

Då är vi några tappra kämpade kvar. Haha!

Jag gör inget speciellt om dagarna har

Ändå varit ganska pigg så jag har hälsat

På hemma hos min mormor mm. Men idag känns der tungt där nere efter att hon petat. Imorgon är ju sista dagen utan bebis så antingen så vilar jag HeLA dagen eller så kanske jag bakar nån kaka om jag orkar sjukt tråkigt att inte göra nåt. Vad gör ni?

• Mulan91
    Nmg skrev 2016-08-29 17:22:58 följande:

Då är vi några tappra kämpade kvar. Haha!

Jag gör inget speciellt om dagarna har

Ändå varit ganska pigg så jag har hälsat

På hemma hos min mormor mm. Men idag känns der tungt där nere efter att hon petat. Imorgon är ju sista dagen utan bebis så antingen så vilar jag HeLA dagen eller så kanske jag bakar nån kaka om jag orkar sjukt tråkigt att inte göra nåt. Vad gör ni?

Kanske också tar och bakar imorgon haha. Jag har inget vettigt att göra, tittar typ på serier hela dagarna bara. Alla jobbar så finns inte direkt någon att umgås med heller :P
  • Nmg

Nej synd att vi kämpande så här mot slutet inte bor nära varann då hade vi kunnat ses och gnällt lite ihop

Mulan91 skrev 2016-08-29 18:16:17 följande:

Kanske också tar och bakar imorgon haha. Jag har inget vettigt att göra, tittar typ på serier hela dagarna bara. Alla jobbar så finns inte direkt någon att umgås med heller :P

• Anonym (Jag hakar på!)

Var det alltså en hinnsvepning du gjorde NMG? Har hört så mycket hemskt om det, att det ska göra så ont efteråt. Känner du något nu?

Här händer som vanligt inget. Bebisens huvud är så långt ner att det borde åka ut av ren gravitationskraft snart alltså. Men. Känner inte ett smack. 

Jag somnar en stund varje dag, sover så uselt på nätterna så det behövs. Sen har det varit mycket BM-besök och lite annat sånt. Idag lagade jag faktiskt ett par matlådor! Har packat bb-väska och läst nån förlossningsbok. Baka kanske är en idé! Vad bakar ni? Vi har ju inskolning av stora barnet och jag går och hämtar tidigt så dagarna går väldigt fort. Men känns ändå så sjukt segt detta. Stööön!

• Mulan91

Hinnsvepning låter så läskigt haha! Första gången jag hörde om det var faktiskt i denna tråd.

Jag fattar inte heller hur våra bebisars huvud kan vara så lågt nere men ändå händer inget!! När jag sitter på kvällarna så ilar det där nere som att barnets huvud åker ännu längre ner. But then, nothing -.-

Jag orkar knappt laga mat :( känns som värsta bördan men jag måste laga för hela familjen eftersom att sambon jobbar hela dagarna utom på helgen.. Har inte bakat nåt än xD

• Hallonpajen

Jahadå, jag är fortfarande kvar! 1 h och 35 min kvar innan jag officiellt är på övertid oxå...har haft kraftigare sammandragningar och ilande nedåt i bäckenet idag men det är oxå allt. Jag som VILL ha en augustibebis!! :)

Skönt med ditt besked idag Nmg! Hoppas det sätter igång inatt av sig själv.

Jag är sjukt glad över min hobby just nu för jag syr och syr hela dagarna! Bebiskläderna är klara, är snart klar med dotterns höstgarderob oxå. Imorgon står en kofta och en amningstopp till mig själv på listan. Men jag har bakat oxå - har fått cravings på kanelbullar och har säkert bakat tre satser den senaste månaden :) jag har bjudit på några ;) Har planer att baka Macarons i veckan om inget händer. Mycket pilligt och tidskrävande - perfekt om man behöver tänka på annat!

Stolt sytok!
Svar på tråden BF Augusti 2016