Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

moen skrev 2016-07-30 08:18:44 följande:

Nmg, oj en hel vecka! Fy de skulle jag inte orkat :O

Dom ville att jag skulle komma på undersökning vid 10 så nu blir det frukost och dusch :) borde man ta med sig förlossningsväskan eller är det att ta i?! :O Är super taggad haha..

Ta med väskan! Det hade jag gjort :)
  • Kela1981

Heja heja moen!
    Vad roligt att det är igång!!!! Hoppas det inte dröjer allt för länge nu :)

Jag vill också bara ligga å sova hela dagarna :( Har två veckor till som dottern går heltid på dagis så då får jag passa på att vila upp mig.

Bäddade spjälsängen idag ha ha ha....äntligen! Fick hjälp av dottern som berättade att där skulle bebisen sova minsann ;) Sen satt hon i soffan och klappade och pussade mig på magen halva kvällen <3

Känns som man väger 300kg vid det här laget :( törstig är jag heeeela tiden och har ett enormt tryck neråt dagarna i ända.
    Hoppas det drar igång för fler av oss snart :)

• Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-30 22:04:21 följande:

Åh vad skoj och spännande Moen!

Vad mysigt Kela! Hade varit kul om min dotter förstod att det kommer en bebis snart. Hon vet att det är nåt speciellt med magen, men mest gillar hon att pilla mig i naveln (som putar ut) :P

Är också törstig hela tiden! Och känns som jag har en melon (eller ett bebishuvud, hehe) mellan benen när jag går. Både vill att de tyska dra igång och att det ska dröja. Vill ha ut bebisen, men vill ha mer tid med bara min dotter också :/

Ja det är jättemysigt men ändå svårt att veta hur mycket hon egentligen fattar. Hon är ändå så liten :/
    Håller med dig i att man längtar efter bebis men samtidigt vill passa på att njuta ordentligt av tiden med dottern. Jag blir lite deppig nästan ibland när jag tänker på att hon inte vet vad som väntar och att hon behöver dela med sig av framför allt mamma inom en väldigt snar framtid. Vill liksom kunna ge henne extra mycket kärlek de veckorna som är kvar nu.
    Tror hon känner av det också för det är väldigt mycket gosande här hemma och hon är väldigt mammig :)

Jag tycker det är bökigt att luta mig framåt också. Känns som magen tar emot mot låren så fort jag försöker nå något ha ha ha ha
  • Kela1981
    moen skrev 2016-07-31 06:42:52 följande:

Åh så skönt blev inskriven nu på SöS och är öppen 4 cm. Hade såna fruktansvärd värkar inatt men ojämna både i styrka och tid emellan, allt från 5 till 10 minuter. Kl halv 5 fick jag nog och efter en panikattack åkte vi in. Visade sig att jag hade 1 minut emellan värkarna! Va det kan ändra sig. Ville bara uppdatera er :)

Lycka till <3
  • Kela1981

Tänkte göra en liten instickare med äckelvarning nu mitt i allt spännande med förlossningar som är på g XD

Alltså; vad jag kan känna så har jag inga hemorrojder. Men varje gång jag går på toa och gör nr 2 så blöder det...ganska mycket tycker jag eftersom jag kan se blod i toalettstolen. Det gör inte direkt ont att gå på toa men jag har ju varit förstoppad hur länge som helst så helt skönt är det ju inte förstås.
    Kan det vara så att blodet orsakas av hemorrojder som sitter på insidan?
    Har inte tagit upp det med min bm än men ska dit på torsdag så tänkte prata med henne då. Känns som det blivit värre typ sista veckan :(
    Nån annan som har liknande erfarenhet?

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-31 21:33:48 följande:

25/8, känns sjukt Långt bort när några börjar skriva att de har sina bebisar inom Några timmar

Ha ha ha ja visst känns det orättvist :/
    21/8 är ju jättelångt borta helt plötsligt!

Tack för alla råd ang äckelinlägget ;) Har inte tagit tag i det idag men får nog ringa 1177 i morgon :)
  • Kela1981
    Misszandra skrev 2016-08-01 07:32:00 följande:

02.34 kom min älskling till världen.

Allt började igår natt med värkar, åkte ju in till fl på morgonen och var öppen 1cm. Åkte hem och lyckades både tvätta, diska och laga mat med hjälp av sambon. Åkte in till fl på kvällen igen då jag tyckte det hade blivit värre och behövde citodon och sömntablett, det visade sig att jag endast öppnat mig 0.5cm på de 12-14h. Åkte hem vid 22, tog citodon och sömntablett, använde både värmekudde och tensapparat även bad men jag hade så ont att jag klarade inte av att vara hemma längre. Åkte in till fl vid 01. Var fullt öppen och han föddes som sagt 02.34. De sista 8.5 cm gick snabbt som satan.

Ligger nu på BB med min guldklimp i famnen<3

Ååååå grattis!
  • Kela1981
    moen skrev 2016-08-01 09:38:08 följande:

Igår 15.51 kom våran tjej! 3520 tjock och 50 lång ;) blev en Juli bebis istället för en augustibebis <3 Va en underbar förlossning! Ni har verkligen något att se fram emot :)

Misszandra, grattis! Vi båda fick 2 dagar tidigare än BF <3

Åååååå stort grattis!

Gud vad jag blir avis nu när det börjar ploppa ut bebisar till höger och vänster!

Å vad roligt att du hade en så bra upplevelse! Nu är jag om möjligt ännu mer taggad :)
  • Kela1981
    Hallonpajen skrev 2016-08-01 09:44:20 följande:

Stort grattis misszandra!!! Så imponerande ju jobbade på slutet, tror aldrig jag hade klarat att vara hemma till fullt öppen! Hade du lustgas när du kom in?

Grattis än en gång!

Jag mailade min bm igår kväll för jag är rädd att min bebis vänt sig till säte...har känt annorlunda och mer tydliga sparkar i helgen och mkt bökande nedtill. Sen fick han hicka och det var väldigt tydligt på övre delen av magen, inte nedre där jag brukar känna... Hoppas hon har tid att känna på magen snart, för OM han ligger fel vill de nog göra vändningsförsök nu (v 36+0) imorgon. Någon som varit med om detta? Jag har känt och känt men det är utsvårt att skilja ut kroppsdelar tycker jag...

Stolt sytok!
    Oj jag trodde inte dom kunde vända sig så sent :/
    Har ingen erfarenhet av att dom vänder sig sent men däremot har jag gjort vändningsförsök och det är inte det skönaste jag varit med om. Hoppas han vänder sig igen självmant.
  • Kela1981

Jag läser också gärna era berättelser när ni orkar/vill dela med er.
    Blir så himla avis och vill också ha bebis i famnen nu.

Både igår och idag så har bebis tryckt på nåt vis så det har strålat ner i ljumsken. Visst var det nån annan som också upplevt detta?
    Vansinnes-ont gjorde det och hela benet bara vek sig! Igår kom det på vänster sida och idag på höger.

Svar på tråden BF Augusti 2016