• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Moorii
    Mulan91 skrev 2016-10-22 14:22:50 följande:

Tänkte också sätta in en kopparspiral! Hur har du mått av den?

Tror bm kom åt någon nerv när hon satte in den, så kändes lite konstigt i ena benet första dagen, men efter det har jag inte märkt av den alls. Så än så länge funkar det fint :)
  • moen
    Mulan91 skrev 2016-10-22 23:02:05 följande:

Usch känner mig dum som klagar när du verkar ha det ännu jobbigare med alla kräkningar.. Hur håller du ihop? Jag börjar nästan böla av frustration som det är just nu!

Haha det är jobbigt för oss alla! Klart du ska få klaga :)) i början va jag helt förstörd av alla kräkningar men nu börjar jag vänja mig. Har också lärt mig ungefär när hon spyr också så då kan man sitta beredd med en handduk. Sen att man äger ca 30 degglisar underlättar också så man kan skydda kläderna x'D

Våran tjej har börjat dreggla jätte mycket. Ibland så sitter hon och spottar och gör "motorbåts ljud" med munnen ( om ni förstår xD) Ska passa på att tipsa om "Pippi" dreggelskydd! Åååh va bra dom är :D stora och skyddar över axlarna också, och är väldigt tjocka! Är sydda i flera lager så dräggel och spya går inte igenom. Tycker andra dregglisar kan va så tunna ibland :S då hjälper dom ju inte..
  • Moorii
    Mulan91 skrev 2016-10-22 14:21:16 följande:

Jaa jag vet inte kanske tar ut den för fort! För ibland kmr det inget o sen några min senare pruttar han själv och då visar det sig att han faktiskt hade gaser ändå? Jätte skumt. Men ska försöka igen!

Haha känner igen det där med en minsting som pruttar som en vuxen xD

Jag kanske ska prova Sempers droppar snart. Trooor problemet ligger i att min mini inte rapas på natten... Jätte svårt för om jag försöker rapa honom så vaknar han, och måste ammas till sömns igen o d blir en ond cirkel. Så jag brukar inte rapa honom så han får sova... Pest eller kolera? Haha brukar du/ni rapa era även på natten?

Nej, rapar honom aldrig på natten, just för att jag inte vill väcka honom, och det går rätt bra faktiskt. Inatt var han dock superjobbig.. Han brukar vakna två gånger, men inatt blev det fyra. Jag kan knappt hålla ögonen öppna, ugh. Vet inte riktigt vad som är problemet, men hoppas det bara var inatt!
  • Nefermiw
    Mulan91 skrev 2016-10-21 07:33:12 följande:

Tack så mkt ska testa att mellan rapa! Jobbigt att lillan fortfarande spyr :( hoppas d går över snart!

Pysventilen fungerar bara ibland av nån anledning :/ typ 3/10 gånger, kanske jag e för snabb med att ta bort den? Har testat minifom magdroppar men de funkade bara första natten. Igår började vi med fänkål/anis te, får se om d ger nåt. Sen finns ju Sempers magdroppar men har inte testat de än, får göra det om det ej blir bättre.

Har lillan alltid svalt mkt luft? Min son började med det för några dagar sen :/

Läste i senaste nummer av Vi Föräldrar att man inte bör ge fänkåls te barn under 4 år och ammande kvinnor eftersom man inte vet tillräckligt mycket om effekterne. (nr 11/2016 sida 30)
  • Nefermiw

Jag mellanrapar min pojke - också på natten. Brukar ändå bytta blöja på honom efter han har ätit. Han somnar oftast igen efter inte så länge. Där går mellan 4 till 6 timmar på natten mellan att han äter så jag får oftast sovit 6-7 timmer totalt själv.

Ang. mens då tror jag också det är olika från person till person. Jag ska ha en hormon spiral igen. Den funkade väldigt bra för mig efter första barnet.

Ang. storlek på bebis. Min pojke var 61,5 cm lång och 6,2 kg och 41,7 cm runt huvudet vid 2 mdr kollen. Han är lika stor som storasyster var när hon var den ålder, så för mig känns det ju lagom.

• Mulan91

Vad olika det var med rapandet! Skönt att man inte e ensam om att hoppa över rapandet under natten...

Zarisen min son sover rätt mycket, om jag skulle gissa så är han vaken Max 5-6 timmar sammanlagt av 24h

• moen
    Zarizen skrev 2016-10-25 11:57:35 följande:

Hur mycket sover era bebisar?

Min lilla sover nästan ingenting :/ Max 30 min åt gången. Oftast en gång på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på kvällen. På nätterna har hon börjat sova lite längre men känns som att det är på gång att ändras
  • Mulan91
    Nefermiw skrev 2016-10-23 20:16:46 följande:

Läste i senaste nummer av Vi Föräldrar att man inte bör ge fänkåls te barn under 4 år och ammande kvinnor eftersom man inte vet tillräckligt mycket om effekterne. (nr 11/2016 sida 30)

Jag såg att d e en hel del diskussion om fänkål men jag såg att det inte fanns något konkret om det skulle vara någon fara.. Fänkål har ändå givits till barn och ammande i väldigt många år så jag ger det eftersom minifom inte funkat. stackarn får så ont så jag vill inte att han ska lida :( det har faktiskt blivit bättre med fänkål iaf! Men tack för rådet !
  • Misszandra

Min son sover korta stunder sen är han vaken mellan 1.5-2h mellan sina små tupplurar. Natten sover han ganska bra, haft lite problem i ungefär en veckas tid att han vägrar sova och håller sig vaken 2-3h mellan 23-02, som tur är sover han längre på morgonen då. Men de två senaste kvällarna har han somnat vid 22-23 och vaknat mellan 09-11. Och varit vaken kanske 3 gånger där emellan. 

Svar på tråden BF Augusti 2016