• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Nmg

Ja hahah tänk om

Alla våra bebisar skulle komma samma dag

• DigiC

Många kramar till er som väntar!

Själv så fick jag sår av amningen och tog nästan ev vecka att bli bra, och tror att jag fick baby blues extra hårt därför... Helt makalöst hur man kan känna sig. Men det e bra nu!

Kanske fel tidpunkt att säga detta nu, men en bekants dotter blev igångsatt bf+19, med tredje barnet!!!! Stackarn.

Sen såg jag att ni snackade om olika sätt att bli igångsatt. Har inget hänt där nere så brukar de börja med läkemedel som man dricker som framkallar värkar, kan även använda en gel som mjukar upp tappen. Sen kan de använda ballong som man för in i tappen och fyller inne i livmodern för att mekaniskt trycka/öppna tappen mer. Men det förutsätter att man är lite öppen.

Att ta hål på hinnorna kan man vänta med till man vet att det är igång, för att få igång värkarna mer. Men ta hinnorna kan man även göra i slutet, om det är en "stor blåsa" framför huvudet som gör att man känner krystvärkar för tidigt, då kommer huvudet ner lite lättare också gissar jag på. Men oftast går vattnet själv under förlossningen (har dock inte gjort det på mig, födde ena med hinnorna intakta och denna gång tog bm hål i slutet).

Sen finns det ju dropp också, som framkallar värkar, men det brukar man inte börja med.

Kortfattat, hoppas det va till nån hjälp. :)

• jess06

Bf +19?? Fy vad hemskt :(..

Inga bra besked idag.. Inget mer har hänt sedan i Fredags trots att jag haft mycket värk.. Har fått tid på förlossningen på Tisdag då jag gått över 14 dagar och vad som väntar vet jag inte riktigt.. Om kroppen fortfarande inte gjort något mer själv så lutar det tyvärr mot snitt eftersom man redan försökt sätta igång mig med olika metoder men inget har funkat. Om jag öppnat mig lite mer så tar dom hinnorna, i vilket fall som helst sa dom att det blir bebis senast Tisdag. Hade +3 på urinstickan idag, vita blodkroppar. Vad innebär det? Dom pratade om uvi men har aldrig haft det så vet inte hur det känns..

• Nmg

Tråkigt att det intr hänt nåt mer! Hoppas att det hänt mer till tisdag så du slipper snitt men i vilket fall som helst så måste det kännas skönt ändå att veta att bebis Kommer senast tisdag.

jess06 skrev 2016-09-04 12:55:18 följande:

Bf +19?? Fy vad hemskt :(..

Inga bra besked idag.. Inget mer har hänt sedan i Fredags trots att jag haft mycket värk.. Har fått tid på förlossningen på Tisdag då jag gått över 14 dagar och vad som väntar vet jag inte riktigt.. Om kroppen fortfarande inte gjort något mer själv så lutar det tyvärr mot snitt eftersom man redan försökt sätta igång mig med olika metoder men inget har funkat. Om jag öppnat mig lite mer så tar dom hinnorna, i vilket fall som helst sa dom att det blir bebis senast Tisdag. Hade +3 på urinstickan idag, vita blodkroppar. Vad innebär det? Dom pratade om uvi men har aldrig haft det så vet inte hur det känns..

• Nmg

Gå över 19 dagar skulle jag aldrig acceptera , usch vs hemskt. Ser fram emot besöket imorgon så vi kan planera in igpngsättning. Är så trött på att vara gravid nu och ha ont i höfterna varje natt, vill grina varje natt när jag vaknar och det gör sååå ont. Har inte sovit en hel natt på 3 månader.

• Nmg

Gå över 19 dagar skulle jag aldrig acceptera , usch vs hemskt. Ser fram emot besöket imorgon så vi kan planera in igpngsättning. Är så trött på att vara gravid nu och ha ont i höfterna varje natt, vill grina varje natt när jag vaknar och det gör sååå ont. Har inte sovit en hel natt på 3 månader.

• moen

Har ingen koll på de där med hinnorna men mitt vatten gick på förlossningen. Dom stack hål på andra hinnan för att få ingång mig mer efter jag fick epiduralen (så de finns tydligen två?!) sen fick jag dropp med oxytocin :) fick även oxytocin när moderkakan skulle ut. Trodde de va de dom använde när man blir igångsatt?

• Mulan91

Okej så sen cirka 2-3 timmar tillbaka började jag få värkar igen.. Men de kom bara när jag gick och väldigt oregelbundet.. Ringde in till förlossningen för cirka 20 min sen och hörde mig för ifall det bara e förvärkar eftersom d avtagit när jag suttit eller vilat.. De sa att jag skulle avvakta och vila, de tror jag är i latensfasen. Skulle värkarna fortsätta och tillta fastän jag vilar så skulle jag ringa in igen. Just nu har jag ont var 5:e minut (men har varit ute, kom hem precis). Ska vila och se om det lugnar ner sig. Slempropp och vatten är intakt än så länge !

Svar på tråden BF Augusti 2016