• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Visst är det lustigt att så

Många ska på koll på måndag tänk om vi alla skulle få bebisarna samma dag, nästan lite kusligt!

Jag ör oxå oroad över igågsättnig men jag tänker att nästa vecka så

Måste ju kroppen ha mognat lite till så jag utgår ifrån att det kommer gå bra! ska du oxå

På UL på måndag?

Anonym (Jag hakar på!) skrev 2016-09-01 15:27:14 följande:

Så är vi fem kvar nu? FÖrsöker skaffa lite koll här:

Nmg

Mulan

Jag

Jess06

Mrs Brightside?

och av oss fem har fyra UL-koll på måndag? Otroligt lustigt sammanträffande! När hade Jess och Brightside BF?

Fattar att du tänker kräva igångsättning nästa vecka nmg, hoppas det blir som du önskar. Jag är själv rädd för igångsättning eftersom jag läst att det kan ta flera dygn och så måste jag ju föda själv, har ingen barnvakt så länge. Det skrämmer mig massor att kanske tvingas göra det på egen hand alltså.

Jag har också gråtit, två gånger idag redan. Och igår grät jag när någon gick vidare i idol, ahahah. Hoppas det är tecken på att hormoner är igång eller nåt.

Jess, vad jobbigt att igångsättningen inte startade? Hur mycket är du över? Hoppas det kommer igång eller lyckas nästa gång.

Jag ska försöka ta en promenad på 20 min, det gör fruktansvärt ont för varje steg men jag inbillar mig att det gör att det liksom drar igång lite där nere.

• Nmg

Gällande promenader sa läkaren igår att jag ska

Tänka på att ta en promenad varje dag för att bebisens huvud som är så långt ner kan hjälp till att trycka på så man kanske börjar öppna sig. Jag har promenerat väldigt mycket genom hela graviditeten, igår gick jag 9,5 km, idag 5km... Förstår inte hur mycket mer jag ska gå egentligen ? Man Kanske skulle springa tjejmilen i helgen oxå hahah

• Mrs.Brightside

Jag hade BF i söndags. Alltså 28/8. Det är mitt andra barn... Kan man be om en hinnsvepning och isf var? Förlossningen eller bm? Har inga fler tider inbokade nu...

• Mulan91

Jag fattar inte heller riktigt hur mkt man ska gå haha. Tvingar också mig själv att promenera och så går jag i trappor! -.- händer inte så mycket ändå haha.

Skönt att man inte är ensam i det här iaf :D hjälper mycket med det här forumet och att prata med er! Tack för det :)

• Nmg

Ja faltiskt man känner sig inte så ensam När man kan skriva här!

Mrs. Brightside jag fick hinnsvepning på förlossningen, dock visste jag inte om att de hade gjort en hinnsvepning, trodde hon skulle kolla

Om jag va öppen bara. Hahah

• jess06

Alltså jag klarar knappt på ett varv på maxi, att klara 5km kan jag bara drömma om, haha.

Jag började på hinnsvepning v.40 hos BM, dock har jag förstått att lång ifrån alla bm gör det. Utöver det har jag också fått det på förlossningen men det har inte hänt någonting ändå :(

• Mulan91

Finns det nå risker med hinnsvepning? Min BM har inte ens nämnt det alternativet...

• Snuttispluttis

Hej era kämpar!

Lider med er som fortfarande väntar på att bebisarna ska titta ut. Känner igen det där med att isolera sig. Jag blev totalt antisocial sista veckorna och träffade knappt svärisarna som var här.

Grattis Hallonpajen!! Säger som nån annan gjorde. Bra med en rejäl bebis :) Min lilla var nere under 3 kg innan hon vände. De är inte stora då alltså. Stl 50 sitter som en säck på henne fortfarande.

Ni som har fått era bebisar hoppas jag har det bra!

Min lilla tjej är två och en halv vecka gammal och mår prima. Går upp lite för långsamt i vikt för att hon är en sån bekväm ammare som bara somnar så vi ger lite ersättning för att hjälpa till lite :)

Hektiska dagar som går i ett med två blöjbarn, amma, göra mat/mellanmål, plocka fram och plocka undanschasa hålla båda på gott humör. Men kvällarna är lugna som tur är.

Blir inte mycket tid att sitta här längre tyvärr, men jag tänker på er och önskar er lycka till med era små guldklimpar om vi inte hörs av mer!!! <3

• Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-01 20:39:26 följande:

Ja faltiskt man känner sig inte så ensam När man kan skriva här!

Mrs. Brightside jag fick hinnsvepning på förlossningen, dock visste jag inte om att de hade gjort en hinnsvepning, trodde hon skulle kolla

Om jag va öppen bara. Hahah

Ringde du och bad om det? Eller hur gör man?
  • Nmg

Jag hade tid på förlossningen för en igpngsättning men hon tyckte inte kroppen va mogen och det var så

Det gick till att det blev en hinnsvepning jag sa inte till

Om det.

Mrs.Brightside skrev 2016-09-01 22:10:13 följande:

Ringde du och bad om det? Eller hur gör man?

Svar på tråden BF Augusti 2016