Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

BF Augusti 2016

Vecka 38 idag och i morgon inleds operation vräkning XD
    Sambon såg lite lätt oroad ut när jag kom hem med tunga matkassar idag och avböjde hans hjälp ha ha ha....
    "Men du ska ju inte bära tungt" "JO! Från och med nu ska jag"

I morgon ska det bäras tunga saker, gå i trappor, färdknäppas och allt annat konstigt jag kan komma på. Inte för att jag egentligen tror på det tyvärr ha ha ha....
    Men efter att ha läst om bebisarna som äntligen hittat ut så blir jag ännu mer less på att gå här och vara otymplig och ha ont!

• Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-02 13:23:49 följande:

För två veckor sen kunde bm inte finna hjärtljuden till en början (tog 20 min), hon kunde heller inte avgöra hur bebis låg i magen. Dagen efter fick jag ul på sjukhuset där man fann att bebis låg vidöppet, huvudet neråt, dvs sin ryggrad mot min ryggrad, ansiktet framåt. Detta kan göra det svårt att finna hjärtljud och föds han i det fosterläget finns risk för utdragen fl och mer smärta, om det nu kan göra mer ont :P ...

Kom nyss från bm nu, en semestervikarie. Hon kunde inte säkert säga att huvudet låg nedåt och hon var väldigt osäker på hur han låg. Rörlig bebis med andra ord. Så i morgon ska jag tillbaka till mvc och träffa gynläkaren som ska klämma o känna på magen "så slipper du åka till sjukhuset igen". Känner mig efteråt lite sur eftersom jag litar mer på ul än den mänskliga faktorn. Sen tycker jag vår vc/mvc är mkt dålig. Hur mkt erfarenhet av höggravida kvinnor har en gynläkare på vc på vår lilla ort? Jag vet inte. Både jag och mina vänner har alltid skickats direkt till spec.mvc på sjukhuset vid minsta lilla... Mkt gnäll här men varför "chansar" dom så här dagen före bf? Skulle känns tryggare och veta säkert! Har för övrigt en vän som fick akutsnittas då bm här missade säte. Jag är LIVRÄDD för snitt.

Förlåt allt gnäll men blir orolig :(

Vilket märkligt bemötande!

Min dotter satt i säte och hade det inte varit för ett sent tul så hade det inte upptäckts förrän värkarna satt igång och det hade blivit akut snitt istället för planerat.

Denna gången frågade jag min bm hur vanligt det är att dom känner fel och då menade hon att så länge bebisen inte är fixerad så kan det vara svårt att känna men oftast kan man avgöra beroende på vart hjärtljuden ligger. Det verkar ju inte gå på dig om han nu ligger rygg mot rygg.
    Oavsett så blev jag lovad ett extra ul om det var så att dom var minsta osäkra på vad som var upp och ner.

Hur långt har du till sjukhuset? Kan du inte ringa in och vara orolig för minskade fosterrörelser eller nåt? Jag är inte direkt ett fan av att fejka så men om det kan göra att du undviker ett akut snitt så är det värt det!
  • Kela1981
    Mal Mal skrev 2016-08-02 15:49:25 följande:

Kela1981
    Jag har 30 minuter till sjukhuset, så är varken långt bort el nära tycker jag. Jag har tänkt på det, att kanske ringa dit. Avvaktar till efter morgondagens bm-besök så får vi se. Men om vattnet går så antar jag att jag ska lägga mig ner o ringa ambulans? Eftersom han låg högt och rörligt....

Japp! Man ska ligga ner om bebisen är rörlig och vattnet går!
    Håller tummarna för att dom skickar in dig på ul i morgon <3
  • Kela1981

Ååååå vad mysigt med alla bebisar och med alla tecken på att det drar igång för fler!
    Men liiiiiite avis är jag allt.....eller mycket rättare sagt XD

• Kela1981
    Mulan91 skrev 2016-08-02 18:15:32 följande:

Är det skillnad mellan rörlig och ruckbar?

Precis som Mal Mal skrev så är ruckbar en bebis som ligger på plats i bäckenet men inte sitter helt fast.
    Min är ruckbar än så länge och eftersom jag haft ett tidigare barn som satt i säte så är chansen inte så stor att denna fixerar sig eftersom ettan töjt ut livmodern ordentligt tidigare.
    Jag är nöjd bara hon ligger på rätt håll och inte får för sig att vända sig i det sista :)
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-02 22:15:33 följande:

Häftig förlossningsberättelser Moorii! Vilken tur att de upptäckte det med fostervattnet. Har de sagt nåt om varför det inte var något kvar? Har du läckt utan att märka det?

Och spännande Anlili! Hoppas att det drar igång på riktigt snart med regelbundna värkar :)

Min bebis får gärna stanna i magen till BF (två veckor till). Växa till sig och få lite extra fett på kroppen. Känner mig inte redo för förlossning än heller. Liksom trött, energilös och lite deppig.

Nån mer som känner så eller är ni alla supertaggade?

Jag är mentalt väldigt peppad men jag tror också att det beror mycket på att kroppen är så sliten nu.
    Vill liksom ha ut bebis så kroppen kan få en chans att återhämta sig. Denna graviditeten har inte varit en dans på rosor tyvärr :(
    Ibland kan jag bli lite nere när jag känner att jag säkert kommer att gå två veckor över tiden och att allting bara är dryg väntan. Hade jag bara kunnat göra vad jag vill fram tills det drar igång så hade det väl varit ok men med alla krämpor i kroppen så är det inte mycket som är spännande att ta sig för :/

Hoppas det vänder för dig snart så du känner dig redo för förlossningen <3
  • Kela1981
    Snuttispluttis skrev 2016-08-03 10:07:56 följande:
    Tack gumman! <3

Förstår att du känner så när du har haft det jobbigt så länge. Du känner inte att du har för lite energi inför fl?

Jag är inte orolig för smärtan eller hur det ska gå, jag är rätt säker på att det ska gå smidigt.

Men känner mig inte sådär pirrigt, positivt nervös som jag skulle vilja känna mig. Tror det blir bättre när jag och min man får lite tid för oss själva nu när farmor och farfar kan vara barnvakt lite.
    Nä jag känner mig inte orolig för energinivån direkt. Visst är jag trött dygnet runt känns det som men när det väl kommer igång och man inser att det bara är upploppet kvar så tror jag att man automatiskt drar igång på alla cylindrar och då kommer peppen och energin också.

Du ska se att pirret kommer när du inser att det börjar bli dags på allvar <3
    Nu är man ju bara trött på det så det är kanske inte så konstigt att man inte känner sig 100% på g ;)
  • Kela1981

Känner mig helt knasig i kroppen idag.
    Trött, tung, det trycker nåt vansinnigt neråt i magen. Fick ett par onda förvärkar när jag var och handlade i förmiddags och var tvungen att stanna och andas igenom det. Helt disträ i skallen och ofokuserad. Plus att jag helt plötsligt har gått från förstoppad till lös i magen och gasig. Fattar ingenting, precis som att kroppen har helt ballat ur!
    Gick å la mig en stund när jag kom hem men kunde inte somna trots att jag är jättetrött. Fick vilat en timme i alla fall och snart är det dags att hämta dottern från dagis.

Gjorde klart hennes presentpåse som hon ska få på BB av bebisen. Har lagt ner en mjukis apa, två små bilar, en smoothie, ficklampa och en pixi-bok :)

• Kela1981

Oooooo! Kan vi hoppas på att det är ett tecken på bebis om vi är fler som har samma symptom :P

Svar på tråden BF Augusti 2016