• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Jag hakar på!)

Jag frågade om hinnsvepning hos BM häromdagen, hon sa att de inte gör sådana. Men du fick väl nmg, på Sös eller?

Jag hade ändå avstått, jag har försökt läsa på lite och min uppfattning är att det inte finns någon tydlig statistik på att det hjälper, däremot kan det göra ont och vara obehagligt, samt ev leda till värkar som ändå inte leder någon vart. Det verkar både finnas rekommendation om att BM kan erbjuda och rekommendation om att man inte bör göra, gissar att olika mottagningar/landsting gör olika. Mest äldre BM som gör, det är inte lika vanligt idag.

Men, man blir ju depserat och har inget hänt efter helgen kommer jag gladeligen böna och be folk om att rota runt därinne bara något startar.

Visst går man bara runt och letar tecken nu? Jag blir galen, så svårt att distrahera mig. Mår rätt illa igen (hade hyperemesis i 4 mån i början) och känner mig allmänt uppsvälld och mosig. Tänker och hoppas såklart att det innebär att något är på g.

VId denna tid var jag på förlossningen med mitt förra barn och födde. ALla har sagt att det går snabbare andra gången och att barnet kommer tidigare. Känner mig rätt sänkt över att det inte blev som alla förutspådde, jag hade liksom siktet inställt där. Nåja. Får väl frosta av frysen eller någon annat spännande imorgon då. GOdnatt allihop!

• Mrs.Brightside

Man kan alltså inte ringa någonstans och be om hinnsvepning?

Vid den här tiden förra gången va jag hemma med ungen redan! Huuu. Och alla som sagt att den här oxå ska komma tidigt pga det. Orkar inte med folk heller. Isolerar mig totalt. Allas frågor har blivit så himla jobbiga....

• Mulan91
    Snuttispluttis skrev 2016-09-01 21:54:31 följande:

Hej era kämpar!

Lider med er som fortfarande väntar på att bebisarna ska titta ut. Känner igen det där med att isolera sig. Jag blev totalt antisocial sista veckorna och träffade knappt svärisarna som var här.

Grattis Hallonpajen!! Säger som nån annan gjorde. Bra med en rejäl bebis :) Min lilla var nere under 3 kg innan hon vände. De är inte stora då alltså. Stl 50 sitter som en säck på henne fortfarande.

Ni som har fått era bebisar hoppas jag har det bra!

Min lilla tjej är två och en halv vecka gammal och mår prima. Går upp lite för långsamt i vikt för att hon är en sån bekväm ammare som bara somnar så vi ger lite ersättning för att hjälpa till lite :)

Hektiska dagar som går i ett med två blöjbarn, amma, göra mat/mellanmål, plocka fram och plocka undanschasa hålla båda på gott humör. Men kvällarna är lugna som tur är.

Blir inte mycket tid att sitta här längre tyvärr, men jag tänker på er och önskar er lycka till med era små guldklimpar om vi inte hörs av mer!!! <3

Låter som att ni håller på att få ordning på tillvaron ändå :) tack och lycka till med allt! Kramar
  • Mulan91

Alltså jag blir lika chockad varje morgon nu när jag vaknar och inget har hänt! Fattar inte. Så mycket var det om att hallonbladsté och gymboll ska hjälpa. Har tränat och druckit teet sen vecka 36 ungefär -_-

Ska försöka öka på mina dagliga promenader men annars vet jag inte vad man ska göra. Tycker bebisen känns av så mycket nu, jag kan knappt ta mig ur sängen eller böja mig. Antar att det inte är storleken utan att den är långt ner xD ellr jag hoppas det haha.

• Anonym (Jag hakar på!)

vaknar och börjar gråta eftersom inget fortfarande hänt. Inte ens antydan till värkar. Inget. Jag ORKAR inte vänta mer nu!!! så ledsen.

Mrs Brightside, be din BM. Det verkar som att vissa gör och vissa inte.

Mulan, känner precis samma. Bebisen är så långt ner att jag knappt kan röra mig öht. Allt gör ont och jag är uppsvälld och känner mig stor och liksom svampig.

Snälla bebis. Kom nu i helgen!!

• Nmg

Håller med er allihopa, blir Så besviken varje

Morgon när jag vaknar och inser att inget har hänt. Inte ens en antydan till nåt skulle vara på gång. Jag hade oxå fått min bebis vid den här tiden förra gången honNyföddes på bf dagen och alla har sagt att tvåan kommer fortare och att denna kommer

komma innan bf Så jag var helt Övertygad om

Att bebis skulle Komma innan bf, men nä... Bf+8 Nu.

Jag håller mig mest borta från folk jag känner nu,

Jag orkar inte höra "nämen har han inte kommit

Än"?

Nää men vad tror du liksom, jo han kom igår nen vi har lämnat honom ensam hemma.

Idag ska jag i alla fall ta mig ut vid lunch, ska gå och vaxa min under armarna ä, sen ska jag hem fort fort igen så jag inte stöter på Nån jag känner. Börjar klättra på väggarna hemma snart av tristess. Bebisens rum har varit klar sen Länge så det finns liksom inget mer att pyssla med det heller.

• Kela1981

Hej tjejer!

All styrka och kärlek till er som fortfarande kämpar <3
    En väninna till mig gick över 11 dagar! Jag födde på hennes bf och sen födde hon 11 dagar senare. Det var deras tredje barn och jag räknas som förstföderska så det kan nog gå hur som helst oavsett vilket barn i ordningen det är.

Jag är också hemma med två blöjbarn så här blir det inte heller mycket fritid över, därav mitt bortfall här i tråden ;)
    Nästa vecka börjar dock storasyster på dagis igen så då kommer vardagen igång igen :)

Här ammar vi för närhet och mys för fröken får inte i sig tillräckligt utan behöver ersättning också. Har dock världens största bröst just nu så jag fattar inte hur det inte kan finnas tillräckligt med mat ha ha ha ha....

Kram på er allihop! Snart är vi alla i mål <3

• Mulan91
    Kela1981 skrev 2016-09-02 10:30:58 följande:

Hej tjejer!

All styrka och kärlek till er som fortfarande kämpar <3

En väninna till mig gick över 11 dagar! Jag födde på hennes bf och sen födde hon 11 dagar senare. Det var deras tredje barn och jag räknas som förstföderska så det kan nog gå hur som helst oavsett vilket barn i ordningen det är.

Jag är också hemma med två blöjbarn så här blir det inte heller mycket fritid över, därav mitt bortfall här i tråden ;)

Nästa vecka börjar dock storasyster på dagis igen så då kommer vardagen igång igen :)

Här ammar vi för närhet och mys för fröken får inte i sig tillräckligt utan behöver ersättning också. Har dock världens största bröst just nu så jag fattar inte hur det inte kan finnas tillräckligt med mat ha ha ha ha....

Kram på er allihop! Snart är vi alla i mål <3

Roligt att höra från dig och att ni mår bra :)

Jaa vi får väl se när nästa bebis i tråden dyker upp haha :) kramar!
  • Zarizen

Kul att läsa om er som inte fått än och hur det går för er. Håller koll på er och hoppas det går bra för er alla. Tänk alla fick inte Augusti bebisar. Jag fick en Juni bebis och ni som är kvar får September bebisar :) men det är ju kul att tråden är kvar ändå och jag kommer inte lämna. Snart kan vi alla diskutera om våra små bebisar istället

För mig och lilla Brooklyn går allt bra iaf. Han är 52,5cm lång och väger 3900g (för en vecka sen). Jag helammar fortfarande och han äter jämt! Puh, ligger helst inte ensam heller (varken i vagn eller babynest) utan vill bli buren i famnen, ligga på/vid bröstet eller så sitter han i sjal det är mysigt men blir inte så mycket gjort för mig hihi.

• Nmg

Hej Zarisen och Kela, kul att höra från er och att ni

Och bebisar Mår bra.

Ja jag hopps våra bebisar kommer snart så Vickan diskutera spädbarnsproblem istället

Jag är bra less nu. Är så sjukt understimulerad så det finns inte. Jag brukar typ aldrig sitta still, är alltid på

Väg nånstans eller har nåt Inplanerat. Nu går jag hemma och gör ingenting, vill inte ens träffa nån även fast jag tycker det är jobbigt att vara ensam oxå. Är avundsjuk På alla som jobbar och träffar folk i vardagen. Det är Svårt att Planera nåt oxå som att åka På nånting för man vet ju inte när det händer liksom, känner mig som en tickande bomb. Och nu såg jag att mina hamla bristningar på Magen har "aktiverats" säkert för att jag gått över tiden nu, jag är

Så arg!!! Har lagt ut närmare 1000kr på olja för att slippa bristningar och det gjorde jag oxå men de dök upp för några dagar sen bara

Jag har varit ledig i 8 veckor nu, hade semester första veckorna fast det va oxå en skit semester i år, åkte

Inte på så mycket och har ju mest suttit inne och undvikit solen. Så Här mycket har jag ALDRIG varit hemma, inomhus, någonsin.

Svar på tråden BF Augusti 2016