• Nmg

BF Augusti 2016

Uppdatering:
    Var till förlossningen i morse och de gjorde en ctg mätning under 30 min, sen fick vi träffa en läkare och göra ett ultraljud, han gjorde ingen TUL utan mätte bara magen på bebisen och sa att han ligger viktmässigt ungefär som sist, så det är ingen ökning sen sist vilket var skönt att höra. Han är 18% större enl. UL och det ligger inom deras normalvärden, så runt 4 kg och lite över förväntas han väga. om det nu stämmer...

Sen kom en barnmorska och kände på livmodertappen, hon sa att den hade mjuknat (tack o lov) och att bebisens huvud låg väldigt långt ner, vilket förklarar det ökade trycket jag känt neråt senast dagarna.

Hon kunde inte känna om jag va öppen nåt eftersom huvudet var ivägen så hon fick gå bakom huvudet vilket gjorde jävligt ont kan jag säga.

Hon sa att vi fick välja själv om vi ville starta igångsättning eller vänta 2 dagar och göra det. Hon sa att i och med att hon varit där och petat nu så skulle det frigöra saker som skulle bidra till mer molvärk och sammandragningar vilket var till min fördel om jag väntade nån dag, speciellt när bebis verkar väga lite över 4 så är det bra om det kommer igång själv.

Jag och maken bestämde att vänta för min och bebis skull, så nu har vi tid på onsdag morgon och vi skulle int behöva åka hem då igen utan det blir igångsättning då. Förhoppningsvis har det hänt mer saker tills dess så igångsättningen blir lättare! Men på onsdag blir det senat haa. kanske hinner få en agusti bebis ändå Solig

• Nmg
    Mulan91 skrev 2016-08-29 12:55:46 följande:

Åh men va skönt ! :) hoppas det sätter igång av sig själv då!! För oss båda haha den här väntan är olidlig!!

ja haha eller hur. hur många dgar har du gått öve nu?
    det är sååå jobbigt att vänt, känns dock skönt att mn vet at tdet blir senast ondag för mig nu iaf, det gör det mycket lättare. har du nån tid inbokad för kontroll?
  • Nmg

Jobbigt när bebisen dessutom varit fixerad länge, vad väntar bebisen på? Haha

Jag trodde inte heller jag skulle få över fick oxå min första på bf dagen men detta är en annan pappa så det kanske är genetiskt

Det är bf+4 nu.

Mulan91 skrev 2016-08-29 13:46:55 följande:

Jag e på BF+2 idag hahaa känns som +30 xD jag ska in på ultraljud och kontroll nästa måndag om inget har hänt. Är helt ärligt chockad över att ha gått över tiden :o min första kom på BF och den här bebisen har varit fixerad och långt nere ett tag så jag trodde aldrig jag skulle gå till BF ens. Men här ligger man xD min sambos två andra barn gick över tiden men trodde det berodde på mamman inte barnen haha kanske e genetiskt... Hur många dagar ligger du över? +4 eller? :)

• Nmg

Då är vi några tappra kämpade kvar. Haha!

Jag gör inget speciellt om dagarna har

Ändå varit ganska pigg så jag har hälsat

På hemma hos min mormor mm. Men idag känns der tungt där nere efter att hon petat. Imorgon är ju sista dagen utan bebis så antingen så vilar jag HeLA dagen eller så kanske jag bakar nån kaka om jag orkar sjukt tråkigt att inte göra nåt. Vad gör ni?

• Nmg

Nej synd att vi kämpande så här mot slutet inte bor nära varann då hade vi kunnat ses och gnällt lite ihop

Mulan91 skrev 2016-08-29 18:16:17 följande:

Kanske också tar och bakar imorgon haha. Jag har inget vettigt att göra, tittar typ på serier hela dagarna bara. Alla jobbar så finns inte direkt någon att umgås med heller :P

• Nmg

Hmm jag vet inte om det var en hinnsvepning, hon sa intr att det var det. Hon skulle Känna om jag var öppen? Men hon grejade ju ett tag ich sen sa hon att det skulle frigöra "mediciner" där nere. Sen sa hon att det kunde börja blöda lite vilket det gjorde...

Vad duktig du är Hallonpajen som syr, jag önskar jag oxå var duktig att sy men jag är urkass på det. Hade varit kul att ge bebis Nåt som Man gjort Själv och inte köpt allt som I mitt fall.

Visst är det jobbigt att alla våra bebisar verkar vara så

Långt ner? De kanske väntar ut oss för att bli september bebisar istället

Åh idag jag har blrjat störa Mig På svärmor igen, igår var det en stor marknad här med mat,

Loppis osv. Jag och Maken skulle dit då ringer hon och frågar om inte hon kan få Hänga med oss. Alltså allvarligt!!! Varför kan hon aldrig umgås med sina andra söner och deras tjejer?? Hon ska jämt

Hänga på Oss!!

Nu är hon ledig kommande helg och jag kan se framför mig hur hon kommer hänga hos oss hela tiden när barnet har kommit. Alltså jag orkar inte!!

Hon kommer säkert komma Med mamma tips om hur vi ska göra barnet, fattas bara att hon kommer vilja mata honom Oxå bara för att han ska få Flaska.

Blir så sjukt irriterad bara jag tänker på detta!

• Nmg

Alltså va jobbigt! Jag håller med det där om privatliv och sånt jag vill inte heller att folk ska veta saker om

Mig speciellt om vi inte har en nära relation.

Förstår oxå att det

Känns obekvämt att visa upp nya barnet. Hur gammal är bonusen?

Hazel Grace skrev 2016-08-30 00:22:19 följande:

Min mamma var här igår och hälsade på första gången sen bebis kom. Var jättemysigt! Hon ville knappt släppa honom, förutom när han behövde ny blöja eller äta :)

Idag var vi ute och skulle möta upp sambons bror och medan sambon och bonus fixade parkeringsbiljett så mötte dom bonusens mormor och morfar, som jag aldrig träffat. Bonus blev helt till sig och ville såklart visa upp sin lillebror men jag var sjukt obekväm med det. Bonus mamma är verkligen en idiot och helt störd så att hennes föräldrar kommer fram och fjäskar och pratar gjorde mig smått lack. Och helt från ingenstans undrar mormor hur jag mår nu efter havandeskapsförgiftningen och så. Hur fan vet hon det!? Tydligen hade sambon sagt det vid parkeringsautomaten och det gjorde mig faktiskt jävligt ledsen. Mitt privatliv och sjukdomstillstånd har dom fan inte med att göra!! Nu kommer dom berätta det för bonusens mamma som i sin tur kommer sätta igång nån jävla cirkus om att "ååh stackars er, säg bara till så tar jag sonen några extra dagar och hör av er om det blir jobbigt med flera barn då kommer jag har hämtar honom" för att sen göra en ny vårdnadstvist och hävda att vi inte har tid eller bryr oss om honom utan bara tänker på nya bebisen.

Åh jag orkar inte.. Det har gått för bra för länge nu så det vore så typiskt att hon skulle försöka med något.

• Nmg

Ursäkta äckelinformationen men jag tror att slemproppen har börjat lossna nu. Äntligen nånting! Hoppas det är Positivt inför igångsättning om ett dygn

• Nmg

Hahah men va jobbigt!!

Alltså jag ör nervös inför imorgon, har knappt haft sammandragningar idag, har god lust att skjuta upp igångsättningen men ör rädd att bebisen blir ännu större ... Fast den ligger inom normalramen nu. Känns jobbigt att tvinga fram nåt faktiskt men det är ju inget som

Säger att hab kommer på

Måndag om jag skjuter upp det. Det kan ju lika gärna sluta med igångsättningen ändå....?

Hur hade ni gjort??

Mulan91 skrev 2016-08-30 17:53:09 följande:

Åh vad spännande! :))

Jag vaknade upp med värkar idag. Som såklart gick över haha -.-

• Nmg

De sa i Måndags att jag kunde välja igångsättning om jag ville Men hon sa att hon kunde peta lite på livmodertapprn och att det skulle Sätta igång sake och om jag ville så kunde vi ta igångsättning på onsdag igen ( alltså imorgon) jag tror jag ska

Känna mig För imorgon och kolla Om det har hänt mer sen i Måndags, om man har blrjat öppna sig osv

Och vad barnmorskan tycker. Med min första så stod det att moderkakan var liye kalkig och hon föddes på bf dagen, nu har jag gått över snart en vecka (1v på Tors) tänk om denna är ännu kalkigare och att bebis inte får näring.. Det känns jobbigt att Välja. Om jag väntar så betyder ju inte ens att bebis kommer om några dagar, det kan ju lika Gärna bli igånssätning åndå...

Svar på tråden BF Augusti 2016