• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Nmg skrev 2016-09-02 16:47:13 följande:

Hej Zarisen och Kela, kul att höra från er och att ni

Och bebisar Mår bra.

Ja jag hopps våra bebisar kommer snart så Vickan diskutera spädbarnsproblem istället

Jag är bra less nu. Är så sjukt understimulerad så det finns inte. Jag brukar typ aldrig sitta still, är alltid på

Väg nånstans eller har nåt Inplanerat. Nu går jag hemma och gör ingenting, vill inte ens träffa nån även fast jag tycker det är jobbigt att vara ensam oxå. Är avundsjuk På alla som jobbar och träffar folk i vardagen. Det är Svårt att Planera nåt oxå som att åka På nånting för man vet ju inte när det händer liksom, känner mig som en tickande bomb. Och nu såg jag att mina hamla bristningar på Magen har "aktiverats" säkert för att jag gått över tiden nu, jag är

Så arg!!! Har lagt ut närmare 1000kr på olja för att slippa bristningar och det gjorde jag oxå men de dök upp för några dagar sen bara

Jag har varit ledig i 8 veckor nu, hade semester första veckorna fast det va oxå en skit semester i år, åkte

Inte på så mycket och har ju mest suttit inne och undvikit solen. Så Här mycket har jag ALDRIG varit hemma, inomhus, någonsin.

Förstår din frustration! Hade det precis sådär eländigt sista två veckorna. Tråkigaste sommaren nånsin dessutom. Och angående bristningar, jag hade inga heller (smörjde varje kväll fram tills typ fem dagar innan bf då oljan tog slut) och sen, dagen efter bf var dom där. Som ett hån! Suck :/
  • Mulan91

Zarisen kul o höra från dig med! Vad fint att pojken mår bra :)

Om jag ska va ärlig så tror jag inte på de där oljorna... Jag har inte så mycket bristningar alls och jag använder hudkräm bara, med Shea smör. Men jag minns att förra gången fick jag bristningar efter att barnet kommit så det kommer säkert dyka upp några efter förlossningen ändå :P va ska man göra haha.

• jess06

Vilka envisa bebisar vi verkar ha. Idag är jag på bf +10. De gjorde en hinnsvepning när vi var på kontroll på förlossningen idag men det har inte hänt mycket för det.. Vi ska tillbaka på Söndag och då hoppades dom på att kunna ta hinnorna för att få igång förlossningen. Jag är precis som er, LESS på detta :(.

• Mrs.Brightside

Min BM gör inte hinnsvepning fick ja veta idag.... Mutter mutter och skruv....

Imorgon kommer svärmor. Har avsagt mig alla besök just nu pga orkar inte med folk. Men svärfar ska komma och hjälpa sambon att bygga en grej och då passar givetvis hon på att följa med. Fast att jag sagt nej tidigare i veckan. Alltså hon är världens nästa svärmor men jag vill verkligen inte umgås med någon just nu....

Jag trodde verkligen inte det skulle bli en september bebis. Hade inte en tanke på det. Så himla less nu...

• Mrs.Brightside

Gett upp hoppet på att något kommer hända. Börjat äta upp maten vi ska ha med oss till förlossningen. Kan det verkligen bara smälla till med värkar? Jag tänker att man ska få nån typ av förvarning.... Jag känner verkligen ingenting...

• Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-02 19:32:42 följande:

Vad menas med att "ta hinnorna"? Haha låter läskigt :( BF +6 här höhö

Ta hinnorna är väl när dom tar hål på hinnorna så vattnet går?
  • Mulan91

Joo förlossningen kan ju starta utan tecken det gjorde det på mig första gången! Har haft mycket mer symptom nu men ändå händer inget. Så man vet ju aldrig!

Jaha tack xD haha lät så läskigt att "ta hinnorna". Antar att det innebär igångsättning på riktigt då?

Är också less :( hade hoppats lite på ett augusti-barn eftersom att jag e född då, men men haha. Barnsligt kanske. Våra barn valde september så det är helt okej. Önskar bara att min (och era) ville komma nån gång!!!

• Mulan91

Min första förlossning startade på BF, hade inte haft några symptom innan. Låg och kollade på film och strax innan midnatt började det.. Slemproppen hade inte ens kommit ut, den dök upp flera timmar efter att värkarna hade satt igång :P så visst kan det bara smälla till!

• Nmg

Trodde inte heller det skulle bli en september bebis...jobbigt med svärmor besök hon kanske har glömt bort hur det va när hon fick barn?

Min är ledig i helgen, om De för för sig att hälsa på ska jag säga till maken att inte vill ha besök och att han kan åka till dem Istället.

Mrs.Brightside skrev 2016-09-02 21:12:01 följande:

Gett upp hoppet på att något kommer hända. Börjat äta upp maten vi ska ha med oss till förlossningen. Kan det verkligen bara smälla till med värkar? Jag tänker att man ska få nån typ av förvarning.... Jag känner verkligen ingenting...

Svar på tråden BF Augusti 2016