BF Augusti 2016
Uppdatering:
Var till förlossningen i morse och de gjorde en ctg mätning under 30 min, sen fick vi träffa en läkare och göra ett ultraljud, han gjorde ingen TUL utan mätte bara magen på bebisen och sa att han ligger viktmässigt ungefär som sist, så det är ingen ökning sen sist vilket var skönt att höra. Han är 18% större enl. UL och det ligger inom deras normalvärden, så runt 4 kg och lite över förväntas han väga. om det nu stämmer...
Sen kom en barnmorska och kände på livmodertappen, hon sa att den hade mjuknat (tack o lov) och att bebisens huvud låg väldigt långt ner, vilket förklarar det ökade trycket jag känt neråt senast dagarna.
Hon kunde inte känna om jag va öppen nåt eftersom huvudet var ivägen så hon fick gå bakom huvudet vilket gjorde jävligt ont kan jag säga.
Hon sa att vi fick välja själv om vi ville starta igångsättning eller vänta 2 dagar och göra det. Hon sa att i och med att hon varit där och petat nu så skulle det frigöra saker som skulle bidra till mer molvärk och sammandragningar vilket var till min fördel om jag väntade nån dag, speciellt när bebis verkar väga lite över 4 så är det bra om det kommer igång själv.
Jag och maken bestämde att vänta för min och bebis skull, så nu har vi tid på onsdag morgon och vi skulle int behöva åka hem då igen utan det blir igångsättning då. Förhoppningsvis har det hänt mer saker tills dess så igångsättningen blir lättare! Men på onsdag blir det senat haa. kanske hinner få en agusti bebis ändå