Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Mal Mal skrev 2016-07-27 21:19:26 följande:

Kela1981
    Ja vi får hoppas att det var det som skedde. Slemproppen har ju gått delvis här sen v36/37nånting.. Så vore skönt o slippa gå över. Stora barn på min mans sida och jag är livrädd för stor bebis och livrädd för ks (svärfar vägde över 5 kg). Jag och mina syskon var dock små (mina föräldrar rökte friskt på den tiden, så vet inte om det påverkade).

Vill ha bebis nu!!!

Ja jag håller tummarna för oss :)
    Förstår din oro för stort barn om det nu ligger i släkten men dom säger ju att större barn kan hjälpa till mer under förlossningen än vad ett litet barn kan så det finns väl för och nackdelar med allt.
    Jag var också liten vid födseln och min mamma rökte också så det spelade säkert in lite men varken jag eller min sambo är några jättar så dottern var ganska liten och denna bebisen ligger mitt på kurvan så det blir nog ingen megaklump denna gången heller :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-07-28 11:18:03 följande:

Jag födde min dotter i gynställning. La mig så när det var dags att krysta, innan hade jag suttit i meditationställning. Tyckte det funkade bra. Bm ser vad som händer och jag slipper se nåt, haha :P Nä, men jag orkade inte sitta på huk eller nåt sånt.

Dottern föddes 41+1 och vägde 3378 gr. Jag är inget orolig för stor bebis. Tror lilltjejen håller sig under 3800 gr :)

Men usch vad sorgligt med en som fött döda barn två ggr :'( Fick hon en levande bebis till slut Kela?

Hade första onda förvärken (eller vad det nu var) igårkväll. Bebis hade kört ett träningspass och sen kom det. Inte skönt, men inte så att jag trodde att fl var på gång direkt :P

37+0 idag!!!

Tycker också att magen är tung nu! Känns verkligen att jag har ett bebishuvud mellan benen :P

Ja hon fick en liten pojke till slut och tårarna fullkomligt sprutade på mig....och på dom också såklart :)
  • Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-07-28 12:50:56 följande:

Ni som dricker hallonbladsté, håll koll på dosen! Även om det är örtte ska man inte överdriva för d kan bli för mkt för kroppen , 2-3 koppar av löste är rekommenderat :)

Dricker 1-2 koppar om dagen och tycker faktiskt att det är ganska gott. Dessutom så tycker jag att det sätter igång magen lite också så tummen upp för det ;)
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-28 14:33:12 följande:

Tycker också teet är gott. Äter en ananas nästan varje dag och dricker oftast 2-3 koppar te. Är väldigt glad i ananas alltså! Känns skönt att ha lite ritualer som får en att må bra. Förutom det som vilar jag mycket och umgås med barnen... På måndag börjar de sina 15 timmar och jag undrar redan vad jag ska göra med tiden om bebis inte kommer snart.....

O vad bra att du påminde mig om de 15 timmarna! Måste lägga om dotterns schema när jag går på föräldraledigt ju!
    Måste man anmäla till kommunen på nåt vis när dom går från heltid till 15h/veckan?
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-07-28 14:58:54 följande:
    Ja till vår kommun måste man lämna in nytt schema oavsett hur liten el stor ändringen är.. Jag lämnade in det nya (fr 1/8) tillsammans m sommarschemat så jag skulle slippa komma ihåg det nu....
    Jo jag är med på att man måste lägga in nytt schema men justeras avgiften automatiskt då?
    Jag går på föräldraledigt från den 11/8 men måste jag göra ändringen redan från månadsskiftet eller kan man bryta så halvvägs in?
  • Kela1981

Tack för alla svar tjejer.
    Vet inte hur dom gör med avgiften här men det ger sig ju.
    Har i alla fall lagt in ett nytt schema till henne f o m den 16e. Då är det bara en vecka till bf så har jag riktig tur har bebis redan kommit :P

• Kela1981

Oooo! Ska in på ul i morgon för den där KS-studien jag är med i. Så mysigt att få se henne igen när hon typ är färdig <3

• Kela1981
    Nmg skrev 2016-07-28 19:18:02 följande:

Går ni sammandragningar ofta och är det närsomhelst under dagen? Mina har varit mer och mer senaste dagarna och mest på eftermiddagen och kvällen. De gör inte ont men känns väldigt oskönt! Kan bara tänka mig jur värkarna kommer kännas. Har ju förträngt det.

Går in i v 37 imorgon, ni som är eller varit i v36-v 37 hade ni oxå mycket sammandragningar?

Jag är i slutet av vecka 37 nu och jag tycker det har ökat ordentligt från vecka 36 fram till nu. Mina kommer när som helst på dagen men är oftast värst runt sen eftermiddag.
  • Kela1981

Min bm har inget ul utan det gör man inne på sjukhuset i Lund eller Malmö.
    Ul som ska göras i morgon är egentligen för att kolla så att snittet från dotterns förlossning sköter sig som det ska och att det inte finns risk för ruptur. Men läkaren där brukar vara snäll och kolla bebisen och livmodertappen också :)
    Jag är mest spänd på att se så att hon ligger rätt eftersom dom kände fel med dottern och trodde att hennes rumpa var huvudet fram tills dom gjorde ul :/

Svar på tråden BF Augusti 2016