Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Nmg skrev 2016-07-28 20:21:48 följande:

Men får du många i timmen? Jag Hr haft några med 4 min emellan nu och de känns lite mer som mensvärk. Inte bara att magen blir hård. Är det så för dig oxå?

Jag har inte kollat hur ofta dom kommer men ja, jag har ganska många i timmen när det är som värst. Sen tycker jag att jag har som mensvärk i ryggen större delen av dagarna. Den början tilltar oftast vid sammandragningarna men jag har inte trott att det är något på g även om det känns att kroppen förbereder sig nu :)
    Har ett tryck neråt också som inte släpper längre så jag hoppas verkligen att hon har fixerat sig. Halsbrännan och känslan av att inte få luft har släppt nu så jag antar att magen har sjunkit ner en bit :)

När är du beräknad? Jag har 24 dagar kvar så det känns låååångt till fl fortfarande :(
  • Kela1981
    Nefermiw skrev 2016-07-28 20:41:50 följande:

När jag var på ultraljud igår och för två veckor sen då tittade de också en kort stund med 3D bild och gav mig ett foto med ansigtet i 3D. Så faktisk lite läskigt ut.

Ja jag tycker också 3D ser lite obehagligt ut. Bm frågade mig på rul om jag ville ha en bild i 3D också men jag tackade faktiskt nej och tog bara dom vanliga :)
    Men snart får vi se dom små nyllena på riktigt ;)
  • Kela1981

Äh man kan ju ha känningar låååångt innan och sen ändå gå över flera dagar så det känns inte som att det är nån tillförlitliga tecken. Rätt vad det är så brakar det bara loss för dig istället :)

Ja man vill ju ha ont eftersom smärtan leder till nåt positivt ;) Men visst känner man sig lite rubbad när man går omkring och önskar sig lite mer ont ha ha ha

Jag har haft en vansinnes natt i natt. Klådan som jag hade för några veckor sedan med utslag har kommit tillbaka fast sju resor värre. Trodde först jag hade fått ännu fler myggbett men fattade snart vad det handlade om :/
    Känns helt onödigt att ringa min bm igen. Dom kollade ju levervärdena och dom var ok så då finns det inte så mycket att göra mer än att försöka behandla med kylbalsam och kortison.
    Smorde in mig i Aloe-gel i natt och efter andra omgången la det sig lite så jag kunde somna, då hade klockan hunnit bli halv fyra X(
    Så nu har jag precis lämnat dottern på dagis och ska passa på att sova en timme innan det är dags att ta tag i dagen.
    Ska ha gäster ikväll (såklart!) så vill hinna röja undan lite i småbarns stöket ;)

• Kela1981

Nä jag tycker det är rätt så skönt att få lite besök med jämna mellanrum under förutsättning att dom går med på att ta mitt hem för vad det är XD
    Här storstädas inget och maten ikväll blir grillat så det är minimalt för mig att göra :)

Jag har ju gått hemma sen mitten på maj så man börjar få lite lappsjuka stundvis när man inte träffar så mycket folk :(

Min sambo köpte massor med kläder till barnen i Kina och jag har fortfarande inte tagit tag i att sortera upp dom storleksmässigt. Orkar inte helt enkelt! Så jag förstår precis hur du känner dig i sorterandet av barnkläder ;)

• Kela1981

Var på ul idag och fick klartecken för att föda vaginalt som planerat. Allt ser optimalt ut och så länge inget oförutsett händer under förlossningen så finns inga hinder för att jag ska slippa snittas igen wiiiiihoooooo!

Fick se lite av bebis också men inte så jättemycket :/ Men jag fick i alla fall bekräftat att hon ligger på rätt håll och det var det viktigaste för mig :)

Livmodertappen var lång och helt stängd så här händer det tydligen ingenting ha ha ha ha....

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-29 20:39:16 följande:

Grattis Kela!!! Vad kul att höra :D

Nu är det bara att peppa för förlossning då ;)

Tack :)

Japp! Det gäller bara att få livmodertappen med på tåget också XD
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-29 21:52:17 följande:

När ska livmodertappen öppnas? Haha och hur vet man? Är det när slemproppen lossnat?

Den börjar väl öppna sig när bebis börjar vilja komma ut tror jag XD
    Ja slemmisen lossnar då men det är inte säkert man märker det :)
  • Kela1981

Ha ha ha Snuttispluttis! Som om man skulle kunna påverka genom att knipa! Folk har så konstiga åsikter :)
    Ja vi har ju ett tag kvar men det hade varit så himla skönt att slippa gå hela tiden ut ;)

Hade precis världens kramp i magen. Den satt liksom på höger sida och började fram i magen och la sig som ett band runt på ryggen. Men bara på höger sida!

Har sprungit på toa säkert 7-8 gånger i natt. Känns inte som sömn längre utan snarare nåt maratonlopp på nätterna. Även haft sammandragningar i natt som gjort att det blir svårt att somna om och nu vaknade dottern halv sex och tyckte det var morgon. Så ingen sovmorgon här inte!
    I natt är dock sambon hemma så han får ta henne i morgon så jag får sova lite ;)

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-30 07:50:09 följande:

Haha typiskt att den är helt stängd! Man går ju och väntar på Minsta tecken annars

Ja eller hur?! Där dog det hoppet XD
Svar på tråden BF Augusti 2016