• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-02 22:00:58 följande:

Joo förlossningen kan ju starta utan tecken det gjorde det på mig första gången! Har haft mycket mer symptom nu men ändå händer inget. Så man vet ju aldrig!

Jaha tack xD haha lät så läskigt att "ta hinnorna". Antar att det innebär igångsättning på riktigt då?

Är också less :( hade hoppats lite på ett augusti-barn eftersom att jag e född då, men men haha. Barnsligt kanske. Våra barn valde september så det är helt okej. Önskar bara att min (och era) ville komma nån gång!!!

Min första gick vattnet på. Sen igångsättning. Så har svårt föreställa mig att värkar bara kan komma. Haft känningar som mensvärk innan. Men nu... Ingenting....

Tror dom brukar prova ta hinnorna sen komplettera med dropp om dom ska sätta igång det men är osäker...
  • Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-02 22:02:43 följande:

Min första förlossning startade på BF, hade inte haft några symptom innan. Låg och kollade på film och strax innan midnatt började det.. Slemproppen hade inte ens kommit ut, den dök upp flera timmar efter att värkarna hade satt igång :P så visst kan det bara smälla till!

Hoppas inatt! (Så ja slipper svärmor im)
  • Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-03 00:22:15 följande:

Trodde inte heller det skulle bli en september bebis...jobbigt med svärmor besök hon kanske har glömt bort hur det va när hon fick barn?

Min är ledig i helgen, om De för för sig att hälsa på ska jag säga till maken att inte vill ha besök och att han kan åka till dem Istället.

Skönt kunna säga så.... Vi vill ha bygghjälpen... Så känner att jag borde umgås suck
  • Nmg

Nu ska jag vara lika jobbig som omgivningen och fråga haha- har det hänt nåt mer i natt för er? Jag har inga känningar alls förutom svullna fötter fingrar (mest på Kvällen ) ont i ryggen när jag går, typ som en 90-åring.ser fram emot UL på Måndag då kommer Jah vägra gå därifrån om jag inte får en tid för igångsättning senast onsdag nästa vecka.

Nu har jag fått Nog. Med facit i hand så skulle jag inte ha gått Med på att skjuts upp igångsättningen tidigare denna vecka, gick o hoppades På att det skulle starta själv Men det hartset inte gjort och jag känner

På mig att det inte kommer Göra det heller.

• Mulan91

Jag promenerade igår kväll och det började dra galet mycket i typ ljumskarna och hade molande värk efter det. Trots det- nada! Vaknade upp utan några symptom förutom det vanliga :P haha det här e sjukt xD

Nmg din bebis e nog lite glad att du vänta :) nu vet du ju liksom att du väntat så länge d gått och sen nästa vecka kan du sätta igång det med gott samvete! Jag vet själv inte vad jag ska göra :/ jag vill inte heller bli igångsatt men vad har man för val när klockan tickar? Min värsta mardröm är kejsarsnitt så ska verkligen se till o fråga hur stor bebisen är nu på måndag..

Har ni försökt nåt med färdknäpp eller typ ananas eller nåt?

• Mrs.Brightside
    Nmg skrev 2016-09-03 09:04:00 följande:

Nu ska jag vara lika jobbig som omgivningen och fråga haha- har det hänt nåt mer i natt för er? Jag har inga känningar alls förutom svullna fötter fingrar (mest på Kvällen ) ont i ryggen när jag går, typ som en 90-åring.ser fram emot UL på Måndag då kommer Jah vägra gå därifrån om jag inte får en tid för igångsättning senast onsdag nästa vecka.

Nu har jag fått Nog. Med facit i hand så skulle jag inte ha gått Med på att skjuts upp igångsättningen tidigare denna vecka, gick o hoppades På att det skulle starta själv Men det hartset inte gjort och jag känner

På mig att det inte kommer Göra det heller.

Haha du är förlåten bara för att du är i samma sits :) inget händer inget känns. Svärmor kommer om en timme och klämmer och frågar.... Retar upp mig i förskott
  • Mrs.Brightside
    Mulan91 skrev 2016-09-03 10:38:23 följande:

Jag promenerade igår kväll och det började dra galet mycket i typ ljumskarna och hade molande värk efter det. Trots det- nada! Vaknade upp utan några symptom förutom det vanliga :P haha det här e sjukt xD

Nmg din bebis e nog lite glad att du vänta :) nu vet du ju liksom att du väntat så länge d gått och sen nästa vecka kan du sätta igång det med gott samvete! Jag vet själv inte vad jag ska göra :/ jag vill inte heller bli igångsatt men vad har man för val när klockan tickar? Min värsta mardröm är kejsarsnitt så ska verkligen se till o fråga hur stor bebisen är nu på måndag..

Har ni försökt nåt med färdknäpp eller typ ananas eller nåt?

Försökt med allt.... Min BM sa att man ska vila ut bebisen. Når kroppen är lugn osv så kommer den... Men jag ska testa promenera idag jag med. Vilan verkar ju uppenbarligen inte hjälpa....
  • Mulan91

Tänkte ge mig på ananas igen haha. Men jag känner att mer händer av promenad än vila iaf, så testa det du! Ska också promenera idag :) tror man ska promenera lite grann, inte överdriva och trötta ut sig bara.

Jobbigt med svärmor! Jag orkar inte heller med folk. Har lagt på "stör ej" funktionen på mobilen nu haha orkar ju inte

• Nmg

Jag har provat att promenera men det händer inget, förutom att jag får ont i ryggen. Vila hjälper inte heller då blir jag stel. Haha nu ör det jobbigt!

Idag hörde en kollega av sig ich undrade om jag ville träffas en stund så hon hälsade på

Här,

Va trevligt det va att träffa nån annan för en gångs skull, det är verkligen skillnad på vilka som kommer och hälsar på!

• Mrs.Brightside

Ska ta mig en tur i trädgården haha... Känns som den nivån jag orkar just nu. Pizza till middag. Borde man ta med ananas på kanske? Har testat hallonbladste men det är inte så gott och nä... Inget händer

Svar på tråden BF Augusti 2016