• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Hazel Grace
    Nmg skrev 2016-08-24 20:14:39 följande:

Min dotter kräktes nästan aldrig vet inte vad det berodde på men hon gick upp i vilt som vanligt

Skönt att kunna gå ut och börja leva normalt igen. Jag längtar!!

Så bra! Skönt att höra, då är det säkert ingen fara med honom :)

Ja jag fick ett litet lyckorus faktiskt. Jätteskönt väder också, kändes som att jag åstadkom något fastän det bara var ett litet ärende till apoteket liksom :p
  • anlili

Det är lika normalt att de kräks son att de inte gör det. Många bebisar har en outvecklad magmun som gör att det kommer upp lika lätt som det rinner ner liksom. Om de inte kräks är det bara ett tecken på att magmunnen är i funktion redan. Båda mina har varit icke krokusar. Har bara spytt någon enstaka gång om de fått i sig för mycket.

Jag svettas också som en gris, men nu beror det nig mest på febern. Känner mig grymt jävla ofräsch som badar i svett och bröstmjölk så idag tog jag mig en rejäl dusch och tog med mig lilltjejen på en liten biltur. Hon skrek som en stucken gris så jag fick stanna efter några minuter och amma. Fick en riktig mysstund i bilen med lugn och ro, ingen hysterisk storasyster, skön utsikt i solen och radion på i bakgrunden. 30 minuters lycka. Gud vad jag längtar efter att bli frisk och kunna äta normalt igen!

• moen

Svettningarna är helt normala ;) enligt en BM så svettas man ut vätskan man samlat på sig under graviditeten. Det är superviktigt att dricka mycket, speciellt om man ammar!

Hazel, så skönt att kunna börja vara vanlig :)

DigiC och Josefine, grattis! Ni båda verkade ha väldigt lätta förlossningar :D

Fick tag i en annan BVC sköterska igår då våran är sjuk den här veckan. Hon tyckte inte att det lät normalt med kräkningarna och tyckte vi skulle åka till barnakuten. Hon lyckades hitta en lucka och ville att vi skulle komma så att hon kunde kolla henne. Vet inte riktigt vad jag hade hoppats på. Efter en vägning och liten titt på hennes hud bestämde hon sig snabbt för att hon va helt frisk och att det inte va något fel på henne, vad vi än sa. Helt överkörda. Hon går upp som hon ska iallafall och har fin hud (så det är tydligen ingen brist på näring) så det känns ju bra. Men vill vi tala med en riktig läkare måste vi åka till akuten.. Får se hur vi gör. När man blir så överkörd som vi blev igår vet man inte riktigt om det är vi som överdriver även fast alla reagerar med att säga att vi måste till akuten när man säger hur mycket hon kräks. Egentligen ska man väl kanske skita i va BVC säger och gå på sin egna instinkt.

Förlåt för att jag gnäller så mycket om det här! Det är ingen som någon behöver svara på, känns bara så ensamt när man är mitt uppe i det utan att få stöd från sin omgivning :( måste bara skriva av mig lite

• Nmg

Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!

Nån som Fått igpngsättning här?

Hur var det?

• Curlingmorsan

Grattis till alla som fått sina guldklimpar! :)

Efter ha fått åka tillbaka till BB för att sola 1 dygn så mår nu Lilleman bra. Nu har han börjat äta ordentligt och vi slipper väcka honom hela tiden för att ge honom mat. Nu vaknar han av sig själv och äter varannan - var 3:e timme. Skönt!

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-08-25 06:56:12 följande:

Bf dag idag och ingen bebis. Jag blir galen på detta!

Nån som Fått igpngsättning här?

Hur var det?

Jag blev igångsatt v 38+2 med barn nr 2. Först tog de hål på hinnorna, inget hände, så jag fick värkstimulerande dropp och 2tim och 45min senare kom han ut. :)
  • Nmg

Wow hoppas min oxå blir Så där bra! Har igångsättning På måndag, men hoppas det kommer igång sjölv innan. Gjorde det ont att ta hål på hinnorna?

Curlingmorsan skrev 2016-08-25 08:17:19 följande:

Jag blev igångsatt v 38+2 med barn nr 2. Först tog de hål på hinnorna, inget hände, så jag fick värkstimulerande dropp och 2tim och 45min senare kom han ut. :)

• Curlingmorsan
    Nmg skrev 2016-08-25 09:19:33 följande:

Wow hoppas min oxå blir Så där bra! Har igångsättning På måndag, men hoppas det kommer igång sjölv innan. Gjorde det ont att ta hål på hinnorna?

Det var 9 år sedan så jag kommer inte ihåg. Men tror inte det, för jag har bara positiva minnen från det. Kommer säkert gå jättebra, men håller tummarna att det sätter igång av sig själv innan måndag! :)
  • anlili

Lycka! Har ätit fast föda för första gången på fem dygn. Helt fantastiskt att jag har lyckats hålla mjölkproduktionen igång trots att jag inbyte har ätit något på så länge. Men vi har klarat oss utan tillägg, kanske för att jag har varit så noga med att dricka och ta vätskeersättning. Köpte näringsdrycker igår för att fylla på energiförrådet lite - man är ju inte direkt full av energi efter så många dagar utan mat. Tog två igår och idag har jag lyckats äta en hel rostmacka och en halv portion mat! Yeah!

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-08-25 09:19:33 följande:

Det känns ingenting när dom tar hål på hinnorna så du har inget att oroa dig för där :)

Idag var det vägning av lillan igen och nu är hon nästan uppe på födelsevikten igen :) Lyckats gå upp 300 g på 3 dagar!
    Amningen har kommit igång lite igen. Mjölken har runnit till så jag kan pumpa en del så hon kan få på flaska det som hon inte orkar jobba för själv ;) Men vi kompletterar fortfarande med ersättning och det gör mig inget.
Svar på tråden BF Augusti 2016