• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • jess06

Nmg hur många dagar har du gått över imorgon? Hoppas du mer får ett slut datum. Det är ganska skönt att gå det.

Moen jag tror man har två hinnor? Jag blir inte riktigt klok på det där.

Mulan jag håller tummarna att det är på gång!

• Nmg

Lycka Till!! Hoppas det är på gång!

Mulan91 skrev 2016-09-04 16:23:06 följande:

Okej så sen cirka 2-3 timmar tillbaka började jag få värkar igen.. Men de kom bara när jag gick och väldigt oregelbundet.. Ringde in till förlossningen för cirka 20 min sen och hörde mig för ifall det bara e förvärkar eftersom d avtagit när jag suttit eller vilat.. De sa att jag skulle avvakta och vila, de tror jag är i latensfasen. Skulle värkarna fortsätta och tillta fastän jag vilar så skulle jag ringa in igen. Just nu har jag ont var 5:e minut (men har varit ute, kom hem precis). Ska vila och se om det lugnar ner sig. Slempropp och vatten är intakt än så länge !

• Nmg

Imorgon är det bf +11. Orkar inte med en enda dag till av der här.

Idag skulle jag och maken ut och fika jag sa att vi kan gå sent då jag inte vill riskera att träffa nån jag känner. Så vi kommer fram ca 40 min innan de stänger, kommer in och det sitter 2 främmande kvinnor, och ena säger "är det dags snart? Magen är ju Väldigt långt ner"

Haha till och med folk man inte Känner undrar!

Hur blir det för dig nu? När Får du veta om det blir snitt? På tisdag?

jess06 skrev 2016-09-04 16:30:44 följande:

Nmg hur många dagar har du gått över imorgon? Hoppas du mer får ett slut datum. Det är ganska skönt att gå det.

Moen jag tror man har två hinnor? Jag blir inte riktigt klok på det där.

Mulan jag håller tummarna att det är på gång!

• havsblomman

Hoppas det går bra och snart är över för alla er som väntar. Min kom på planerad dag! Vi åkte in i senaste laget eftersom jag trodde att jag bara hade förverkar.... Lycka till!!

• DigiC
    jess06 skrev 2016-09-04 12:55:18 följande:

Bf +19?? Fy vad hemskt :(..

Inga bra besked idag.. Inget mer har hänt sedan i Fredags trots att jag haft mycket värk.. Har fått tid på förlossningen på Tisdag då jag gått över 14 dagar och vad som väntar vet jag inte riktigt.. Om kroppen fortfarande inte gjort något mer själv så lutar det tyvärr mot snitt eftersom man redan försökt sätta igång mig med olika metoder men inget har funkat. Om jag öppnat mig lite mer så tar dom hinnorna, i vilket fall som helst sa dom att det blir bebis senast Tisdag. Hade +3 på urinstickan idag, vita blodkroppar. Vad innebär det? Dom pratade om uvi men har aldrig haft det så vet inte hur det känns..

När det är vita blodkroppar betyder det typ att ditt immunförsvar är igång, och kan då vara pga uvi. Symtom på det är smärta när man kissar, svårt att kissa ut allt, kissar ofta... Ja som när man är gravid :p
    moen skrev 2016-09-04 15:49:00 följande:

Har ingen koll på de där med hinnorna men mitt vatten gick på förlossningen. Dom stack hål på andra hinnan för att få ingång mig mer efter jag fick epiduralen (så de finns tydligen två?!) sen fick jag dropp med oxytocin :) fick även oxytocin när moderkakan skulle ut. Trodde de va de dom använde när man blir igångsatt?

Ja man har två :) en kallas corion och en amnion, vilket betyder åder och vatten. Så amnion hinnan är in mot bebisen och "omger" vattnet, och corionhinnan har kärl i sig :)

Oxytocin ger de för att minska risk för att blöda mycket och för att få ut moderkakan. Men det finns ju i utspädd form i dropp som man kan få under förlossningen, om man har glest med värkar eller blir igångsatt.
  • jess06
    Nmg skrev 2016-09-04 16:59:01 följande:

Imorgon är det bf +11. Orkar inte med en enda dag till av der här.

Idag skulle jag och maken ut och fika jag sa att vi kan gå sent då jag inte vill riskera att träffa nån jag känner. Så vi kommer fram ca 40 min innan de stänger, kommer in och det sitter 2 främmande kvinnor, och ena säger "är det dags snart? Magen är ju Väldigt långt ner"

Haha till och med folk man inte Känner undrar!

Hur blir det för dig nu? När Får du veta om det blir snitt? På tisdag?

Åh, känner igen det där. Jag släpade med mannen en runda på stan igår och då var det ett flertal okända människor som kommenterade magen.

Jag får besked på Tisdag utifrån utgångsläget som är då. Hoppas verkligen jag hinner öppna mig någon cm innan det är dags.
  • Mulan91

Känns som att allt gick väldigt fort men idag 22:42 kom vår pojke :) äntligen! 3,5 kg och 50cm haha (vi är korta). Kan skriva mer detaljerat imorgon (senare idag), nu måste jag sova lite.

Hejar på er som är kvar! Rätt som det är så händer det! Många styrke kramar, hoppas allt går bra på er koll :) <3

• Nmg

Men grattis till pojken!! Åh va härligt! Äntligen är all väntan över! Hoppas att allt gick bra!!

Sjölv så vaknade jag för en stund av lite värkar och tryck neråt, har inte klockat så jag ska försöka somna om få se vad som händer. Har tid på

Förlossningen 7:30 ändå Så får kolla när jag kommer dit om der hänt nåt.

Mulan91 skrev 2016-09-05 03:35:20 följande:

Känns som att allt gick väldigt fort men idag 22:42 kom vår pojke :) äntligen! 3,5 kg och 50cm haha (vi är korta). Kan skriva mer detaljerat imorgon (senare idag), nu måste jag sova lite.

Hejar på er som är kvar! Rätt som det är så händer det! Många styrke kramar, hoppas allt går bra på er koll :) <3

• Nmg

Har nu klockat och det är 7-8 minuter mellan värkarna då det borde vara latensfasen.

Vaknade ju som sagt vid 2 tiden av att det gjorde så ont men har klockat i en timme nu ungefär. Hoppas det håller i sig och inte stannar av, då Blir jag smått galen på detta. Pågått i 3 timmar nu i alla fall, kanske mer men jag sov ju innan.

• Hazel Grace

Grattis mulan! Hoppas ni mår bra <3

Nmg, det verkar ju vara på gång iaf. Håller tummarna för dig

Svar på tråden BF Augusti 2016