• Mulan91

BF Augusti 2016

Hej! Märkte att de flesta trådar e fulla eller inaktiva så nu öppnar jag upp en ny tråd för alla oss som ska få barn i Augusti 2016!

Jag är 24 år gammal och väntar andra barnet. Min första son är snart 6 och mitt knyte i magen är beräknad enligt app att komma 28/8-16 :) jag plussade strax efter jul och även om det var oplanerat så är vi lyckliga över vår gåva!

Just nu är jag i V7 och mår illa fastän jag är hungrig HELA tiden, är trött (lite mindre än förra veckan) och så är mina bröst en/två storlekar större redan och ömmar! Magen gör ont lite till o från. Tycker att mina symptom känns av mycket tidigare och tydligare än första graviditeten :)

Hoppas på att hitta fler som får barn i Augusti:) låt oss starta en BF lista!

Gravid, BF Augusti 2016
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-10 20:27
    Nuvarande BF lista, notera att alla är välkomna hit vi stänger inte detta forum för nya deltagare:

27/8: Mulan91, andra barnet, okänt kön

11/8: Mika86, sjätte barnet, okänt kön

17/8: minMonchichi 33 år, första barnet

18/8: Kela1981 31 år, andra barnet, okänt kön

19/8: Malin 28 år, andra barnet, okänt kön

22/8: Zara 36 år, andra barnet, okänt kön

25/8: Nmg 32 år, andra barnet, pojke

27/8: Snuttispluttis 29 år, andra barnet, okänt kön

29/8: Serah 31 år, fjärde barnet, okänt kön

30/8: Rosanna, första barnet, okänt kön

30/8: HazelGrace 26 år, första barnet, okänt kön

27/8: Emmasofiabe 24 år, första barnet, okänt kön

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-20 10:34
    Nuvarande BF lista. Notera att alla är välkomna hit och vi stänger ej detta forum för nya deltagare. BF-Listan uppdateras kontinuerligt.

2/8 Moen, 23 år, Stockholm, första barnet, flicka 

3/8 HJohannesson, 27 år, första barnet, okänt kön 

7/8 anlili, 36 år, andra barnet, flicka 

17/8: Snuttispluttis, 29 år, andra barnet, flicka 

17/8: minMonchichi, 34 år, första barnet, okänt kön

19/8 Malin, 28 år, andra barnet, pojke 

21/8 Kela1981, 34 år, andra barnet, flicka 

22/8: Zarizen, 36 år, andra barnet, pojke 

25/8 Mika, 29 år, Tingsryd (Småland),sjätte barnet, pojke 

25/8 Nmg, 32 år, andra barnet, pojke

27/8 Mulan91, 24 år, Stockholm, andra barnet, okänt kön

28/8 Hazel Grace, 27 år, Göteborg, första barnet, pojke

29/8 Curlingmorsan, 38 år, tredje barnet, pojke 

29/8 Hallonpajen, 39 år, Skåne, tredje barnet, pojke
  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • moen
    Misszandra skrev 2016-10-15 19:24:02 följande:
    Fan haha, jag blev lite nervös så var tvungen att kolla upp det, hittade en tabell och att sitta själv är 5-6 månader tidigt, och din är inte ens 3. Hon måste ha en väldigt stark rygg och mage! Va roligt när det händer grejer :D känns lite som att det händer smågrejer hela tiden men inga såna stora, det känns som han försöker vända sig men klarar inte det riktigt än.
    Ja hon försöker vända sig hela tiden men inte fått in snitsen än :) för att komma upp till sittandes måste hon ha lite hjälp genom att man tar henne i händerna. Hon försöker göra som situps men kommer bara halvvägs utan hjälp x'D tyckte också det kändes konstigt att hon satt och om jag inte tagit bild på det skulle jag inte ens tro på mig själv även fast jag såg det med egna ögon :D Sambon och jag satt och jublade
  • moen

Btw, flera i mammagruppen sitter bra också. Ena är 4 månader och sitter helt själv, andra 3 månader och sitter med stöd och kryper kortare sträckor. Så vet inte hur väl den där tabellen stämmer Misszandra :)

• Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 21:11:41 följande:

Btw, flera i mammagruppen sitter bra också. Ena är 4 månader och sitter helt själv, andra 3 månader och sitter med stöd och kryper kortare sträckor. Så vet inte hur väl den där tabellen stämmer Misszandra :)

Nej den känns ju lite galen då om många är så tidiga och "vanligen" är 7-8 månader. Först när jag läste det tyckte jag det verkade långt fram, finns ju de som går vid 8 månader liksom. Men gud vad roligt, och spännande nu. Alltid roligt när  något så stort händer, man sitter ju själv och "väntar" lite på nästa stora steg liksom! :D 
  • Misszandra
    moen skrev 2016-10-15 21:11:41 följande:

Min son sitter ju bra med lite stöd, sitter han i mitt knä och bara håller mina händer så sitter han bra. Sen ålar han liksom sig fram, skulle inte kalla det krypa men han tar sig sakta framåt. Den tabellen kanske är gammal och barn är tidigare idag? Jag vet inte.
  • moen

Haha ja nej jag vet inte :D är kanske våra barn som är stjärnor ;)

• Misszandra

Jag undrar om ni läser böcker om barn? Jag har köpt två böcker, ena om barnens språng men trodde den gick mer ingående när de var små men det handlade mer om när de blev äldre och en matbok som verkligen varit nyttig att läsa, inte helt klar för man har ju en bebis som avbryter lite då och då! :D men har ni läst några som ni rekommenderar?

• Moorii
    Misszandra skrev 2016-10-16 01:12:22 följande:

Jag undrar om ni läser böcker om barn? Jag har köpt två böcker, ena om barnens språng men trodde den gick mer ingående när de var små men det handlade mer om när de blev äldre och en matbok som verkligen varit nyttig att läsa, inte helt klar för man har ju en bebis som avbryter lite då och då! :D men har ni läst några som ni rekommenderar?

Ingen bok har jag läst, men har appen wonder weeks, den går igenom alla faser och utvecklingssteg. Rolig och bra läsning!
  • Mal Mal

Någon som har provat en Lolaloo? Funderar på en eftersom bebis ibland behöver sova men har svårt o komma till ro, ibland pga skrikig/arg tvååring till storebror men sen är det så ändå i perioder.. Slutar man vagga så blir han ledsen. Han älskar att sova i selen o hänga gungande.. Hur som helst, någon som provat en sån?

• Misszandra
    Moorii skrev 2016-10-16 02:08:25 följande:
    Ingen bok har jag läst, men har appen wonder weeks, den går igenom alla faser och utvecklingssteg. Rolig och bra läsning!
    Åh tack, ska kolla upp det. Tkr det är så intressant att läsa om sånt! :)
  • Misszandra
    Mal Mal skrev 2016-10-16 05:57:31 följande:

Någon som har provat en Lolaloo? Funderar på en eftersom bebis ibland behöver sova men har svårt o komma till ro, ibland pga skrikig/arg tvååring till storebror men sen är det så ändå i perioder.. Slutar man vagga så blir han ledsen. Han älskar att sova i selen o hänga gungande.. Hur som helst, någon som provat en sån?

Faktiskt aldrig hört talas om den innan men googlade lite och den verkar helt klart intressant, om den nu fungerar på ens barn. Min son är likadan, jag måste vagga honom i babysittern annars vaknar han och ligger man i sängen måste man buffra honom i rumpan, och han sover bara när man går med vagnen så fort man kommer in så vaknar han. Var hittar man sån?
Svar på tråden BF Augusti 2016